Gå til innhold

Denne koronaen, hvorfor dette hysteriet, for øyeblikket er den ikke verre enn en vanlig influensa

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Er fullvaksinert og har korona på tiende dagen. Kan forsikre deg om at dette er verre enn noen influensa jeg har hatt. Jeg tør ikke tenke på hvordan det ville vært uten vaksine.

Dessuten, kan vi sammenligne dødstall med null tiltak (influensa) og smittetall med full pakke smittevern (korona)?

Anonymkode: 8497a...f71

Nå har vi ikke akkurat null tiltak ved influensa når vi i mange år har hatt tilbud om influensavaksine til risikogrupper. 

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Selvsagt kan man ha tiltak for å forhindre at folk blir skikkelig dårlige? Det er vel det hele greia handler om? Å begrense sykdom og død. 

Anonymkode: 6f40a...c29

Begrense alvorlig sykdom som belaster helsevesenet ja. Ikke annen sykdom. Vi har aldri hatt tiltak mot andre sykdommer som gjør folk skikkelig dårligd, slik som influensa. 

Anonymkode: 36229...0e3

Milfy Way skrev (Akkurat nå):

Nå har vi ikke akkurat null tiltak ved influensa når vi i mange år har hatt tilbud om influensavaksine til risikogrupper. 

Ta en titt på oppslutningen om vaksinering. 

Dessuten, smittevernet før korona var ikke-eksisterende. Mye vil nok bestå post-pandemi også, som at alle utfører håndhygiene ved inngang i butikk. Og etter å ha sett tilstanden på plexi-platene i kassen mot slutten av dagen kan jeg ikke se for meg at butikkansatte vil godta å fjerne dem. Sånne små tilpasninger sammen med at vaksineoppslutningen nok holder seg mye høyere også i årene framover vil nok minske influensdødsfallene.

Anonymkode: 8497a...f71

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Begrense alvorlig sykdom som belaster helsevesenet ja. Ikke annen sykdom. Vi har aldri hatt tiltak mot andre sykdommer som gjør folk skikkelig dårligd, slik som influensa. 

Men utfordringen med korona er jo blant annet at man ikke vet hvem som blir hardt rammet. 

Si meg, har du ikke fått med deg noen ting om hva som skjer i verden?!?

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men utfordringen med korona er jo blant annet at man ikke vet hvem som blir hardt rammet. 

Si meg, har du ikke fått med deg noen ting om hva som skjer i verden?!?

Jo, jeg er veldig belest på dette. Nei, man vet ikke akkurat hvem som blir alvorlig syk, men nå som de fleste er vaksinert vil det uansett dreie seg om meget få. Derfor er det ikke behov for tiltak lenger. Man kan ikke ha en verden med tiltak kun for å hindre at et ørlite fåtall blir alvorlig syke. 

• Opprett ny...