Anonym bruker Skrevet 7. september 2021 #1 Skrevet 7. september 2021 For snart et år siden hadde jeg en ansatt som etterhvert fikk sparken etter flere advarsler. Mest fordi han ikle dukket opp på jobb eller sendte melding om natten om at han ikke kom dagen etter fordi han skulle noe annet. Det var aldri sykdom. Etter flere mnd med masing, leverte han til slutt tilbake utstyret han hadde i forbindelse med jobben. I går kveld fikk jeg sms om at jeg er invitert i bryllupet hans som skal være om ca en måned, men jeg tror ikke det er bryllupet hans. Han er muslim og skriver i sms at invitasjonen gjelder introduksjonsbryllup. Ved googlesøk finner jeg bare toastmaster om dette. Muslimer har vel 3 dagers bryllup hvor den første dagen er uformell fest? Jeg tør ikke å spørre, og er usikker på om jeg kommer når situasjonen ble som den ble. Hva ville dere gjort? Og er det noen som vet hva slags bryllup jeg er invitert til? Anonymkode: 41478...079
Anonym bruker Skrevet 7. september 2021 #2 Skrevet 7. september 2021 Mulig han har sendt sms til feil person? Men uavhengig av det, pleier du å delta på tidligere ansattes bryllup? Takk høflig nei Anonymkode: a0911...aa1
Anonym bruker Skrevet 7. september 2021 #3 Skrevet 7. september 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Mulig han har sendt sms til feil person? Men uavhengig av det, pleier du å delta på tidligere ansattes bryllup? Takk høflig nei Anonymkode: a0911...aa1 Jeg har ikke blitt invitert til tidligere ansattes bryllup før. Dette er den eneste tidligere ansatte jeg har, og slik jeg har forstått det, er det respektløst å takke nei. Jeg tror også jeg er invitert til den uformelle delen av bryllupet, ikke selve bryllupet Anonymkode: 41478...079
Anonym bruker Skrevet 7. september 2021 #4 Skrevet 7. september 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke blitt invitert til tidligere ansattes bryllup før. Dette er den eneste tidligere ansatte jeg har, og slik jeg har forstått det, er det respektløst å takke nei. Jeg tror også jeg er invitert til den uformelle delen av bryllupet, ikke selve bryllupet Anonymkode: 41478...079 Det han gjorde da han var ansatt hos deg var i alle fall respektløst, så hva er problemet med å være respektløs tilbake? Jeg hadde ikke giddet. Anonymkode: 69885...1f6
Anonym bruker Skrevet 7. september 2021 #5 Skrevet 7. september 2021 Da svarer du: Takk for invitasjonen, jeg er dessverre opptatt på annet hold. Med hilsen ..... Anonymkode: a5450...e1f
Anonym bruker Skrevet 7. september 2021 #6 Skrevet 7. september 2021 Du skal jo aldri ha noe med denne personen å gjøre igjen. Takk høflig for invitasjonen, og avslå fordi du allerede har planer på det tidspunktet. Anonymkode: b3c7b...afe
Anonym bruker Skrevet 7. september 2021 #7 Skrevet 7. september 2021 Man skal selvsagt vise folk respekt, men at det anses som respektløst å takke pent nei til en sms-invitasjon til et menneske du ikke kjenner privat hadde jeg faktisk ikke brukt en kalori på. Send en hyggelig melding og så er du ferdig med saken. Anonymkode: a02f6...902
Anonym bruker Skrevet 7. september 2021 #8 Skrevet 7. september 2021 Hadde vært en helt fremmed tanke for meg å gå på noe sånt. En sms-innbydelse fra en tidligere ansatt som du ikke kjenner privat og som på toppen av det hele fikk sparken pga sin respektløse adferd når det kommer til arbeidstid... Jeg hadde svart høflig, og takket nei. "Så hyggelig at du skal gifte deg, gratulerer så mye, ønsker dere alt godt. Jeg har dessverre ikke mulighet til å komme, men dere må ha et flott selskap. Mvh Trine" Anonymkode: 4f6e1...e08
Anonym bruker Skrevet 7. september 2021 #9 Skrevet 7. september 2021 Jeg elsker bryllup, men dette hadde jeg ikke vurdert p dra i engang. Hadde svart: "Tror denne må ha blitt sendt til feil person 😃 Men må uansett takke nei da jeg er opptatt den dagen. Håper du får en fin dag". Anonymkode: 7afac...72d
Anonym bruker Skrevet 7. september 2021 #10 Skrevet 7. september 2021 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Jeg har ikke blitt invitert til tidligere ansattes bryllup før. Dette er den eneste tidligere ansatte jeg har, og slik jeg har forstått det, er det respektløst å takke nei. Jeg tror også jeg er invitert til den uformelle delen av bryllupet, ikke selve bryllupet Anonymkode: 41478...079 Om det er "respektløst å takke nei" eller ikke, det er da ikke noe du skal ta deg av. Har du lyst og mulighet, så sier du ja takk. Men vil du ikke dra, så bli hjemme. Anonymkode: d1a11...24d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå