Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #1 Skrevet 6. september 2021 Noen som har litt peiling på hvordan de driver? Hvorfor må jeg gi dem personnummer og opplyse om ting som morsmål og sivilstand for å få være tilstede i mitt barns konfirmasjon? Hvorfor må jeg gi dem mobilnummer til alle gjester og godta at humanetisk forbund kontakter dem i ettertid? Er det egentlig lov å stille slike krav til kunder når de ikke opplyste om det før vi betalte for opplegget? Hvor lenge lagrer de opplysningene og hvordan kan jeg kontrolere at det er slettet? Anonymkode: 37198...00c
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #2 Skrevet 6. september 2021 Vi hadde konfirmasjon i går, og jeg fikk ikke spørsmål om hvem gjestene er. Anonymkode: 63725...b85
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #3 Skrevet 6. september 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Vi hadde konfirmasjon i går, og jeg fikk ikke spørsmål om hvem gjestene er. Anonymkode: 63725...b85 Det må vi opplyse om og krysse av for at vi godtar at de blir kontaktet etterpå. Jeg ringte til og med inn og spurte om de kunne legge inn at jeg ikke ønsket at de skulle kontaktes og at jeg ikke ønsket at de skulle lagre mine personopplysnknger, men da fikk ikke vårt barn ha gjester til stede. Anonymkode: 37198...00c
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #4 Skrevet 6. september 2021 Informasjonen om deg handler vel om at du indentifiserer deg med mobilbank. Tviler på at de er spesielt interessert i det du nevner. jeg regner med telefonnummer til gjester er for smittesporing. jeg synes det var ganske uproblematisk. Har akkurat registrert oss. Anonymkode: ecf80...9fe
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #5 Skrevet 6. september 2021 Sånn var det ikke for oss da eldste konfirmerte seg. Ved nestemanns konfirmasjon måtte vi oppgi telefonnummer fot smittesporing. Ingen i familien trengte å være medlem, og vi har ikke blitt kontaktet i etterkant av noen av konfirmasjonene. Jeg ville ringt og stilt spørsmålene du stiller her. Da får du skikkelige svar i stedet for spekulasjoner. Anonymkode: 11f87...d51
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #6 Skrevet 6. september 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Informasjonen om deg handler vel om at du indentifiserer deg med mobilbank. Tviler på at de er spesielt interessert i det du nevner. jeg regner med telefonnummer til gjester er for smittesporing. jeg synes det var ganske uproblematisk. Har akkurat registrert oss. Anonymkode: ecf80...9fe De opplyste om at de ville ta kontakt med alle gjestene med spørreundersøkelse og at det derfor ikke var godtatt fasttelefonnummer og hvorfor skal de ha personnummeret? Anonymkode: 37198...00c
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #7 Skrevet 6. september 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): De opplyste om at de ville ta kontakt med alle gjestene med spørreundersøkelse og at det derfor ikke var godtatt fasttelefonnummer og hvorfor skal de ha personnummeret? Anonymkode: 37198...00c Så hvis du har gjester kun med fastelefon, så får de ikke komme da?. Som gjest så hadde jeg ikke vært det minste interessert i å bli kontaktet av humanetisk forbund med en spørreundersøkelse, det er jo helt latterlig og invaderende. Anonymkode: 1ff33...2e4
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #8 Skrevet 6. september 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Så hvis du har gjester kun med fastelefon, så får de ikke komme da?. Som gjest så hadde jeg ikke vært det minste interessert i å bli kontaktet av humanetisk forbund med en spørreundersøkelse, det er jo helt latterlig og invaderende. Anonymkode: 1ff33...2e4 Det er korrekt. Opplegget har vært latterlig dårlig og svinedyrt. Ingen mulighet for å få være med på en senere sermoni om noen blir syke eller kommer i karantene og nå dette. Anonymkode: 37198...00c
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #9 Skrevet 6. september 2021 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Det er korrekt. Opplegget har vært latterlig dårlig og svinedyrt. Ingen mulighet for å få være med på en senere sermoni om noen blir syke eller kommer i karantene og nå dette. Anonymkode: 37198...00c Hvor i alle dager er dette? Som medansvarlig for konfirmasjon her de siste 10 årene må jeg si jeg aldri har hørt om maken. Anonymkode: e113a...1a3
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #10 Skrevet 6. september 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvor i alle dager er dette? Som medansvarlig for konfirmasjon her de siste 10 årene må jeg si jeg aldri har hørt om maken. Anonymkode: e113a...1a3 Akershus Anonymkode: 37198...00c
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #11 Skrevet 6. september 2021 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Det er korrekt. Opplegget har vært latterlig dårlig og svinedyrt. Ingen mulighet for å få være med på en senere sermoni om noen blir syke eller kommer i karantene og nå dette. Anonymkode: 37198...00c Det er jo helt idiotisk, du kan jo uansett ikke gi samtykke for andre. Anonymkode: 1ff33...2e4
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #12 Skrevet 6. september 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Akershus Anonymkode: 37198...00c Jeg har holdt på Akershus i alle mine år, aldri hørt om maken. Her hadde jeg tatt en telefon til hef sentralt. Anonymkode: e113a...1a3
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #13 Skrevet 6. september 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Noen som har litt peiling på hvordan de driver? Hvorfor må jeg gi dem personnummer og opplyse om ting som morsmål og sivilstand for å få være tilstede i mitt barns konfirmasjon? Hvorfor må jeg gi dem mobilnummer til alle gjester og godta at humanetisk forbund kontakter dem i ettertid? Er det egentlig lov å stille slike krav til kunder når de ikke opplyste om det før vi betalte for opplegget? Hvor lenge lagrer de opplysningene og hvordan kan jeg kontrolere at det er slettet? Anonymkode: 37198...00c Ditt personnummer og sivil status vet jeg ikke helt poenget med, annet enn at vi må kunne kontakte foresatte ved behov, og bekrefte at det faktisk er ditt barn du har meldt på kurs. Navn og telefonnummer til gjester på seremonien er krav til arrangøren ifbm smittesporing. Hilsen kursleder for humanistisk konfirmasjon. Anonymkode: aad75...f16
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #14 Skrevet 6. september 2021 Human etisk forbund er en sekt av verste sort. Hadde aldri latt mitt barn bli konfirmert der. Anonymkode: 4191d...00d
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #15 Skrevet 6. september 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Noen som har litt peiling på hvordan de driver? Hvorfor må jeg gi dem personnummer og opplyse om ting som morsmål og sivilstand for å få være tilstede i mitt barns konfirmasjon? Hvorfor må jeg gi dem mobilnummer til alle gjester og godta at humanetisk forbund kontakter dem i ettertid? Er det egentlig lov å stille slike krav til kunder når de ikke opplyste om det før vi betalte for opplegget? Hvor lenge lagrer de opplysningene og hvordan kan jeg kontrolere at det er slettet? Anonymkode: 37198...00c Jeeeez, er det så vanskelig? Dette er et krav fra myndighetene knyttet til Koronasporing. Du hadde ikke hatt lov til å leie eget lokale og ha et arrangement uten å lage gjesteliste heller. Anonymkode: 3f014...119
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #16 Skrevet 6. september 2021 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Human etisk forbund er en sekt av verste sort. Hadde aldri latt mitt barn bli konfirmert der. Anonymkode: 4191d...00d Deg om det, det er også hundretusener som er uenige med deg. Anonymkode: 3f014...119
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #17 Skrevet 6. september 2021 Hverken humane eller etiske. Bare å venne seg til. Anonymkode: 3c665...0bf
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #18 Skrevet 6. september 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Informasjonen om deg handler vel om at du indentifiserer deg med mobilbank. Tviler på at de er spesielt interessert i det du nevner. jeg regner med telefonnummer til gjester er for smittesporing. jeg synes det var ganske uproblematisk. Har akkurat registrert oss. Anonymkode: ecf80...9fe Enig. Og det gjelder dessuten det fåtallet nære som skal være med på selve seremonien, mens de som kommer i selskapet og smittesporing knyttet til dette kun blir HI sin sak og ansvar. Anonymkode: 3f014...119
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #19 Skrevet 6. september 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): De opplyste om at de ville ta kontakt med alle gjestene med spørreundersøkelse og at det derfor ikke var godtatt fasttelefonnummer og hvorfor skal de ha personnummeret? Anonymkode: 37198...00c De skal ha ditt personnummer, ikke alle gjestenes. Anonymkode: 3f014...119
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #20 Skrevet 6. september 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): De skal ha ditt personnummer, ikke alle gjestenes. Anonymkode: 3f014...119 Ja, mitt. Hva skal de med det og hvorfor skal jeg måtte oppgi morsmålet mitt for at barnet mitt skal få ha noen av sine på sermonien? Anonymkode: 37198...00c
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #21 Skrevet 6. september 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Ja, mitt. Hva skal de med det og hvorfor skal jeg måtte oppgi morsmålet mitt for at barnet mitt skal få ha noen av sine på sermonien? Anonymkode: 37198...00c Så de skulle ikke ha alle gjestene sine telefonnummer? Anonymkode: 1ff33...2e4
Anonym bruker Skrevet 7. september 2021 #22 Skrevet 7. september 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Så de skulle ikke ha alle gjestene sine telefonnummer? Anonymkode: 1ff33...2e4 Jo. De måtte ha alle gjestenes mobiltelefonnummer, men bare mitt personnummer, opplysning om morsmål mm. Anonymkode: 37198...00c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå