Gå til innhold

Hadde dere reagert på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg overså en chat mellom samboeren og kompisene. Han droppe guttetur i høst for å bli med på familietur. Jeg sa at jeg fint kunne dra med min familie og barna alene. 0 stress. Men han mente at han gjerne ville være med oss på tur. 

Så ser jeg på chatten nå at han skriver 

"må på noe dritt jeg ikke kommer unna 🤮 dama har bursdagshelg." 

Så skreiv de, at han får til hvis han vil. 

Da skriver han at "Jeg føler ikke alenepappa er veien å gå" 

Hvordan ville dere reagert/tatt opp dette? 

Anonymkode: d657b...330

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ville jeg faktisk tatt opp. Jeg kan godt si til mannen at han skylde på meg hvis han ikke orker noe, men jeg hadde ikke likt det om han gjorde det bak ryggen på meg. Hadde ikke tatt det opp på en sint måte, men sagt at jeg ble lei meg.

Anonymkode: c06ed...06d

Skrevet

For en taper!

Enten er han en som ønsker å holde en tøff image overfor kompisene, slik som han snakker.

Eller han mener faktisk det han sier til dem.

Uansett, her hadde det blitt oppvask de luxe. Jeg hadde krevd å få vite hvordan han står i forholdet og familien. Og koseprat om at han tøffet seg og at han virkelig ønsker å være med deg og familien, det hadde jeg ikke trodd. For hvis han hadde ment det, da hadde han stått for det, eller ordlagt seg om at det er litt kjipt å gå glipp av kompisturen, men at han må/vil prioritere familien. Når han skriver som han gjør til kompisene viser han at han ikke har respekt for deg og at han setter deg i et dårlig lys.

Tror jeg hadde spurt ham hvordan han tror han vil fungere i alenepappatilværelsen - for det er det han nå legger opp til.

Akkurat det der hadde jeg hatt svært vanskelig for å komme over. Om han hadde tryglet og selv kommet opp med forslag om parterapi, og han hadde vist at han faktisk mente det og fulgte opp, og innrømmet overfor kompisene at han gikk langt over streken med det han skrev, da kunne jeg gitt ham en sjanse videre, under tvil... hvis ikke tror jeg han hadde blitt alene, for med en som viser så lite respekt og omtanke for meg, og som indirekte til kompiser sier jeg og familien er "noe dritt", med spy-fjes etter, det er en jeg ikke hadde orket å leve livet mitt med.

Jeg er egentlig ikke den som hisser seg raskt opp, men dette hadde vært svært ødeleggende for forholdet, om det hadde skjedd meg.

Anonymkode: 3de8c...5eb

Skrevet

Han høres konfliktsky og feig ut, men jeg hadde ikke gjort dette til en big deal. 

Anonymkode: f7f42...8f8

Skrevet

Jeg hadde rett og slett følt meg dolket i ryggen. Jeg hadde ikke likt om mannen «sladra» om meg til kompisgjengen om mine dårlige sider, men ren løgn? Det hadde jeg ikke akseptert. 
Jeg hadde sikret meg dokumentasjonen, og konfrontert han med dette. 

Skrevet

Hadde ikke brydd meg. Men hadde lagt det til kontoen... 

Anonymkode: a9480...834

Skrevet

Tror ikke det er så uvanlig, mannen sier til kompisene at han må høre med kona først, også får kona skylden for at han ikke blir med, selv om det er han selv som ikke har så lyst...

Ganske patetisk, men sant.

Anonymkode: a15d2...2c2

Skrevet

Han høres utrolig umoden ut. Ikke ok.

Anonymkode: 155ab...739

Skrevet

Kanskje han ikke tørr å si til kompisene at han vil være med deg ❤

Anonymkode: 1848c...13d

Skrevet

Litt barnslig av ham, men ingen big deal. Han synes vel det er vanskelig å si til kompisene at han ikke prioriterer dem.

Anonymkode: 9eaf4...ce2

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tror ikke det er så uvanlig, mannen sier til kompisene at han må høre med kona først, også får kona skylden for at han ikke blir med, selv om det er han selv som ikke har så lyst...

Ganske patetisk, men sant.

Anonymkode: a15d2...2c2

Det har jeg gitt tydelig beskjed om at er uaktuelt. Jeg finner meg ikke i å bli syndebukk fordi han ikke tør å si at han vil prioritere meg/familie.

Skrevet

Det kommer jo litt an på hvordan han er sånn ellers. Er han oppmerksom, glad i deg, leker med ungene og drar sin del av lasset, så hadde jeg vel bare sagt at det ikke føles så greit å bli brukt som unnskyldning på den måten. Om han ikke er så engasjert i familien sånn ellers, så ville jeg nok blitt hakket surere. Kan det være at det er sjargongen i kameratklubben? Vet at noen snakker sånn, men at de samtidig er enige om at det bare er humor. Et tredje alternativ er jo at han faktisk ikke har så lyst til å dra på tur med hele svigerfamilien. Jeg drar gjerne på tur med min kjernefamilie, men mer enn 10 timer på hytte med svigerfamilien hadde fått meg til å ville rømme barbeint gjennom skogen. 

Skrevet

Jeg hadde sendt svar i samtalen fra han og skrevet «jeg får lov av kona, men har valgt bursdagsdritet. Hilsen kona»

Anonymkode: 7d75e...ecc

Skrevet

Jeg hadde nok ikke satt pris på at han skylder på meg fremfor å si sannheten, eller i det minste snakke med meg om han kan bruke meg og familien som unnskyldning. 

Har han tenkt å finne på noe hyggelig med dere, eller skal han bare dra seg på sofaen? Det er jo også noe å tenke på. 

Skrevet

Det der hadde jeg ikke brydd meg det minste om!

Anonymkode: 5fb29...63c

Skrevet

Han later som at du er sjefete for å slippe unna den gutteturen.

Tror nesten jeg hadde sagt "det er da for galt at du skal gå glipp av den turen med vennene dine, nå gjør vi det sånn at jeg kjører deg dit de er."

Og så hadde jeg insistert. Når jeg slapp han av på plassen der de andre var ville jeg ha kysset ham varmt og lenge, og sagt så høyt at alle kunne høre det: "nå håper jeg du koser deg riktig, riktig mye, og jeg skal hilse fra begge mine foreldre at de unner deg dette av hele sitt hjerte."

Anonymkode: 47c2f...63f

Skrevet

Dette hadde jeg reagert på og tatt opp med han. Er jo ikke greit  

Anonymkode: bdc8c...b9b

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Han later som at du er sjefete for å slippe unna den gutteturen.

Tror nesten jeg hadde sagt "det er da for galt at du skal gå glipp av den turen med vennene dine, nå gjør vi det sånn at jeg kjører deg dit de er."

Og så hadde jeg insistert. Når jeg slapp han av på plassen der de andre var ville jeg ha kysset ham varmt og lenge, og sagt så høyt at alle kunne høre det: "nå håper jeg du koser deg riktig, riktig mye, og jeg skal hilse fra begge mine foreldre at de unner deg dette av hele sitt hjerte."

Det er er jo bare for dumt! 

Mannen til hi er ei pyse som ikke tør å si hva han egentlig vil til kompisene og som heller velger å fremstille seg som en tøffel. Et merkelig valg, og jeg hadde ikke likt å ha på meg at jeg truet med skilsmisse om han dro på guttetur. Og dette hadde jeg altså sagt direkte til han uten noen form for idiotisk skuespill som hun over her legger opp til. Fordi jeg er voksen. 

Anonymkode: d59c8...3e5

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er er jo bare for dumt! 

Mannen til hi er ei pyse som ikke tør å si hva han egentlig vil til kompisene og som heller velger å fremstille seg som en tøffel. Et merkelig valg, og jeg hadde ikke likt å ha på meg at jeg truet med skilsmisse om han dro på guttetur. Og dette hadde jeg altså sagt direkte til han uten noen form for idiotisk skuespill som hun over her legger opp til. Fordi jeg er voksen. 

Det er ikke mannen til HI, serru. Så da kanskje han trenger å smake sin egen medisin?

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Det er ikke mannen til HI, serru. Så da kanskje han trenger å smake sin egen medisin?

Å spille skuespill foran vennegjengen? Herlighet, dette er ikke en amerikansk sit com! 

Skrevet

Herregud så lite rause dere er.
Han har lyst til å være med deg og barna, men vil ikke si til vennene at han nedprioriterer dem. Han kunne kanskje spart seg for spy-tegnet, da. Men alt i alt - greit nok. 

Anonymkode: e5b9d...f70

Skrevet

Overse betyr ikke det du tror det betyr...

Anonymkode: 2415d...248

Skrevet

Mulig han har venner som er fryktelig slitsomme og ikke tar nei for et nei. Hadde nok likt at han ga meg beskjed om at jeg ble brukt som unnskyldning, og hadde kanskje nevnt det sånn her:

Uten vilje fikk jeg med meg samtalen mellom deg og gutta, neste gang; gidder du si ifra til meg at du bruker meg som unnskyldning så jeg vet om det og slipper kleine situasjoner om det skulle komme opp? ;) 

Anonymkode: bd3e0...be4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...