Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #1 Skrevet 6. september 2021 Noen som har vært en kjeftemamma men som ikke er det lenger? Kan jeg få høre ditt beste tips? Anonymkode: 876e7...7a7
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #2 Skrevet 6. september 2021 Jeg er det. Har ingen tips. Men håper det kommer noen her Anonymkode: e7cc2...053
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #3 Skrevet 6. september 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Noen som har vært en kjeftemamma men som ikke er det lenger? Kan jeg få høre ditt beste tips? Anonymkode: 876e7...7a7 Trygghetssirkelen. Folkom.no. Bare slutt med kjefting. Det er så skadelig. Anonymkode: 97667...8dd
Leverpostei Skrevet 6. september 2021 #4 Skrevet 6. september 2021 Jeg var en kjeftemamma da minsten var rundt året, og jeg var syk selv (det er ingen unnskyldning). Jeg tok tak da jeg så barna ble redde, slik jeg selv var for min egen mor. COS-kurs var til stor hjelp for meg, men det å innse selv at jeg var en kjeftemamma var det avgjørende. Jeg måtte bare lære meg å puste rolig, gå litt unna og få kontroll på meg selv før jeg responderte i situasjonen. Det er et valg du kan ta.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #5 Skrevet 6. september 2021 Flere? Tar imot alt... Har innsett det ja, og det er heldigvis et steg lengre enn å bare la det skure og gå. Har også enkelte stressmomenter i livet mitt som gjør ting verre, som jeg jobber med å kvitte meg med. Anonymkode: 876e7...7a7
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #6 Skrevet 6. september 2021 Leverpostei skrev (57 minutter siden): Jeg var en kjeftemamma da minsten var rundt året, og jeg var syk selv (det er ingen unnskyldning). Jeg tok tak da jeg så barna ble redde, slik jeg selv var for min egen mor. COS-kurs var til stor hjelp for meg, men det å innse selv at jeg var en kjeftemamma var det avgjørende. Jeg måtte bare lære meg å puste rolig, gå litt unna og få kontroll på meg selv før jeg responderte i situasjonen. Det er et valg du kan ta. Hvorfor ble barna redde? Hvor gale var du egentlig? Anonymkode: e7cc2...053
Anonym bruker Skrevet 7. september 2021 #7 Skrevet 7. september 2021 Få deg nok søvn. Og slutt å beskylde ungene for ting som egentlig er din egen skyld. (Typ: du skjeller ut ungene fordi de somler i gangen og du er redd dere mister bussen - det er din skyld fordi du er dårlig forberedt og ikke har fått dem klare tidligere.) Anonymkode: b597d...01d
Anonym bruker Skrevet 8. september 2021 #8 Skrevet 8. september 2021 Jeg fikk det bedre med meg selv. Kjeftemamma er ofte et resultat av en mamma som ikke har det bra. Som er sliten, lei seg eller på andre måter ikke aksepterer seg selv og sin situasjon. Så fort jeg aksepterte min egen situasjon og fant ut at jeg trives med den selv om det er tøft noen ganger, så ble kjeftemamma borte, og den kule moren kommer frem Anonymkode: 29f87...6ae
Anonym bruker Skrevet 8. september 2021 #9 Skrevet 8. september 2021 Jeg er en kjeftemamma når barna ikke gjør som de får beskjed om. Gjør de som de får beskjed om, er jeg snillemamma. De har lært seg raskt hva som er best. Oppdragelse kalles det. Anonymkode: b3ec5...050
Anonym bruker Skrevet 8. september 2021 #10 Skrevet 8. september 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg er en kjeftemamma når barna ikke gjør som de får beskjed om. Gjør de som de får beskjed om, er jeg snillemamma. De har lært seg raskt hva som er best. Oppdragelse kalles det. Anonymkode: b3ec5...050 Tror du kanskje har misforstått hva en «kjeftemamma» er? Anonymkode: 29f87...6ae
Anonym bruker Skrevet 8. september 2021 #11 Skrevet 8. september 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Tror du kanskje har misforstått hva en «kjeftemamma» er? Anonymkode: 29f87...6ae Nei, jeg foklarer bare hvordan jeg er. Anonymkode: b3ec5...050
Anonym bruker Skrevet 8. september 2021 #12 Skrevet 8. september 2021 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Jeg er en kjeftemamma når barna ikke gjør som de får beskjed om. Gjør de som de får beskjed om, er jeg snillemamma. De har lært seg raskt hva som er best. Oppdragelse kalles det. Anonymkode: b3ec5...050 Det er egentlig sånn jeg betrakter/betraktet meg selv også. Men jeg innser nå at ungene til stadighet «ikke gjør som de får beskjed om». Jeg ser mer uønsket handling enn den som er ønsket. Og ja,- dette resulterer i at jeg kjefter. Men nå kjefter jeg mer enn jeg er hyggelig. Og jeg vil ikke ha det sånn.. så jeg tar gjerne imot tips. Anonymkode: dbbff...a96
Anonym bruker Skrevet 8. september 2021 #13 Skrevet 8. september 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Få deg nok søvn. Og slutt å beskylde ungene for ting som egentlig er din egen skyld. (Typ: du skjeller ut ungene fordi de somler i gangen og du er redd dere mister bussen - det er din skyld fordi du er dårlig forberedt og ikke har fått dem klare tidligere.) Anonymkode: b597d...01d Det var lettvint, takk for fasit 👍 Jeg sover 9-10 timer hver natt, mer enn nok. Ja man kjefter gjerne fordi man skal rekke noe iblant, men det er ikke der problemet ligger. Er det samme i helgene når vi ikke skal rekke noe. Feks pusse tenner, påkledning, søskenkrangling, legge vekk leker, slå av tv, spise mat, dusje, osv osv.... den vanlige hverdagen, med og uten stress eller ting vi skal rekke. Anonymkode: 876e7...7a7
Anonym bruker Skrevet 8. september 2021 #14 Skrevet 8. september 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg fikk det bedre med meg selv. Kjeftemamma er ofte et resultat av en mamma som ikke har det bra. Som er sliten, lei seg eller på andre måter ikke aksepterer seg selv og sin situasjon. Så fort jeg aksepterte min egen situasjon og fant ut at jeg trives med den selv om det er tøft noen ganger, så ble kjeftemamma borte, og den kule moren kommer frem Anonymkode: 29f87...6ae Kjenner meg igjen der. Tror jeg skrev i HI at jeg har noe i livet som tynger meg veldig, og dette skal jeg kvitte meg med nå. Håper du har rett ❤ merker jo de dagene jeg ikke må forholde meg til dette, da er jeg mer avslappet. Anonymkode: 876e7...7a7
Anonym bruker Skrevet 8. september 2021 #15 Skrevet 8. september 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg er en kjeftemamma når barna ikke gjør som de får beskjed om. Gjør de som de får beskjed om, er jeg snillemamma. De har lært seg raskt hva som er best. Oppdragelse kalles det. Anonymkode: b3ec5...050 Eh, nei... kjeftemamma er et litt større problem enn det du forestiller deg. Men takk for innspill. Anonymkode: 876e7...7a7
Anonym bruker Skrevet 8. september 2021 #16 Skrevet 8. september 2021 Når du kjefter på små barn, kobler de faktisk ut. De blir redde og stresset, og de klarer ikke å fokusere på annet enn stemmen din. Det betyr at budskapet ditt blir borte, og ingenting er faktisk lært. Pust dypt. Anonymkode: 2010b...ca0
Anonym bruker Skrevet 8. september 2021 #17 Skrevet 8. september 2021 Bare slutt å kjefte. Kutt det helt ut. Her kjefter vi virkelig aldri og barna er rolige og harmoniske. Aldri noe trøbbel. Anonymkode: 31c94...974
Anonym bruker Skrevet 8. september 2021 #18 Skrevet 8. september 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Bare slutt å kjefte. Kutt det helt ut. Her kjefter vi virkelig aldri og barna er rolige og harmoniske. Aldri noe trøbbel. Anonymkode: 31c94...974 Det er jo det jeg ber om tips til?? Er ikke bare å kutte det ut,er en grunn til at man ber om hjelp. Litt som å slutte å røyke, snuse, bite negler, skjære tenner, snorke....bare slutt med det, kutt det ut.. riktig... Anonymkode: 876e7...7a7
Anonym bruker Skrevet 8. september 2021 #19 Skrevet 8. september 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er jo det jeg ber om tips til?? Er ikke bare å kutte det ut,er en grunn til at man ber om hjelp. Litt som å slutte å røyke, snuse, bite negler, skjære tenner, snorke....bare slutt med det, kutt det ut.. riktig... Anonymkode: 876e7...7a7 Hva er det som får deg til å begynne å kjefte da? Hvis barna somler og tuller ved tannpuss. Hva er det som får deg til å begynne å kjefte? Er det sinne som kommer? Sinne som bygger seg opp inni deg og som gjør at du til slutt sprekker og begynner å kjefte? Jeg tror kanskje du trenger hjelp. Psykolog elker sinnemestring. Slik at du ikke får så mye sinne i deg. Sinnet gjør bare barna verre. Anonymkode: 31c94...974
Anonym bruker Skrevet 8. september 2021 #20 Skrevet 8. september 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Få deg nok søvn. Og slutt å beskylde ungene for ting som egentlig er din egen skyld. (Typ: du skjeller ut ungene fordi de somler i gangen og du er redd dere mister bussen - det er din skyld fordi du er dårlig forberedt og ikke har fått dem klare tidligere.) Anonymkode: b597d...01d Men hva hvis det ikke er morens skyld? Man har hatt god tid, man har forberedt dem i god tid på hva som må gjøres, de somler og hører ikke. Hvor god tid mener du man må sette av for barn som ikke gidder bry seg med å høre og gjøre som de får beskjed om? Vi kan jo ikke stå opp kl 5 for å rekke skolen klokka 8 heller når det holder i massevis å stå opp kl 7. Anonymkode: 19736...52e
Anonym bruker Skrevet 8. september 2021 #21 Skrevet 8. september 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Tror du kanskje har misforstått hva en «kjeftemamma» er? Anonymkode: 29f87...6ae Hva er en kjeftemamma da? Anonymkode: 19736...52e
Anonym bruker Skrevet 8. september 2021 #22 Skrevet 8. september 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hva er en kjeftemamma da? Anonymkode: 19736...52e En mor som kjefter unødvendig mye. Hver minste lille ting barnet gjør som kan irritere, blir irriterende, og ender opp med kjefting. Litt kjeft her og der tåler barna, og det er en del av oppdragelse for noen, men de fleste kjefter ikke for detaljer Anonymkode: 29f87...6ae
Anonym bruker Skrevet 8. september 2021 #23 Skrevet 8. september 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Kjenner meg igjen der. Tror jeg skrev i HI at jeg har noe i livet som tynger meg veldig, og dette skal jeg kvitte meg med nå. Håper du har rett ❤ merker jo de dagene jeg ikke må forholde meg til dette, da er jeg mer avslappet. Anonymkode: 876e7...7a7 Da er vi jo tilbake til "slutt å straffe ungene for noe de ikke har skyld i". Ditt miserable humør er ikke barnas ansvar. Anonymkode: b597d...01d
Anonym bruker Skrevet 8. september 2021 #24 Skrevet 8. september 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Men hva hvis det ikke er morens skyld? Man har hatt god tid, man har forberedt dem i god tid på hva som må gjøres, de somler og hører ikke. Hvor god tid mener du man må sette av for barn som ikke gidder bry seg med å høre og gjøre som de får beskjed om? Vi kan jo ikke stå opp kl 5 for å rekke skolen klokka 8 heller når det holder i massevis å stå opp kl 7. Anonymkode: 19736...52e Det holder jo ikke i massevis hvis de ikke er klare ... Start med kvart på 7 da, eller halv 7. Anonymkode: b597d...01d
Anonym bruker Skrevet 8. september 2021 #25 Skrevet 8. september 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det holder jo ikke i massevis hvis de ikke er klare ... Start med kvart på 7 da, eller halv 7. Anonymkode: b597d...01d Det er jo ikke at de ikke er klare, de bare gidder ikke høre etter eller gjøre som de skal. Samme skjer om vi står opp før. De somler, står vi opp før er de bare enda surere når de somler fordi de er trøttere. Anonymkode: 19736...52e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå