Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #1 Skrevet 6. september 2021 For meg er det så fjernt og ikke ønske å være masse med barnebarn eller nærmeste familie. Jeg håper mine barnebarn (hvis jeg er så heldig å få noen) vil være masse hos oss. Jeg vil ha eget rom i huset til dem, og leker og skape masse minner. I tillegg vil jeg at barna mine skal få tid innimellom til å pleie kjærligheten, voksenlivet eller få slappet av. Håper jeg får være en farmor og mormor som er tett på og får være en stor del av mine barnebarns liv. Anonymkode: 53853...a6e
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #2 Skrevet 6. september 2021 Jeg har også et ønske om å være tett på og et håp om at helse skal holde slik at jeg kan være en sprek bestemor som kan leke med barnebarna, passe dem og ta dem med på ferier uten foreldrene. Jeg vet det ikke er sikkert jeg får muligheten til det så ofte da jeg har en kronisk syk mann som kan komme til å trenge en del hjelp etterhvert og kanskje ikke vil tåle å ha små barn så mye rundt seg. Det er jo heller ikke sikkert barna min bosetter seg i nærheten. Vi får uansett gjøre det beste ut av situasjonen og jeg håper på et nært og godt forhold barnebarna og mulighet til å følge dem og være en ressursperson for dem i mange år. Anonymkode: 53afc...4ee
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #3 Skrevet 6. september 2021 Jeg ønsker å ha tid og overskudd til å bli godt kjent med barnebarn, men samtidig blir jeg nok ikke noen superbestemor. Fire tette barn har tappet meg for mye energi og jeg kjenner veldig på at nå som de er store/voksne, ønsker jeg meg også frihet igjen. Jeg kommer nok til å ønske å passe dem og være med dem, men samtidig må det være rom for at jeg kan reise, slappe av de fleste helger osv. Anonymkode: c1489...f32
Kathrine. Skrevet 6. september 2021 #4 Skrevet 6. september 2021 Likt som deg, HI. Håper at vi får lov til å være engasjerte og tilstedeværende besteforeldre. Barn er jo det mest verdifulle som finnes. Klart eg vil ha et tett forhold til evt. barnebarn.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #5 Skrevet 6. september 2021 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Jeg ønsker å ha tid og overskudd til å bli godt kjent med barnebarn, men samtidig blir jeg nok ikke noen superbestemor. Fire tette barn har tappet meg for mye energi og jeg kjenner veldig på at nå som de er store/voksne, ønsker jeg meg også frihet igjen. Jeg kommer nok til å ønske å passe dem og være med dem, men samtidig må det være rom for at jeg kan reise, slappe av de fleste helger osv. Anonymkode: c1489...f32 Ble litt trist av å lese dette. Har selv mange søsken og en foreldre som aldri har stilt opp noe særlig for mine barn (jeg har bare to). Jeg ønsker å bli en tilstedeværende og god bestemor som jeg håper barnebarna vil tilbringe masse tid med. Anonymkode: f1de4...26d
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #6 Skrevet 6. september 2021 Det er stor aldersforskjell på eldste og yngste, så jeg ble bestemor mens jeg hadde forholdsvis små barn selv. Jeg er en bestemor som (nesten) alltid har tid. Jeg skjemmer nok ikke bort, for barnebarna er en naturlig del av familien, når de er på besøk. Har alt utstyr til både små og store, så de kan komme som de er, når de vil. Anonymkode: e7d66...bd9
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #7 Skrevet 6. september 2021 Først og fremdt håper jeg å være gammel når jeg blir bestemor. Anonymkode: cba76...56d
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #8 Skrevet 6. september 2021 Å du er, la meg gjette: 29 år gammel med småbarn som du syns besteforeldre burde passe mye mer? Jeg ønsker å være bestemor, ikke gratis barnevakt som forventes å stå på pinne for selvsentrerte foreldre. Man kan få et utmerket forhold til barnebarn uten til stadighet ha barna på avlastning slik at foreldre kan leve livet. Anonymkode: 13c3a...9e1
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #9 Skrevet 6. september 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ble litt trist av å lese dette. Har selv mange søsken og en foreldre som aldri har stilt opp noe særlig for mine barn (jeg har bare to). Jeg ønsker å bli en tilstedeværende og god bestemor som jeg håper barnebarna vil tilbringe masse tid med. Anonymkode: f1de4...26d Hvorfor det? Jeg ønsker jo kontakt og tilstedeværelse. Det jeg tror, ut i fra energimengden min nå, er derimot at jeg ikke blir en som har barnebarn på overnatting omtrent hver helg, små barnebarn i en uke om sommeren eller stadig avlyser egne planer for å være barnevakt. Jeg vil gjerne ha et nært forhold til barnebarn, men jeg vil ikke miste meg selv heller slik jeg gjorde da mine egne barn var små. Det er jo en ærlig sak at man vil nyte barnebarn, men ikke bli utkjørt av rollen som bestemor. Anonymkode: c1489...f32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå