Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #1 Skrevet 6. september 2021 Gutt, akkurat blitt 7 år. Vært til en lege som sier det går seg til og en annen som mente at omskjæring var tingen(jeg nekter). Han tisser, men har svært lite åpning. Noen erfaring med dette?Kan det være farlig når han er såpass tett? Har fått salve som vi skal prøve. Anonymkode: a0ee6...7df
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #2 Skrevet 6. september 2021 Begge mine har det. Det er som om forhuden henger fast på ene siden. Vi har smurt masse med krem, men fortsatt trangt. Burde vel oppsøke lege igjen snart. Anonymkode: ba54f...d66
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #3 Skrevet 6. september 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Begge mine har det. Det er som om forhuden henger fast på ene siden. Vi har smurt masse med krem, men fortsatt trangt. Burde vel oppsøke lege igjen snart. Anonymkode: ba54f...d66 Hos min ser det bare ut som et knappehull egentlig...klarer ikke dra noe... Anonymkode: a0ee6...7df
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 6. september 2021 #4 Skrevet 6. september 2021 Altså, to leger har to forskjellige meninger, og derfor spør du oss? For trang forhud er ekstremt ubehagelig, for ikke å si smertefullt. I tillegg vil det kunne gi infeksjoner siden man ikke får gjort ordentlig rent, med påfølgende uvi, som i ytterste konsekvens tar knekken på nyrene. Det kan også føre til vansker med å få tømt blæren, som vil føre til at den sprekker. Det er også både smertefullt og livsfarlig. Behandlingen mot trang forhud er omskjæring dersom ikke naturlig tøying har nok effekt, eller er uaktuelt å prøve. Omskjæring er et relativt lite inngrep som er vanlig, trygt og ufarlig (forutsatt ingen komplikasjoner). Litt trang forhud er helt ufarlig. Kan gi ubehag og vansker med hygienen. Samme behandling som ved for trang, men her har dere bedre tid til å se det an.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #5 Skrevet 6. september 2021 Den perfekte mor, påan igjen skrev (14 minutter siden): Altså, to leger har to forskjellige meninger, og derfor spør du oss? For trang forhud er ekstremt ubehagelig, for ikke å si smertefullt. I tillegg vil det kunne gi infeksjoner siden man ikke får gjort ordentlig rent, med påfølgende uvi, som i ytterste konsekvens tar knekken på nyrene. Det kan også føre til vansker med å få tømt blæren, som vil føre til at den sprekker. Det er også både smertefullt og livsfarlig. Behandlingen mot trang forhud er omskjæring dersom ikke naturlig tøying har nok effekt, eller er uaktuelt å prøve. Omskjæring er et relativt lite inngrep som er vanlig, trygt og ufarlig (forutsatt ingen komplikasjoner). Litt trang forhud er helt ufarlig. Kan gi ubehag og vansker med hygienen. Samme behandling som ved for trang, men her har dere bedre tid til å se det an. Ja kanskje noen hadde noe erfaring? Jeg er helt imot omskjæring, med meget god grunn. Snitt er ok, men ikke mer. Anonymkode: a0ee6...7df
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #6 Skrevet 6. september 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Ja kanskje noen hadde noe erfaring? Jeg er helt imot omskjæring, med meget god grunn. Snitt er ok, men ikke mer. Anonymkode: a0ee6...7df Be om å bli henvist til en spesialist. Anonymkode: 1cbe5...9ee
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #7 Skrevet 6. september 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Ja kanskje noen hadde noe erfaring? Jeg er helt imot omskjæring, med meget god grunn. Snitt er ok, men ikke mer. Anonymkode: a0ee6...7df Min mann er omskåret pga trang forhud. Det går ikke an å se. Jeg kan ikke tenke meg noen grunn til å nekte et barn nødvendig medisinsk hjelp. Anonymkode: 132aa...467
HvittHus Skrevet 6. september 2021 #8 Skrevet 6. september 2021 Mannen min hadde svært trang forhud. Han burde ha blitt operert som barn da dette er en smertefull operasjon å gjøre som voksen, men det ble ikke oppdaget/evnt ikke gjort noe med. Hvis forhuden til sønnen din ikke blir bedre med salve og tøying, bør dere virkelig vurdere operasjon for det er problematisk å utforske sin egen seksualitet når man ikke klarer å dra forhuden tilbake. Mannen min ble operert som voksen, og angrer veldig på at han ikke tok tak i problemet som ungdom.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #9 Skrevet 6. september 2021 Kjæresten til en venninne slet veldig med dette da vi var tenåringer. Han kunne jo ikke få stå uten at det var ekstremt smertefullt. Det ble laget et snitt, men fremdeles smertefullt. Enda en gang snittet de, men det var vondt for han å få reisning. Endte med at de fjernet forhuden da han var 18 år, men da var det jo ekstremt følsomt under der og han klarte fremdeles ikke gjennomføre samleie Han var ekstremt bitter på at han ikke var blitt omskjært tidligere og kunne vent seg til det før han ble tenåring. Anonymkode: 42852...558
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 6. september 2021 #10 Skrevet 6. september 2021 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Ja kanskje noen hadde noe erfaring? Jeg er helt imot omskjæring, med meget god grunn. Snitt er ok, men ikke mer. Anonymkode: a0ee6...7df Det finnes ingen god grunn til å være helt imot omskjæring dersom det er det tiltaket som er nødvendig.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #11 Skrevet 6. september 2021 Lege. Nå. Sønnen min hadde også en liten åpning og kunne ikke dra forhuden tilbake, og vi ventet altfor, altfor lenge med å undersøke det. Det viste seg at han hadde en alvorlig infeksjon som han hadde gått med alt for lenge. Han måtte omskjæres øyeblikkelig og har også blitt operert to ganger etterfølgende, da infeksjonen gjorde at urinrøret trakk seg sammen, så han ikke kunne tisse ordentlig. Han har nå ført inn et kateter i urinrøret hver kveld i over et år, og det ser ut som om han slipper uten varige men - bortsett fra at han selvfølgelig er omskåret, noe jeg syntes var helt forferdelig da det viste seg å være nødvendig. Men en stund så det ut til at blæra kunne ha blitt ødelagt av å ikke bli tømt ordentlig i så lang tid, og i så fall hadde sønnen min måttet tømme blæra med et kateter fem-seks ganger i døgnet resten av sitt liv. Omskjæring ble plutselig et langt mindre problem. Bestill legetime i morgen. Hvis det viser seg ikke å være noe alvorlig, har du i det minste oppført deg som en ansvarlig forelder. Anonymkode: 1cf51...f79
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #12 Skrevet 6. september 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Min mann er omskåret pga trang forhud. Det går ikke an å se. Jeg kan ikke tenke meg noen grunn til å nekte et barn nødvendig medisinsk hjelp. Anonymkode: 132aa...467 Omskjært og det går ikke an å se?😳Hvordan er det mulig? Anonymkode: a0ee6...7df
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #13 Skrevet 6. september 2021 Jeg vil si det er på grensen til slemt å nekte omskjæring dersom det er medisinsk nødvendig. Anonymkode: 30098...f94
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #14 Skrevet 6. september 2021 Hvordan og når ser dere at forhuden er trang? Har en sønn som har veldig liten åpning, men hva er for lite? Anonymkode: 98908...07f
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #15 Skrevet 6. september 2021 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Ja kanskje noen hadde noe erfaring? Jeg er helt imot omskjæring, med meget god grunn. Snitt er ok, men ikke mer. Anonymkode: a0ee6...7df Selv pga medisinsk grunnlag? Anonymkode: b65b7...c4a
Mr. Freeze Skrevet 6. september 2021 #16 Skrevet 6. september 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Jeg vil si det er på grensen til slemt å nekte omskjæring dersom det er medisinsk nødvendig. Anonymkode: 30098...f94 Ikke "på grensen", det ER slemt, og det er omsorgssvikt, å nekte barnet sitt nødvendig helsehjelp.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #17 Skrevet 6. september 2021 Min første kjæreste hadde det. Han hadde aldri klart å trekke forhuden tilbake. Vi var hverandres første sexpartnere. Dette skjedde ikke første gangen, tror vi hadde hatt sex flere ganger selv om det var i starten av forholdet. Plutselig kom det ett knepp, han trakk seg ut å det blødde. Først trodde vi blodet kom fra meg, men så skjønte han at det var han som blødde. Etter det klarte han å trekke forhuden tilbake for å si det slik. Det gjorde ikke vondt, men han sa det svidde litt etterpå og føltes litt sårt. Personlig ville jeg ventet med å gjøre noe. Hvis han får infeksjoner, så ja, omskjær om det kan løse problemet . Hvis han ikke har plager kanskje naturen ordner opp selv under sex eller runking etterhvert. Evt omskjæres han i voksen alder når han ønsker det selv. Anonymkode: 365dd...7ca
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #18 Skrevet 6. september 2021 Mr. Freeze skrev (8 minutter siden): Ikke "på grensen", det ER slemt, og det er omsorgssvikt, å nekte barnet sitt nødvendig helsehjelp. Enig Anonymkode: 0f974...0b1
Anonym bruker Skrevet 7. september 2021 #19 Skrevet 7. september 2021 HI, kan du love meg at du tar dette på alvor og oppsøker en spesialist? Anonymkode: 1cf51...f79
Anonym bruker Skrevet 7. september 2021 #20 Skrevet 7. september 2021 Hvorfor er du så imot omskjæring? Det er ikke religiøst forbundet når det er medisinsk nødvendig. Anonymkode: 791cd...68b
Anonym bruker Skrevet 7. september 2021 #21 Skrevet 7. september 2021 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Omskjært og det går ikke an å se?😳Hvordan er det mulig? Anonymkode: a0ee6...7df Han har ikke fjernet forhuden, han har snittet og sydd sammen på tvers på et vis. Jeg forstår at det i noen tilfeller må fjernes mer, og jeg forstår at man kan diskutere hva som er et snitt og hva som er omskjæring. Anonymkode: 132aa...467
Anonym bruker Skrevet 7. september 2021 #22 Skrevet 7. september 2021 Anonym bruker skrev (På 2021-9-6 den 20.00): Gutt, akkurat blitt 7 år. Vært til en lege som sier det går seg til og en annen som mente at omskjæring var tingen(jeg nekter). Han tisser, men har svært lite åpning. Noen erfaring med dette?Kan det være farlig når han er såpass tett? Har fått salve som vi skal prøve. Anonymkode: a0ee6...7df Du nekter fordi...?? Anonymkode: d3238...b8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå