Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #26 Skrevet 6. september 2021 Vi spør mamma og pappa når det er overnatting over flere dager. Var på bryllupsreise for 2 år siden, mandag til fredag, de passet våre barn som da va 6 og 3 år. Svigers bruker vi hvis vi skal bort en kveld, eventuelt planleggingsdager. De er pensjonister. Anonymkode: 6a59b...097
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #27 Skrevet 6. september 2021 Jeg er helt enig i at besteforeldrene selvfølgelig bestemmer selv og at man ikke kan forvente det, men litt stusselig må jeg innrømme at jeg synes det er. Her har barna vært på ukesferier hos besteforeldrene på begge sider fra de var 3 og 5. Det har vært en stor hjelp for oss som foreldre (og en stor glede, ikke minst; kjærestetid, frihet!), men også helt uvurderlig for barnas tette forhold til besteforeldrene. Det kommer selvfølgelig an på helse og energi hos besteforeldrene. Men hvis det er på plass, er det da bare hyggelig å stå tidlig opp med småbarn en gang i mellom, lage ekstra god frokost, rusle tur i skogen i småbarnstempo, lese høyt, bli ordentlig kjent? Her har det gjort at barna alltid har kunnet ha høst- og vinterferie, som våre jobber ikke gir plass til, og minst seks ukers sammenhengende sommerferie hvert år. Gull verdt. HI, jeg skjønner godt at du er skuffet, uansett om du har "rett til det" eller ei. Anonymkode: 5161f...3b4
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #28 Skrevet 6. september 2021 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Jeg er helt enig i at besteforeldrene selvfølgelig bestemmer selv og at man ikke kan forvente det, men litt stusselig må jeg innrømme at jeg synes det er. Her har barna vært på ukesferier hos besteforeldrene på begge sider fra de var 3 og 5. Det har vært en stor hjelp for oss som foreldre (og en stor glede, ikke minst; kjærestetid, frihet!), men også helt uvurderlig for barnas tette forhold til besteforeldrene. Det kommer selvfølgelig an på helse og energi hos besteforeldrene. Men hvis det er på plass, er det da bare hyggelig å stå tidlig opp med småbarn en gang i mellom, lage ekstra god frokost, rusle tur i skogen i småbarnstempo, lese høyt, bli ordentlig kjent? Her har det gjort at barna alltid har kunnet ha høst- og vinterferie, som våre jobber ikke gir plass til, og minst seks ukers sammenhengende sommerferie hvert år. Gull verdt. HI, jeg skjønner godt at du er skuffet, uansett om du har "rett til det" eller ei. Anonymkode: 5161f...3b4 Barna kan da få et godt forhold til besteforeldrene selv om de ikke er der så lenge som en uke i strekk? Det er ganske intenst å passe to søsken over så lang tid, særlig når den ene er så liten som 3,5. Vi foreldre blir til og med slitne av egne barn! Jeg hadde nok blitt skuffet om de ikke kunne få overnatte nå og da, men hadde aldri forventet to barn samtidig i en uke av gangen! Anonymkode: cb2cb...f31
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #29 Skrevet 6. september 2021 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Jeg er helt enig i at besteforeldrene selvfølgelig bestemmer selv og at man ikke kan forvente det, men litt stusselig må jeg innrømme at jeg synes det er. Her har barna vært på ukesferier hos besteforeldrene på begge sider fra de var 3 og 5. Det har vært en stor hjelp for oss som foreldre (og en stor glede, ikke minst; kjærestetid, frihet!), men også helt uvurderlig for barnas tette forhold til besteforeldrene. Det kommer selvfølgelig an på helse og energi hos besteforeldrene. Men hvis det er på plass, er det da bare hyggelig å stå tidlig opp med småbarn en gang i mellom, lage ekstra god frokost, rusle tur i skogen i småbarnstempo, lese høyt, bli ordentlig kjent? Her har det gjort at barna alltid har kunnet ha høst- og vinterferie, som våre jobber ikke gir plass til, og minst seks ukers sammenhengende sommerferie hvert år. Gull verdt. HI, jeg skjønner godt at du er skuffet, uansett om du har "rett til det" eller ei. Anonymkode: 5161f...3b4 Takk for forståelsen. Jeg vet jo de må få bestemme selv, men kan ikke noe for at jeg skulle ønske det var litt annerledes ja... Anonymkode: 20a8a...371
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #30 Skrevet 6. september 2021 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Barna kan da få et godt forhold til besteforeldrene selv om de ikke er der så lenge som en uke i strekk? Det er ganske intenst å passe to søsken over så lang tid, særlig når den ene er så liten som 3,5. Vi foreldre blir til og med slitne av egne barn! Jeg hadde nok blitt skuffet om de ikke kunne få overnatte nå og da, men hadde aldri forventet to barn samtidig i en uke av gangen! Anonymkode: cb2cb...f31 Ja da, det kan de selvfølgelig godt få. Ikke alle kan passe en hel uke, og man kan selvfølgelig ha et tett og godt forhold allikevel. Hos oss har det bare vært så veldig tydelig at forholdet mellom barn og besteforeldre har blitt styrket av disse periodene, nettopp fordi man blir kjent med barn på en helt annen måte når man har ansvar for dem i mer enn noen timer av gangen. Ungene (som nå er tenåringer) har en perlerad av gode minner om "den sommeruka på hytta da de gikk til bakeren hver morgen kl. syv" eller "farmor leste alltid den boka når vi skulle sove" osv. Men selvfølgelig kan mange av de tingene gjøres i løpet av kortere opphold også. Anonymkode: 5161f...3b4
Twintipp Skrevet 6. september 2021 #31 Skrevet 6. september 2021 Kan dere ikke dele opp? Her reiste vi til new York med de eldste i 6 dager, og minstemor var 3 dager med hver av besteforeldrene. Du kan jo evt velge å ha minste i bhg den uken også, så blir det ikke så mye jobb å passe. Håper dere får reist❤️
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #32 Skrevet 6. september 2021 Jeg skal passe mine barnebarn på 4 og 6 år i 5 til 7 døgn snart. Blir nok travelt for dem har energinivå som ligg opp under taket er jo ikke vant til det i det daglige sedate livet. Anonymkode: 841a6...a0a
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #33 Skrevet 6. september 2021 Én uke er lenge, særlig når minste bare er 3,5 år. Min svigermor har passet mine i 4-5 dager én gang i året på samme alderstrinn, men jeg hadde ikke tatt det ille opp om hun sa nei. At besteforeldre kan passe en (lang)helg en sjelden gang er kanskje en normal forventning? Anonymkode: 71e0b...d77
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #34 Skrevet 6. september 2021 Det lengste vi har hatt barnevakt er tre netter. Hadde aldri turt å spørre engang om en hel uke. Men jeg er nok litt farget av at foreldrene mine aldri har stilt noe særlig opp. De gangene vi har vært på helgetur er det svigers som har stilt opp. Men de begynner å bli såpass oppi årene, at en hel uke ville være altfor mye å be om. Barn på 3,5 kan være ganske krevende. Så forståelig at de sier nei. Anonymkode: dc057...13c
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #35 Skrevet 6. september 2021 Jeg har bestemt meg for at om ikke nine foreldre stiller opp med barnepass av og til, så kan i alle fall de glemme at jeg hjelper dem når de er gamle og har behov for hjelp. Nå har faktisk jeg behov for hjelp av og til også. Anonymkode: da122...e5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå