Gå til innhold

Hjertebank/ekstraslag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge burde det gå før man kontakter lege? Har hatt det en uke nå, og det er slitsomt.. kommer gjennom hele dagen, men i perioder er det 10-15 (kjennes ut som det hopper over et slag) stk på et minutt og det er ekkelt. Vet det ikke er farlig i seg selv, så vet ikke om det er noe man egentlig drar til legen for?

Har ikke brystsmerter, vondt i armen/magen eller feber, så det er vel ikke så mye man får gjort uansett?

Anonymkode: 25e4a...afd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være greit å få det undersøkt, men i de fleste tilfeller er det heldigvis helt ufarlig. Jeg er kronisk plaget med dette og kan gå i månedsvis slik du beskriver før jeg får en roligere periode igjen.

Anonymkode: 4bdc0...ff5

Skrevet

Jeg er født med arytmisk hjerte. Samme er sønnen min. Eneste legene har sagt er at om vi blir hvite på leppene eller blå under neglene, så må vi ringe lege😂

Anonymkode: d84b1...174

Skrevet

Eliminer det du kan; kaffe, snus, brus, stress, angst, alkohol, store måltider, mye sukker, så går det nok over. 

Anonymkode: 1595e...dc5

Skrevet

Ta deg en tur til legen uansett. Han kommer nok til å si at det helt ufarlig, men fint å få sjekket opp og fint å bli beroliget. 

Anonymkode: ab9a8...94c

Skrevet

Hvis det ikke er undersøkt hos deg tideligere kan det være lurt å dra en tur til legen. Hos meg startet det i fjor sommer. Det ble så plagsomt at jeg dro til legen. Husker ikke hva diagnosenavnet ble, supraventrikkulær-ettellerannet. Jeg ble satt på betablokkere. Går mye bedre nå :) Sluttet og å snuse. Og kuttet ned på kaffe. Dersom jeg glemmer å ta pillene så merker jeg det kommer tilbake. Så jeg og selo-zok er nok blitt venner for livet 😅

Anonymkode: e1754...f51

Skrevet

Takker så mye for svar alle sammen 😊

Glemte å nevne i hovedinnlegget at jeg har PoTS, så går på Hypotron (midodrin) for å senke hjerterytmen. Drikker ikke kaffe, og spiser små måltider av gangen fra før av :)

Heldigvis ikke blå under negler eller hvit på leppene (da hadde jeg nok kontaktet lege fremfor å skrive her) 😛

Da venter jeg og ser an utover uken om det ikke gir seg før jeg eventuelt ringer legen.

Anonymkode: 25e4a...afd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...