Gå til innhold

Skal dere med barn 12-15 år vaksinere dem?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

En vaksine kan være med og bryte ned barnas naturlige immunforsvar mot fremtidige virus. DET kan bli skummelt!

Anonymkode: 2157f...2ac

Har du kilder til denne påstanden?

Anonymkode: 72dd7...3cb

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Har du kilder til denne påstanden?

https://www.nettavisen.no/nyheter/bukholm-om-potensielt-darlige-utsikter-for-fremtidige-virusvarianter-en-mulighet/s/12-95-3424174819

Jeg gjentar, kan! 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Mye synsing her. Syns dere skal melde dere som leger, er stor mangel på fastleger. Dere som mener dere vet bedre enn verdens leger/eksperter 🤔

Anonymkode: 2cc6f...a57

Håper du er fullstendig klar over at ikke alle verdens leger/eksperter er enige når det kommer til vaksinering av barn! Sannheten er at ingen vet....

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Håper du er fullstendig klar over at ikke alle verdens leger/eksperter er enige når det kommer til vaksinering av barn! Sannheten er at ingen vet....

Sannheten er at du vet nok, ellers hadde de ikke anbefalt å vaksinere ungdommen. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Sannheten er at du vet nok, ellers hadde de ikke anbefalt å vaksinere ungdommen. 

De, skal være de, som i leger/eksperter 

Annonse

Veldig usikker enda! 

Sønnen fyller straks 16 og heller mot at han vaksineres. Jenta på 13 heller vi mot nei da vi er veldig usikre på alt dette med hormonforstyrrelser og blødninger. Men har skjønt at blødninger/hormonforstyrrelser er verre etter moderna enn pfeizer. 

Så foreløpig sitter vi på gjerdet og venter på mer kunnskap.

Anonymkode: 6173e...700

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Men igjen, ikke alle "de" anbefaler å vaksinere barn og unge. 

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Det er vel ingen som har gått ut og anbefalt 12 åringer vaksine. De anbefaler at det skal gis tilbud om det. Stor forskjell.

Anonymkode: fecc0...f98

Nei. Hun på 12 har hatt Covid-19. Ble bare litt småsyk. Ingen senskader. Hun på 14 vil ikke ta vaksinen. Hun er bekymret for det med hormoner og at vaksinen er lite utprøvd. 
Jeg er vaksinert. 

Anonymkode: 428c3...888

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er ikke snakk om at vaksinen svekker kroppens mulighet til å bekjempe fremtidig virus, men at vaksine kanskje ikke styrker det like mye som gjennomgått smitte.

Anonymkode: 9dc4c...865

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Har leger, myndighetspersoner eller politikere aldri tatt feil?

Anonymkode: 3b5c8...155

Annonse

Ja, han skal vaksineres. Men må innrømme at jeg håper det blir etter den allerede utsatte konfirmasjonen😅. Både jeg og faren reagerte med feber etter våre doser, så håper vi slipper å måtte utsette grunnet bivirkning av vaksinen.

Anonymkode: 2adf0...bd3

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Ja, han skal vaksineres. Men må innrømme at jeg håper det blir etter den allerede utsatte konfirmasjonen😅. Både jeg og faren reagerte med feber etter våre doser, så håper vi slipper å måtte utsette grunnet bivirkning av vaksinen.

Anonymkode: 2adf0...bd3

Ingen har vel vært totalt ute av spill med litt feber.

Anonym bruker skrev (På 7.9.2021 den 4.35):

Ja, vi kan jo bare drite i at risikogruppene i u-land ikke vil bli tilbudt vaksinen før tidligst 2023, så lenge vi kan få vaksinere de som trenger det minst i vårt land.

Hvem bryr seg vel om hva som skjer i slike fattige land, det trenger vi ikke bruke ressurser på. Samvittighet til det har vi, med skylapper på og med egoismen som styrer skuta.

Ja, for vi gjør dette i solidaritetens navn og ungene tar en for laget. Risikogruppene i u-land får bare ha det så godt når dem ikke ble født i Norge. Dette hjelper jo de unge å forstå at alt egentlig bare er snakk og at fattige land bare får klare seg selv for her er det Norge først.

Anonymkode: 2e5ff...e55

Jepp. Det er ikke så himla rart at enkelte land opparbeider seg ett hat til vesten. Bare å stålsette seg til klimaendringene blir enda mer merkbare. Jeg tipper vi snart siterer Trump og bygger en mur. 

Godt sagt under nytt på nytt. Vi skal bare vaksinere de som ikke blir syke, ta dose tre, vaksinere kjæledyrene, så kanskje vi skal gi noen doser til gamle, syke og helsepersonell i u-land. 

Anonymkode: da183...dea

• Opprett ny...