Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #1 Skrevet 5. september 2021 Hva er dine grunner? Anonymkode: 54c13...4b5
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #2 Skrevet 5. september 2021 Fordi jeg ønsker mindre ulikhet i samfunnet. Jeg mener- kutte i brillestøtte til barn for at dere med mye penger skal slippe å betale formuesskatt? Det er også en fordel om vi kan begynne å ta litt bedre vare på naturen. Anonymkode: 0ea20...40d
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #3 Skrevet 5. september 2021 Jeg ønsker å bidra til utjevning mellom sosiale lag, jeg ønsker å sørge for at man bidrar etter evne. Jeg er imot privatisering. Anonymkode: 4821e...d7b
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #4 Skrevet 5. september 2021 Denne gangen stemmer jeg i protest mot sentraliseringspolitikken sittende regjering fører. Jeg er imot privatisering. Jeg vil at folk skal kunne leve godt i HELE landet, helt til den minste lille avkrok i Finnmark. Jeg er imot klasseskillet som har vokst frem under Erna & co. Jeg vil at vi skal kunne ivareta det norske folk på samme gode måte mht økonomisk støtte som våre nye landsmenn blir møtt med. Jeg vil ha fokus på helse, skole, og likhet for alle. Jeg er ikke interessert i å få tredd miljøtiltak ned over ørene FØR det finnes reelle alternativer. Anonymkode: 54913...68b
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #5 Skrevet 5. september 2021 Enig med de over. Synes samfunnet, vel regler etc., har blitt kaldere med 8 år med blåblått styre. Synes Erna på en måte har vært en ok statsminister men hun har latt mye grums fra Frp stå imotsagt. Anonymkode: 7cfc4...75c
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #6 Skrevet 5. september 2021 Fordi jeg er tilhenger abbeden sosialdemokratiske tankegangen og synes det har vært mye rot og usosial politikk med blåblå regjering. Og ikke minst trenger vi noen gode vaktbikkjer mtp klimaet. Anonymkode: b150a...80c
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #7 Skrevet 5. september 2021 Av alle ovennevnte grunner! Og fordi jeg ønsker et varmere samfunn med fokus på vi og oss, ikke et iskaldt blått, med fokus på meg, meg og mine. Anonymkode: cebc8...0e8
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #8 Skrevet 5. september 2021 Hvorfor er økonomiske forskjeller så ille? Etter mitt syn er økonomisk velstand bare en av mange faktorer som avgjør det noe abstrakte begrepet «lykke». I tillegg er økonomisk velstand i svært mange tilfeller et spørsmål om prioriteringer. Poenget mitt er: En person kan være rik på penger men fattig på mye annet. Noen kan være intelligente, andre kan være sosialt intelligente. Noen kan ha evner som ikke andre har. Noen har prioritert å bruke all sin tid på å tjene penger. Andre foretrekker en normal arbeidstid, for å søke lykken på fritiden. Hvorfor skal akkurat penger utjevnes med sosialistisk tankegang? For å trekke en parallell, burde ikke veldig mye annet også utjevnes da? Burde alle bli tildelt en partner og en familie og lovfestet kun jobbe 8-16? Anonymkode: 49de2...8c2
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #9 Skrevet 6. september 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hvorfor er økonomiske forskjeller så ille? Etter mitt syn er økonomisk velstand bare en av mange faktorer som avgjør det noe abstrakte begrepet «lykke». I tillegg er økonomisk velstand i svært mange tilfeller et spørsmål om prioriteringer. Poenget mitt er: En person kan være rik på penger men fattig på mye annet. Noen kan være intelligente, andre kan være sosialt intelligente. Noen kan ha evner som ikke andre har. Noen har prioritert å bruke all sin tid på å tjene penger. Andre foretrekker en normal arbeidstid, for å søke lykken på fritiden. Hvorfor skal akkurat penger utjevnes med sosialistisk tankegang? For å trekke en parallell, burde ikke veldig mye annet også utjevnes da? Burde alle bli tildelt en partner og en familie og lovfestet kun jobbe 8-16? Anonymkode: 49de2...8c2 Nei. Fordi det er forskjell på sosialdemokrati og kommunistisk tankegang. Anonymkode: b150a...80c
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #10 Skrevet 6. september 2021 Fordi jeg er sosialdemokrat og ønsker et annet samfunn en den sittende regjering har gitt oss. Anonymkode: f3676...8fe
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #11 Skrevet 6. september 2021 På hvilken måte vil ny Regjering utjevne forskjellene i samfunnet? Var det mindre forskjeller sist AP hadde statsministeren? Jeg ser med frykt på venstresidens syn på å skattlegge de «rike».. Frykter dette vil gå utover «sliterne» som tar en høyere utdanning. De som da vil ha ei OK lønn, men høyt studielån. Vil det svare seg å ta utdanning i det hele tatt? Anonymkode: d27ac...c73
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #12 Skrevet 6. september 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): På hvilken måte vil ny Regjering utjevne forskjellene i samfunnet? Var det mindre forskjeller sist AP hadde statsministeren? Jeg ser med frykt på venstresidens syn på å skattlegge de «rike».. Frykter dette vil gå utover «sliterne» som tar en høyere utdanning. De som da vil ha ei OK lønn, men høyt studielån. Vil det svare seg å ta utdanning i det hele tatt? Anonymkode: d27ac...c73 Ja, det var mindre forskjeller, disse har økt betydelig de siste åtte årene. Personlig hadde jeg vært best tjent med å fortsette med en blå regjering. Vi har høy inntekt og en god slump penger "på bok" og nyter godt av politikken som råder nå. Likevel har jeg aldri stemt, og kommer aldri til å stemme, på høyresiden. Selv om akkurat jeg har det bra, går politikken utover altfor mange andre. Barnefattigdommen har økt, uføre og mennesker med utviklingshemming, yrkesskader osv har fått mye dårligere livskvalitet. Som medmenneske, som bare menneske faktisk, kan jeg ikke en gang med min beste vilje støtte en slik politikk. Godene må fordeles mer rettferdig slik at velferdsstaten opprettholdes og forskjellene utgjevnes. Jeg betaler gjerne mer skatt for det. Alle drar fordel av en god velferdsstat, også jeg. Anonymkode: fe5ce...f70
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #13 Skrevet 6. september 2021 Den har jo ikke økt en god del. Ifølge ginikoffisienten som måler ulikhet så var den på 0,231 i 2009 og økte til 0,241 i 2013 da det ble regjeringsskifte. Så på 4 år økte den med 0,010 i rødgrønn regjering. Nå har det vært blå regjering i 8 år og den har gått fra 0,241 til 0,250 i 2019. Så på 6 år har den ikke økt like mye. Men den var på den høyeste i 2015 og da var den på 0,263. Etter det har den minsket. Så å si at den har økt betydelig blir feil basert på statistikk fra SSB. SV skulle stryke fattigdom med et pennestrøk sist og det endte opp i at forskjellene økte også her. https://www.ssb.no/statbank/table/07756/tableViewLayout1/?loadedQueryId=10022533&timeType=top&timeValue=11 Anonymkode: 865f0...058
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå