Gå til innhold

Prioritering av foreldremøte

Anbefalte innlegg

Skrevet

1.klassing og første året videregående, foreldremøte samme dag og klokkeslett, må velge ett selv om jeg vil på begge. 
Hva velge?

Anonymkode: 02937...7b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. klasse selvsagt.

Anonymkode: 3b709...32b

Skrevet

Hi her. 
Er mest på å dra på videregående nå, grunn er at jeg leverer og henter hver dag 1.klassingen, og har god kommunikasjon med SFO, og assistent i klassen, og kjenner skolen godt. Har også andre foreldre som kan fortelle meg om møtet i ettertid.

På videregående kjenner jeg ingen andre foreldre, ikke lærer eller skolen. 

Skulle absolutt ha vært på begge, men det sier seg selv at det ikke går, og pappaen til barna er bortreist og kan ikke delta.

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hi her. 
Er mest på å dra på videregående nå, grunn er at jeg leverer og henter hver dag 1.klassingen, og har god kommunikasjon med SFO, og assistent i klassen, og kjenner skolen godt. Har også andre foreldre som kan fortelle meg om møtet i ettertid.

Skulle absolutt ha vært på begge, men det sier seg selv at det ikke går, og pappaen til barna er bortreist og kan ikke delta.

Videregående.

Anonymkode: 6ea28...3b9

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Hi her. 

Hvem passer barna?

Anonymkode: bd767...65e

Skrevet

Videregående?🤔 Foreldremøte der.. Kan ikke huske at det var slikt når jeg gikk på skole, men det var tross alt i forrige århundre. Bare tenker på alle de som kom tilflyttende på hybel fra byer og steder langt borte. Var nå vitterlig ikke noen foreldremøte. Noe nåtidens ungdomsforeldre som forventer det? 

Anonymkode: 1f9e9...d99

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Videregående?🤔 Foreldremøte der.. Kan ikke huske at det var slikt når jeg gikk på skole, men det var tross alt i forrige århundre. Bare tenker på alle de som kom tilflyttende på hybel fra byer og steder langt borte. Var nå vitterlig ikke noen foreldremøte. Noe nåtidens ungdomsforeldre som forventer det? 

Foreldrene mine var på foreldremøte da jeg gikk på VK1. Det husker jeg.

Skrevet

Videregående! 

Anonymkode: 610a2...5ad

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Da jeg gikk på skolen for en hel evighet siden var det foreldremøte. Lærerne satt i forskjellige klasserom slik at man kunne gå å snakke med de man ville. 

Jeg ville også gått på foreldremøte på videregående. Det er veldig greit å få et innblikk i fraværsregler, de forskjellige fagene eleven kan velge og konsekvenser av valgene/og anbefalinger. Om der er mulighet for å ta deler av studiet internasjonalt, annet internasjonalt man kan melde seg til, om der er andre særegne ting studie eller skolen det er greit å vite om etc. 

I 1. klasse er det greit å være orientert også, men det er enklere å få denne informasjonen senere og lærer skriver ofte gode referat. Dessuten er det ikke valg man skal ta så om man går glipp av noe info kan man få dette senere uten at det får (videre) konsekvenser.

Anonymkode: 03061...576

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Hvem passer barna?

Kanskje barnet som går på videregående passer førsteklassingen? Eller besteforeldre? En nabo? Skjønner ikke helt relevansen av spørsmålet….

Anonymkode: 44e16...54f

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Hvem passer barna?

Har du noe med det?

Anonymkode: 0f350...3c2

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hvem passer barna?

Hvem som passer barnet som går på videregående, mener du? Det har de sikkert fikset, tror du ikke? 

Ellers hadde nok jeg også valgt vgs i dette tilfelle. Gi beskjed til førsteklasselæreren i god tid og be om å få et referat om de viktige tingene. Det kommer flere foreldremøter for barneskolebarnet, mens dette nok er det eneste for den som går vgs. 

Anonymkode: 494be...7e9

Skrevet

Videregående, det er litt snderledes enn når vi gikk der selv, så jeg ville prioritert det. Send heller lærer beskjed at du ikke har mulighet til å komme og be en du kjenner gi deg ett lite referat. 
Når en har hatt barn på samme barneskole så blir det mye det samme du får vite på førsteklasse møtet.

Anonymkode: c1738...ed0

Skrevet

Hadde nok valgt vgs. Førsteklassingen har du mye kontakt med lærere og skole og det er generelt mye kommunikasjon. På vgs er det generelt mindre kontakt og mer uoversiktlig. 

Anonymkode: e7a8a...114

Skrevet

Hadde prioritert videregående uten tvil. 

Send en mail til lærer og forklar situasjonen, og spør om å få tilsendt et referat.

Anonymkode: a9ab1...c99

Skrevet

Absolutt videregående! Det er mye nytt, annet system for fravær, programfag osv.

Anonymkode: 544ff...17c

Skrevet

Et «barn» på videregående må da klare å ta rede på det nødvendige selv, hvorfor skal mamma finne ut av fraværsgrenser og valgfag?

Skrevet

De er mye flinkere til å sende referat på grunnskolen enn på vgs, så jeg ville valgt videregående.

Anonymkode: 3ba35...dfd

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Et «barn» på videregående må da klare å ta rede på det nødvendige selv, hvorfor skal mamma finne ut av fraværsgrenser og valgfag?

Det kan jeg rolig love deg at majoriteten ikke gjør. Hilsen lærer i vgs.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det kan jeg rolig love deg at majoriteten ikke gjør. Hilsen lærer i vgs.

Hva kan du love at majoriteten ikke gjør? At barnet ikke tar rede på det nødvendige? Eller at mamma ikke finner ut av ting? (Ikke norsklærer du..?)

Skrevet

Jeg ville ha prioritert vgs. Som flere over her poengterer, er informasjonen fra barneskolen grei å få fatt i.

Ungdommen din har begynt på ny skole. På foreldremøtet vil du få anledning til å møte de andre foreldrene. I tillegg får du informasjon om skole og linje. Vi har også fått omvisning på skolen, der vi har vært. Ja, ungdommen er snart myndig. Den greier seg stort sett selv. Samtidig er viktigheten av foreldre like stor som før! Flere ungdom er mer nervøse før de begynner på vgs, enn hva de var før de startet i 1. klasse.

Lykke til med begge skoleungene👍

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Hva kan du love at majoriteten ikke gjør? At barnet ikke tar rede på det nødvendige? Eller at mamma ikke finner ut av ting? (Ikke norsklærer du..?)

At ungdommene ikke selv tar rede på alt av viktig informasjon. Det er så mye nytt i oppstarten av et skoleår at det tar litt tid før de får kontroll. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men de fleste. 

Skrevet

Skolestarteren, hva ellers? På vgs kan eleven selv møte opp.

Anonymkode: 952a9...3a9

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

At ungdommene ikke selv tar rede på alt av viktig informasjon. Det er så mye nytt i oppstarten av et skoleår at det tar litt tid før de får kontroll. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men de fleste. 

Nei, men det hele ligger på nett. 

Anonymkode: 952a9...3a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...