Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #1 Skrevet 5. september 2021 Jeg er lei. Akkurat nå hater jeg alt! Jeg er blid og utadvendt, gjerne den som leder det meste. Den som klarer alt og aldri møter veggen. Klager aldri. inni meg gråter jeg. Hver dag. Jeg er så lei av å være syk(lege som ikke finner ut av ting). Jeg jobber 100% og mer(men trives). Tungt å komme hjem dårlig og møte trassig pre-teen i døra hvor alt er galt, og som gjerne tar det ut på lillesøster også som blir lei seg. Og slik går resten av dagen. Jeg er lei av å late som alt er bra, når alt egentlig er bare elendig. Det har vært slik i noen år nå. Jeg har hatt så mye press på meg at legen ikke skjønte hvorfor jeg ikke hadde brutt sammen for mange år siden. Jeg har vokst opp med «Smil, rett holdning, ikke sluntre unna noe!Perfeksjonisme!» og ordet hater er noe vi forresten aldri fikk lov å bruke så jeg var på tur å slette det jeg skreiv. Vær snill med dem dere møter, selv om det ser ut som den personen er så lykkelig og tåler alt. Det er de som er flinkest å skjule, de som er flink til alt. Anonymkode: 61e15...012
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 5. september 2021 #2 Skrevet 5. september 2021 Jeg skjønner at du har det tungt, men du kan likevel ikke legge ansvaret for at du skal ha det lettere på andre. Man skal behandle alle mennesker pent, både de som klager og de som ikke gjør det. Men det er enkelt, og nesten selvsagt, å tro at de som fremstår som blide overskuddsmennesker er nettopp det. Du må jobbe med deg selv. Både hjemme og på jobb. Ingen kan gi deg det du trenger hvis du ikke forteller det.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #3 Skrevet 5. september 2021 Den perfekte mor, påan igjen skrev (Akkurat nå): Jeg skjønner at du har det tungt, men du kan likevel ikke legge ansvaret for at du skal ha det lettere på andre. Man skal behandle alle mennesker pent, både de som klager og de som ikke gjør det. Men det er enkelt, og nesten selvsagt, å tro at de som fremstår som blide overskuddsmennesker er nettopp det. Du må jobbe med deg selv. Både hjemme og på jobb. Ingen kan gi deg det du trenger hvis du ikke forteller det. Neida, jeg skal ikke legge ansvaret over på noen. Jeg ser bare selv viktigheten av å behandle folk pent uansett🥰 Takk for svar🙏 Anonymkode: 61e15...012
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 5. september 2021 #4 Skrevet 5. september 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Neida, jeg skal ikke legge ansvaret over på noen. Jeg ser bare selv viktigheten av å behandle folk pent uansett🥰 Takk for svar🙏 Anonymkode: 61e15...012 Du er lett å like ihvertfall, det skal du ha😅 Selv om du får et svar som ikke nødvendigvis «puser» med deg, så får jeg inntrykk av (om det er riktig eller galt inntrykk vet jeg jo ikke) at du satte oppriktig pris på svaret. Husk at det er lov å si at du er uenig også, eller at du blir såret eller at du synes jeg tar feil. Ikke for det, her på DIB vil du få tyn for det. Men i virkeligheten vil der kunne øke forståelsene og kjennskapen til deg.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #5 Skrevet 5. september 2021 Den perfekte mor, påan igjen skrev (4 minutter siden): Du er lett å like ihvertfall, det skal du ha😅 Selv om du får et svar som ikke nødvendigvis «puser» med deg, så får jeg inntrykk av (om det er riktig eller galt inntrykk vet jeg jo ikke) at du satte oppriktig pris på svaret. Husk at det er lov å si at du er uenig også, eller at du blir såret eller at du synes jeg tar feil. Ikke for det, her på DIB vil du få tyn for det. Men i virkeligheten vil der kunne øke forståelsene og kjennskapen til deg. Jo takk😅Jeg satte oppriktig pris på svaret ditt🙏 Har fulgt litt med her inne, og ser at det er mange som får tyn😬 Spent om det er slik de oppfører seg i det virkelige liv eller om det kanskje bare er kjekt å få det ut en plass man er anonym. Jeg kan si ifra at jeg er uenig, men viser aldri at jeg er lei meg. Anonymkode: 61e15...012
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #6 Skrevet 5. september 2021 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Jeg er lei. Akkurat nå hater jeg alt! Jeg er blid og utadvendt, gjerne den som leder det meste. Den som klarer alt og aldri møter veggen. Klager aldri. inni meg gråter jeg. Hver dag. Jeg er så lei av å være syk(lege som ikke finner ut av ting). Jeg jobber 100% og mer(men trives). Tungt å komme hjem dårlig og møte trassig pre-teen i døra hvor alt er galt, og som gjerne tar det ut på lillesøster også som blir lei seg. Og slik går resten av dagen. Jeg er lei av å late som alt er bra, når alt egentlig er bare elendig. Det har vært slik i noen år nå. Jeg har hatt så mye press på meg at legen ikke skjønte hvorfor jeg ikke hadde brutt sammen for mange år siden. Jeg har vokst opp med «Smil, rett holdning, ikke sluntre unna noe!Perfeksjonisme!» og ordet hater er noe vi forresten aldri fikk lov å bruke så jeg var på tur å slette det jeg skreiv. Vær snill med dem dere møter, selv om det ser ut som den personen er så lykkelig og tåler alt. Det er de som er flinkest å skjule, de som er flink til alt. Anonymkode: 61e15...012 Hva trenger du? Anonymkode: 79545...97d
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #7 Skrevet 5. september 2021 Jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Utad ser jo alt strålende ut. Fint hus, godt ekteskap, jobb, unger som oppfører seg. Jeg klager ikke på mann eller unger, noe som virker til å være en greie blant noen venninner når vi samles. Nesten litt konkurranse om hvem som sover minst og hadde den tøffeste fødsel. Da ene barnet ble tatt med keisersnitt, fikk jeg til og med høre hvor heldig jeg var. De nærmeste kjenner til mer bak historien, de vet at jeg og ene barnet var nær på å miste livet og barnet bærer preg av dette den dag i dag. Lærevansker, angst, selvmordstanker og selvskading. Det er faktisk en del av hverdagen min. Selv om ekteskapet er bra og vi sjelden krangler, har jeg en mann som er utbrent med alt som følger det. Jeg legger jo ikke ut om dette til de rundt meg, det er privat og ikke min historie å fortelle. Men det irriterer meg når andre skal fortelle meg hvor lett og greit livet mitt er. Så heldig du er blablabla 🤯 Skulle ønske folk var litt mindre opptatt av å sammenligne. Skulle ønske folk ikke tok for god fisk at alt er superenkelt bare fordi man ikke klager eller legger ut. Jeg forventer ikke at folk skal forstå seg i hjel, bare ønsker å slippe denne voldsomme troen på at alt har gått så greit for meg. Anonymkode: a13ad...5e6
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #8 Skrevet 5. september 2021 Det er Kolbein Falkeid som forteller best om dette. Men hvem sa at dagene våre skulle være gratis? At de skulle snurre rundt på lykkehjulet i hjertet vårt og hver kveld stoppe på gevinst? Hvem sa det? Hvor hadde vi dét fra? Hvem sa at livet vårt skulle være lett å bygge ferdig? At mursteinene var firkantede ballonger som føk på plass av seg selv? Hvem sa det? Hvor hadde vi dét fra? Der var piller for alt: nerver, vedvarende hoste og anemi. Men hvem sa at snarveiene støtt var kjørbare? At fjellovergangene aldri snødde til? Og at nettopp vi skulle slippe å stå fast i tunnelen? Ja, hvem sa det? Hvor i all verden hadde vi dét fra? Anonymkode: 918c6...0eb
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #9 Skrevet 5. september 2021 Hvis du velger å fortelle en solskinnshistorie kan du ikke klandrefolk for å tro du lever et solskinnsliv. Du kan ikke få både i pose og sekk. Enten må du innrømme at ikke alt er bra eller så må du godta at folk tror alt er bra. Vi kan ikke gjette oss til at du lyver eller fortier sannheten. Anonymkode: 07e0c...de7
amandine Skrevet 5. september 2021 #10 Skrevet 5. september 2021 Jeg skjønner ikke helt den siste setningen din om at det er de som er flinkest til å skjule som er flinke til alt? Selvfølgelig skal vi være snille mot hverandre, hjelpe og støtte, men jeg skjønner ikke hvordan du mener jeg skal vite at du sliter når du polerer fasaden din til det ugjenkjennelige. Gjør deg selv, og meg som du møter, en tjeneste. Vær ærlig. Vær ærlig, så hjelper jeg deg gjerne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå