Gå til innhold

Barn / ungdomssmitten stiger og gubben sender sønnen på helsestudio...

Anbefalte innlegg

Barn og ungdomssmitten stiger veldig her vi bor disse ukene og jeg får stadig beskjed om smitte på skolen (ungdomsskolen).Og det er enda mer smitte på videregående. 

Og nå da midt i dette fant samboeren min ut at sønnen hans kunne begynne å trene på helsestudio!!!! (Han er 14 så får bare være med på saltimer og tredemølle/sykkel). Sønnen fikk korona i mars på testen dag 7 uten noen symptomer så han er vist immun sier dem. Men datteren min er ikke immun!! Jeg holdt på klikke i vinkel! 

For det første synes jeg det er et uheldig valg av tidspunkt å starte på helsestudio midt i en stigene smitte trend som vi ikke vet hvordan ender. For det andre synes jeg det er svært egoistisk av samboeren min å bare ta den beslutningen uten å konferere med meg. Man går da ikke aktivt inn for å dra med seg smitte hjem uten å sjekke med resten av familien at de ønsker det???

Folk puster og peser, hoster og klisser rundt på ting og ikke alle overholder smittevern regler.  Jeg innbiller meg at det smitter. Eller overreagerer jeg? Kan hende jeg gjør det, det ryker hvert fall kraftig av hodet mitt 😠 (Har trent på treningssenter selv i mange år så jeg har sette mye. Men ikke vært der i koronatiden av hensyn til familien)

Endret av Oppvaskbørsten

Fortsetter under...

Oppvaskbørsten skrev (3 minutter siden):

Barn og ungdomssmitten stiger veldig her vi bor disse ukene og jeg får stadig beskjed om smitte på skolen (ungdomsskolen).Og det er enda mer smitte på videregående. 

Og nå da midt i dette fant samboeren min ut at sønnen hans kunne begynne å trene på helsestudio!!!! (Han er 14 så får bare være med på saltimer og tredemølle/sykkel). Sønnen fikk korona i mars på testen dag 7 uten noen symptomer så han er vist immun sier dem. Men datteren min er ikke immun!! Jeg holdt på klikke i vinkel! 

For det første synes jeg det er et uheldig valg av tidspunkt å starte på helsestudio midt i en stigene smitte trend som vi ikke vet hvordan ender. For det andre synes jeg det er svært egoistisk av samboeren min å bare ta den beslutningen uten å konferere med meg. Man går da ikke aktivt inn for å dra med seg smitte hjem uten å sjekke med resten av familien at de ønsker det???

Folk puster og peser, hoster og klisser rundt på ting og ikke alle overholder smittevern regler.  Jeg innbiller meg at det smitter. Eller overreagerer jeg? Kan hende jeg gjør det, det ryker hvert fall kraftig av hodet mitt 😠 (Har trent på treningssenter selv i mange år så jeg har sette mye. Men ikke vært der i koronatiden av hensyn til familien)

Altså…. Vi er i en pandemi , men vi lever også i en pandemi. Dette ser jeg ingen problemer med. Barn vil smittes før eller senere uansett ( i alle fall de som ikke er vaksinert) . At ungdom er i aktivitet og trener er kun sunt. Jeg hadde ikke reagert! 

Kult med pappa som tilrettelegger for trening! Minn sønnen din på at det er ekstra viktig å holde avstand på helsestudio, og at han må være flink til å sprite alle apparater/manualer etc som han bruker. Og vaske hender på vei inn og ut av garderobe. 

Og ro ned, han kan like gjerne bli smittet på skolen. 🙂

Anonymkode: 54631...5dc

Ungdommen min trener og på helsestudio. Jeg og forsåvit. Vi må bare lære å leve med dette, og ikke la oss begrense istykker. Jeg jobber på sykehuset og er derfor vaksinert for lenge siden, men ungdommen ble vaksinert med første dose forrige uke. Alle 3 ungene har trent på aktivitetene sine gjennom hele pandemien (når det har vært åpent) De kan like gjerne bli smitta på skolen eller butikken eller hva som helst. Nå har dette vart så lenge at vi kan ikke isolere oss noe mer. 

Anonymkode: fabf0...e9b

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Kult med pappa som tilrettelegger for trening! Minn sønnen din på at det er ekstra viktig å holde avstand på helsestudio, og at han må være flink til å sprite alle apparater/manualer etc som han bruker. Og vaske hender på vei inn og ut av garderobe. 

Og ro ned, han kan like gjerne bli smittet på skolen. 🙂

Han har blitt smittet på skolen før - med munnbind på! Så han er immun, men det er ikke datteren i huset. 

Annonse

Oppvaskbørsten skrev (Akkurat nå):

Han har blitt smittet på skolen før - med munnbind på! Så han er immun, men det er ikke datteren i huset. 

Og problemet er? Han er immun. Nå er du hysteeisk. Regner med at datteren ikke går på skole eller treffer andre fysisk. 

Anonymkode: 095fc...25b

Oppvaskbørsten skrev (4 minutter siden):

Hvis gutten er immun så er jo sjansen for at jenta smittes på skolen vanvittig mye høyere enn om at hun skulle smittes fordi han har vært på treningsstudio !

Det viktige her er å følge generelle anbefalingar, ikkje å gjere situasjonen verre for ungdommane ved å bli meir katolsk enn paven.

Det er ikkje større risiko for smitte i spinningsalen enn på anna innendørs trening, heller tvert om grunna mangelen på fysisk kontakt, og det er så godt som ingen som synes det er ein god ide å stenge ned barneidretten igjen på noverande tidspunkt.

Endret av ☆☆☆

Om han er immun smitter han heller ikke datteren din. Han blir ikke smittet, og han bringer derfor heller ikke smitte videre. Det er ikke vanskeligere enn det, altså.

Anonymkode: 83f07...7a9

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Og problemet er? Han er immun. Nå er du hysteeisk. Regner med at datteren ikke går på skole eller treffer andre fysisk. 

Han bringer smitten videre for det, blir bare ikke syk selv :)

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Om han er immun smitter han heller ikke datteren din. Han blir ikke smittet, og han bringer derfor heller ikke smitte videre. Det er ikke vanskeligere enn det, altså.

Anonymkode: 83f07...7a9

Gjennomgått infeksjon eller vaksine gir ikke garanti for å ikke bringe smitten videre

Annonse

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Reagerer også på at du sender ungen på skolen med munnbind på. Det er jo helt sykt.

Jeg har ikke gjort det, moren og faren hans lar han går med det.

49 minutes ago, Oppvaskbørsten said:

Synes du er kjip og hysterisk. Samfunnet skal åpnes igjen, skal dine barn sitte inne i frykt for smitte? De kan jo smittes hvor som helst! Heier fortsatt på far som vil at barna skal leve et aktivt liv. Du må skjerpe deg. 

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Synes du er kjip og hysterisk. Samfunnet skal åpnes igjen, skal dine barn sitte inne i frykt for smitte? De kan jo smittes hvor som helst! Heier fortsatt på far som vil at barna skal leve et aktivt liv. Du må skjerpe deg. 

Vet det, er nok altfor hysterisk! Ting hadde begynt å ro seg her og man begynte å slappe av, men plutselig tok ungdomssmitten helt av ved skolestart og det var litt ubehagelig og man får lyst til å holde familien inne 😆

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Vi har forsøkt lenge å få han ut av døren, å gjøre noe aktivt og han har ventet på å bli gammel nok til å bli med meg på helsestudio. Så det er bra, bare timingen var litt uheldig synes jeg. 

Du overreagerer noe helt vanvittig her syns jeg. Selvfølgelig må gutten få trene! Mine unger går også på trening, med nærere kontakt enn et helsestudio. Jeg har ikke tenkt til å bure de inne. Vi følger reglene, men ellers får det stå til!

Anonymkode: 83143...598

Oppvaskbørsten skrev (4 timer siden):

Han bringer smitten videre for det, blir bare ikke syk selv :)

Faktisk ikke. Man bringer ikke smitte videre hvis man er immun. Derimot kan man bli smittet hvis man er fullvaksinert eller det er veldig lenge siden (6-12 mnd +) siden gjennomgått sykdom og da smitte andre selv om man ikke har symptomer. Men immun er immun, da smitter man ikke andre, og gutten er med all sannsynlighet immun.

Anonymkode: 70af8...a1c

• Opprett ny...