Gå til innhold

Bølger med kvalme, hodepine og synsforstyrrelser. Hva skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg vet at det selvfølgelig ikke er noen her inne som kan fortelle meg hva som er galt, men har ikke legetime før torsdag. 
Jeg har hatt bølger med kvalme og generelt ubehag i et par uker nå. Nå har det også dukket opp synsforstyrrelser i form av striper. 
Jeg kan føle meg helt fin og så plutselig helt elendig. Som om jeg er i ferd med å bli syk, og så går det over.

Jeg er litt engstelig. Noen gode teorier? 

Anonymkode: 8318f...9b0

Fortsetter under...

Skrevet

Hvor ligger hodepinen?

Syns det høres ut som migrene

Anonymkode: 4b583...3f6

Skrevet

Jeg har kronisk migrene pluss 3 andre hodepinediagnoser. Men, dette er annerledes. Det er en hodepine jeg ikke føler jeg kjenner til, på en måte. Det er vanskelig å forklare. Hodepinen sitter i pannen, og kun i pannen. Jeg er vant til at den er bak øynene, tinninger og andre steder. 

Skrevet

Jeg har også gått ned i vekt over sommeren, uten å faktisk gjøre en innsats. Det er også ganske snodig. Kan det henge sammen?

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har også gått ned i vekt over sommeren, uten å faktisk gjøre en innsats. Det er også ganske snodig. Kan det henge sammen?

Jeg ville ha ringt legevakt. Det høres såpass alvorlig ut, at en samtale med de er riktig. Så kan de vurdere hva som skjer videre. 

Anonymkode: 4391b...02d

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Hei

Jeg vet at det selvfølgelig ikke er noen her inne som kan fortelle meg hva som er galt, men har ikke legetime før torsdag. 
Jeg har hatt bølger med kvalme og generelt ubehag i et par uker nå. Nå har det også dukket opp synsforstyrrelser i form av striper. 
Jeg kan føle meg helt fin og så plutselig helt elendig. Som om jeg er i ferd med å bli syk, og så går det over.

Jeg er litt engstelig. Noen gode teorier? 

Slik hadde jeg også, så ille at jeg ble lagt inn på sykehuset med mistanke om slag. Viste seg å være migrene/aura.

Anonymkode: 2e4e3...d2c

Skrevet

Ved forandringer i symptomer (dvs du forklarer dette som noe annet enn migrene) ville jeg fått lege til å henvise en MR eller CT av hodet. Skriv ned ev symptomer. Vektnedgang, endringer i matlyst, nattesvette osv. tilleggssymptomer bør gi raskere utredning i ev pakkeforløp dersom det viser seg at man finner noe. Lykke til! Som regel er det harmløse greier men deg er så så viktig at det undersøkes.

Anonymkode: 182b8...e73

Skrevet

Bestill time hos legen og skriv gjerne ned alt som er anderledes og nytt det siste året. Fort gjort å glemme noe når du prater med legen, små ting kan ha noe å si. 

Min datter har en sjelden form  for migrene. De kraftigste anfallene hos henne har ikke smerter i hodet, det kommer først når migrnen er under kontroll og avtar. 
Jeg ville fått henvisning til en MR

Anonymkode: 81776...8c8

Skrevet

Netthinneløsning? Du kan evt kontakte legevakten hvis det er for lenge å vente på ordinær legetime. 

Anonymkode: f53c6...e60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...