Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #1 Skrevet 5. september 2021 Gutten min er syk, sovnet fint kl.19. Våknet 21:30, tydelig ikke i form. Litt uvell og varm, ikke feber. Han har vært våken siden da, gråter. Jeg har gitt han vann og nå nettop ga jeg han paracet. Og nå er jeg redd jeg har gjort noe dumt. Er det farlig å gi paracet for "ingenting"? Jeg ga stikkpille - 250 mg. Ser nå at han er 300 gram for liten for den. Er dette farlig? 😭😭 Anonymkode: cff47...6e9
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #2 Skrevet 5. september 2021 Nei, det er ikke farlig. Paracet skal gis ved feber og/eller ubehag og dårlig form. Du har gjort helt riktig. God bedring til den lille, og prøv å pust med magen. Anonymkode: 8b3fd...80b
November-spire-79 Skrevet 5. september 2021 #3 Skrevet 5. september 2021 Nei du er ikke hysterisk, bare bekymret mor. Det er helt vanlig. Dette går helt sikkert bra. Kanskje tabletten hjelper han til å få en bedre natt🥰
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 5. september 2021 #4 Skrevet 5. september 2021 Jeg vet ikke hvor gammel gutten din er, men du har jo ikke gitt han Paracet «for ingenting». Du ga han Paracet for å lindre ubehaget han åpenbart hadde. Doseringene er satt med margin, 300 g utgjør ingenting. Min gutt på nesten halvannet har hatt nesten ei uke med feber og ubehag. Vi turte ikke å gi Paracet, fordi den ene gangen vi har gjort det før så fikk han voldsomme magesmerter. Vi vurderte derfor ubehaget han fremviste nå som mindre enn det han fikk av tbl sist. Forhåpentligvis takler han det bedre nå, og det vil bli vurdert neste gang han er dårlig også.😅
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #5 Skrevet 5. september 2021 Så utrolig godt å høre ❤ nå har han roet seg, nesten 1 time etter at jeg ga. Han er 18 mnd ❤ Takk til dere alle, er godt for en bekymret mamma Anonymkode: cff47...6e9
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #6 Skrevet 5. september 2021 Legen min sa at han selv gir sitt eget barn paracet med ubehag som voksesmerte,vondt i magen,når barnet er dårlig pga han/hun er syk osv. Så jeg gjør det samme. Anonymkode: 4aa6f...859
Pobie Skrevet 5. september 2021 #7 Skrevet 5. september 2021 Selvfølgelig helt greit å gi Paracet for å lindre ubehag selv om han ikke har feber. Paracet er ekstremt trygt, men skal gies i anbefalt dose. Ikke krise for én gang, men pass på doseringen i fremtiden.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #8 Skrevet 6. september 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Så utrolig godt å høre ❤ nå har han roet seg, nesten 1 time etter at jeg ga. Han er 18 mnd ❤ Takk til dere alle, er godt for en bekymret mamma Anonymkode: cff47...6e9 Da hjalp paraceten. 😁 Anonymkode: abe62...d1f
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #9 Skrevet 6. september 2021 Anonym bruker skrev (59 minutter siden): Da hjalp paraceten. 😁 Anonymkode: abe62...d1f Ja ❤ Anonymkode: cff47...6e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå