Gå til innhold

Forkjølet 10 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lov å sende på skolen i morgen ved god allmenntilstand? Negativ covid hjemmetest tatt i går. 

Anonymkode: 3d5cc...4bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det ville jeg ikke gjort.

Det har så store konsekvenser å smitte noen med forkjølelse i disse dager, så jeg ville holdt han hjemme til de verste symptomene var vekk.

Anonymkode: 37add...3fe

Skrevet

Ved symptomer skal man da ta test på testsenter også?

Anonymkode: ed52d...ae5

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ved symptomer skal man da ta test på testsenter også?

Anonymkode: ed52d...ae5

Det er så himla uklart. Jeg har forsøkt å tyde reglene. Og det er åpning for hjemmetest delt ut på skole. Jeg er ikke hi altså. 
Ved symptomer og negativ test skal man vel testes et par dager senere før man er fri? Har lest på FHI sine sider og jeg synes de motsier seg selv og har doble budskap. 
HI, ved forkjølelse skal de ikke på skole i smitteførende fase tror jeg. Restsymptomer er ok, mener at forkjølelsen på generelt grunnlag er på topp dag fem etter utbrudd, altså smittsom i over fem dager. Der er også FHI uklare med doble budskap. 

Anonymkode: 32a59...4b2

Skrevet

Skolene her i byen krever negativ test fra teststasjon samt god allmentilstand før elevene kommer på skolen. 

Anonymkode: be478...a93

Skrevet

Får teste henne på teststasjonen i mrg. Stengt i helgen, derfor hjemmetest.

Anonymkode: 3d5cc...4bd

Skrevet

Hadde sendt på skolen. Ingen grunn til å være hjemme når man bare er forkjøla og allmenntilstanden er god 

Anonymkode: 950b8...b05

Skrevet

Nei, bruk hodet og hold hjemme. Enten test på stasjon eller hjemme til uten symptomer.

Anonymkode: 72123...914

Skrevet

Hvorfor skal en unge med negativ test og god allmenntilstand holdes hjemme? Er det uke på tide å stoppe hysteriet nå? Det kommer til å florere med forkjølelse hele skoleåret. Hvor mange skoledager skal barna miste pga litt tett nese? Forkjølet kan man jo være i ukesvis. 

Anonymkode: 8d7d8...8c0

Skrevet

Her sendes barna dagen ette feber uten test . De sendes sylta forkjøla og det er et stress uten like. Nå er min unge syk å. To negative hjemmetester, men hu blir selvfølgelig hjemme til hu er bra . Kan ikke sitte å hoste og snørre på andre nå. Korona eller ei. Blir hu ikke fort bedre blir det en test til . Får vi covid på skolen kommer ingen til å merke det før en av de fornuftige foreldrene tester ungen sin. 

Anonymkode: fb108...ef3

Skrevet

La barnet være hjemme til det er friskt. Selv om det bare er influensa, så er den smittsom omdagen. Den er også ganske hard, så la klassekameratene hans slippe å få det. Hatt barn hjemme med det samme, og det som går her nå er ikke småtteri. Hun tok to negative tester, ikke hjemmetester. Vennene hennes har også testet seg og ingen er positive. Folk ligger som fluer her, så la barnet være hjemme en dag eller to ekstra. 

Anonymkode: 0abeb...41b

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

La barnet være hjemme til det er friskt. Selv om det bare er influensa, så er den smittsom omdagen. Den er også ganske hard, så la klassekameratene hans slippe å få det. Hatt barn hjemme med det samme, og det som går her nå er ikke småtteri. Hun tok to negative tester, ikke hjemmetester. Vennene hennes har også testet seg og ingen er positive. Folk ligger som fluer her, så la barnet være hjemme en dag eller to ekstra. 

Anonymkode: 0abeb...41b

Influensa er det ikke i Norge for tida. Punktum.

Anonymkode: 744d7...50c

Skrevet

Jeg har vært syk 1 uke nå og er endelig på bedringens vei. Dvs restsymptomer, men ok allmenntilstand og negativ test. Men jeg er fortsatt tett i ørene og hodet, sliten. Så jeg tenker at (for andres også så klart) for barnas skyld så hold de hjemme til dere friske. Ikke kast de tilbake på skole/bhg for tidlig. Det er utrolig slitsomt å være bedre men ikke helt frisk enda. 

Anonymkode: 33617...3aa

Skrevet

Hold barna hjemme inntil reglene endres i hvert fall. Hvis du sender et forkjølet barn på skolen nå mens det fortsatt er regler for å holde seg hjemme og teste seg, oppnår man to veldig negative ting:

1. Lærere kan bli smittet og må holde seg hjemme, selv om de bare er forkjølet har man ikke lov å gå på jobb. Dette innebærer mye vikarer, noe som er uheldig for elevene, også ditt barn.

2. Andre barn kan bli smittet og må holdes hjemme, noe som medfører at deres foresatte gjerne må være hjemme med dem. Dette kan gå utover andre også hvis den foresatte f.eks. er sykepleier, barnehageansatt el.

Når det blir slutt på grønt nivå og testing, blir det noe helt annet. Da må man igjen forvente å være forkjølet på jobb og som elev, uten at det skader noen, men enn så lenge må syke barn holdes hjemme (restsymptomer er noe annet).

Anonymkode: 24683...be6

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har vært syk 1 uke nå og er endelig på bedringens vei. Dvs restsymptomer, men ok allmenntilstand og negativ test. Men jeg er fortsatt tett i ørene og hodet, sliten. Så jeg tenker at (for andres også så klart) for barnas skyld så hold de hjemme til dere friske. Ikke kast de tilbake på skole/bhg for tidlig. Det er utrolig slitsomt å være bedre men ikke helt frisk enda. 

Anonymkode: 33617...3aa

Samme her. Feber i noen dager, slimhoste, utmattelse og hodepine i ei uke. Årets forkjølelse er varslet å være tøff, og jeg hadde ikke orket en hel skoledag enda. 

Sønnen slapp billigere unna, ble syk forrige fredag og var på skolen torsdag og fredag denne uka. Han fikk to feberfrie dager hjemme. Mest fordi jeg fortsatt var smittsom og jeg ville ikke at han skulle dra med seg resmitte til skolen. Her florerer det med covid på skolene. 

Anonymkode: ccf43...344

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...