Anonym bruker Skrevet 4. september 2021 #1 Skrevet 4. september 2021 Hvorfor, evt hvorfor ikke? Anonymkode: c16a6...ae4
Anonym bruker Skrevet 4. september 2021 #2 Skrevet 4. september 2021 Ja, det gjør jeg. Selv om jeg vasker/dusjer og bruker deo hver dag, synes jeg det blir lettere svettelukt med hår under armene. Jeg synes også at det ser penere og mer velstelt ut uten hår der. Anonymkode: c1cb5...dd3
Anonym bruker Skrevet 4. september 2021 #3 Skrevet 4. september 2021 Ja selvfølgelig barbere jeg. Synes det ser ustelt ut med hår og det lukter betraktelig mye mere. Anonymkode: eaf89...995
Anonym bruker Skrevet 4. september 2021 #4 Skrevet 4. september 2021 Ja. Fordi jeg ikke syns det er fint med hår under armene. Påvirket av den sosiale normen, vil jeg tro. Anonymkode: 313fc...58d
Anonym bruker Skrevet 4. september 2021 #5 Skrevet 4. september 2021 Jeg gjør drt av og til hvis jeg skal bruke klær uten ermer i et selskap som fordømmer hårvekst. Jeg øiker hår best, men det betyr ikke så mye at jeg ikke kan tilpasse meg at enkelte har motforestillinger. Den diskusjonen gidder jeg ikke ta så ofte. Anonymkode: dd3ba...c5f
Anonym bruker Skrevet 4. september 2021 #6 Skrevet 4. september 2021 Ja, fordi jeg, som fleste andre kvinner i vår del av verden, er indoktrinert til å synes det er penest uten hår under armene. Anonymkode: 468ec...f5c
Anonym bruker Skrevet 4. september 2021 #7 Skrevet 4. september 2021 Ja, jeg synes det er ekkelt hvis ikke. Anonymkode: 9e3fe...15e
Anonym bruker Skrevet 4. september 2021 #8 Skrevet 4. september 2021 Ja, men ikke ikke hver dag. Har brukt IPL-maskin under armene og ellers på kroppen så jeg har lite hårvekst nå. Anonymkode: 20125...9ef
Anonym bruker Skrevet 4. september 2021 #9 Skrevet 4. september 2021 Shaver i dusjen gjevnlig. Jeg bryr meg ikke om å ha hår under armene, jeg gjør det fordi jeg lukter veldig svett hvis jeg ikke tar bort håret. Anonymkode: cb002...139
Anonym bruker Skrevet 4. september 2021 #10 Skrevet 4. september 2021 Ja, det gjør jeg, men på vinteren kan det gjerne gå en uke eller to uten. Anonymkode: 7defe...81f
Anonym bruker Skrevet 4. september 2021 #11 Skrevet 4. september 2021 Jeg barberer meg sjelden noe sted. Synes hårene mine er fine. Men det er ingen prinsippsak. Jeg napper øyebrynene. Anonymkode: 0fcd4...988
Anonym bruker Skrevet 4. september 2021 #12 Skrevet 4. september 2021 Ja. Synes helt ærlig at det er ekkelt med hår der. Tar 15 sek å få det vekk. Anonymkode: 95ede...20f
It's all about me Skrevet 4. september 2021 #13 Skrevet 4. september 2021 Selvfølgelig. Er fast rutine annenhver kveld.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2021 #14 Skrevet 4. september 2021 Så klart. Hver dag. Nor annet er uhørt fra den dagen man får hår der til man stiger ned i kista. Anonymkode: 257a9...5b7
Anonym bruker Skrevet 4. september 2021 #15 Skrevet 4. september 2021 Ja, jeg barberer. Men jeg har lite hårvekst under armene, så en gang i uka er nok😉 Anonymkode: d4996...78f
Anonym bruker Skrevet 4. september 2021 #16 Skrevet 4. september 2021 Dere som sier det er ekkelt og/eller en selvfølge å fjerne det, lærer dere opp døtre til det samme? Jeg har litt kvaler med å lære min 11 år gamle datter at det er noe man må… Jeg fjerner selv hår med ujevne mellomrom, og opplevde som 15-åring at jeg hang etter på den fronten. Men jeg mener som voksen at det er et personlig valg man tar, og at det blir feil å si at det er ekkelt å ha hår. Det er naturlig. Min 11 år gamle datter er lite opptatt av utseende og hvordan man tar seg ut, og jeg tenker egentlig at det er en god ting, som jeg skulle ønske hun fikk beholde livet ut. Hun er er en flott jente, kan man ikke bare få være god nok som man er? Hun har begynt å få hår under armene. Anonymkode: a3d6d...0e7
Anonym bruker Skrevet 4. september 2021 #17 Skrevet 4. september 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Dere som sier det er ekkelt og/eller en selvfølge å fjerne det, lærer dere opp døtre til det samme? Jeg har litt kvaler med å lære min 11 år gamle datter at det er noe man må… Jeg fjerner selv hår med ujevne mellomrom, og opplevde som 15-åring at jeg hang etter på den fronten. Men jeg mener som voksen at det er et personlig valg man tar, og at det blir feil å si at det er ekkelt å ha hår. Det er naturlig. Min 11 år gamle datter er lite opptatt av utseende og hvordan man tar seg ut, og jeg tenker egentlig at det er en god ting, som jeg skulle ønske hun fikk beholde livet ut. Hun er er en flott jente, kan man ikke bare få være god nok som man er? Hun har begynt å få hår under armene. Anonymkode: a3d6d...0e7 Jeg synes det er ekkelt fordi jeg blir klam og det lukter svette. Det har ingenting med å være god nok som jeg er eller ei, for min del er det et hygienespørsmål. Anonymkode: 9e3fe...15e
Hagla Skrevet 4. september 2021 #18 Skrevet 4. september 2021 Ja, minst annenhver dag. Svetter mer med hår under armene og det lukter også mer.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #19 Skrevet 5. september 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Dere som sier det er ekkelt og/eller en selvfølge å fjerne det, lærer dere opp døtre til det samme? Jeg har litt kvaler med å lære min 11 år gamle datter at det er noe man må… Jeg fjerner selv hår med ujevne mellomrom, og opplevde som 15-åring at jeg hang etter på den fronten. Men jeg mener som voksen at det er et personlig valg man tar, og at det blir feil å si at det er ekkelt å ha hår. Det er naturlig. Min 11 år gamle datter er lite opptatt av utseende og hvordan man tar seg ut, og jeg tenker egentlig at det er en god ting, som jeg skulle ønske hun fikk beholde livet ut. Hun er er en flott jente, kan man ikke bare få være god nok som man er? Hun har begynt å få hår under armene. Anonymkode: a3d6d...0e7 Nei. Min datter på 12 år har synlige hår både under armene og på leggene, og hun er heldigvis mye sterkere enn meg. Hun har erklært at hår er naturlig, at hun ikke gidder å bruke tid på å fjerne det og at om noen synes det er stygt er det deres problem og ikke hennes. Jeg skulle gjerne gjort det samme, men er blitt for vant med å fjerne det til at jeg klarer å la være, men jeg er litt stolt over datteren min da 😊 Anonymkode: 468ec...f5c
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #20 Skrevet 5. september 2021 Har veldig lite hårvekst under armene så barberer ikke ofte. Hvis jeg skal ha på penkjole der armhulen vises så gjør jeg det. Egentlig så hater jeg at jeg gjør det. Jeg kan fint gå mange måneder uten å barbere da. Hadde jeg fått diger dusk hadde jeg sikkert gjort det oftere. Jeg beundrer kvinner som bare lar håret gro. Jeg vil påstå at å barbere kroppshår er i samme kategori som at kvinner skal dekke til håret med sjal. Og mange kvinner i vesten er så motstander av hijab fordi det er undertrykkende. Barbere bort naturlig behåring er i samme gata. Nå vil sikkert hylekoret her inne kaste seg på og si det ikke kan sammenlignes. Å barbere bort naturlig behåring er ikke positivt for kvinnen på noe som helst vis. Å si man føler seg renere og freshere uten hår viser hvor hjernevaska vi også er. Anonymkode: 6fc4a...bc1
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #21 Skrevet 5. september 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Har veldig lite hårvekst under armene så barberer ikke ofte. Hvis jeg skal ha på penkjole der armhulen vises så gjør jeg det. Egentlig så hater jeg at jeg gjør det. Jeg kan fint gå mange måneder uten å barbere da. Hadde jeg fått diger dusk hadde jeg sikkert gjort det oftere. Jeg beundrer kvinner som bare lar håret gro. Jeg vil påstå at å barbere kroppshår er i samme kategori som at kvinner skal dekke til håret med sjal. Og mange kvinner i vesten er så motstander av hijab fordi det er undertrykkende. Barbere bort naturlig behåring er i samme gata. Nå vil sikkert hylekoret her inne kaste seg på og si det ikke kan sammenlignes. Å barbere bort naturlig behåring er ikke positivt for kvinnen på noe som helst vis. Å si man føler seg renere og freshere uten hår viser hvor hjernevaska vi også er. Anonymkode: 6fc4a...bc1 Jeg er faktisk ganske enig med deg, men jeg klarer likevel ikke å bryte vanen. Det er utelukkende kulturelt betinget, og mange glemmer ofte at det kan være veldig vanskelig å bryte med slike ting nettopp fordi man blir så indoktrinert til å tenke og mene noe bestemt. Jeg føler meg også mer fresh som nybarbert, men jeg vet jo at det er en innlært følelse. Anonymkode: 468ec...f5c
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #22 Skrevet 5. september 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg er faktisk ganske enig med deg, men jeg klarer likevel ikke å bryte vanen. Det er utelukkende kulturelt betinget, og mange glemmer ofte at det kan være veldig vanskelig å bryte med slike ting nettopp fordi man blir så indoktrinert til å tenke og mene noe bestemt. Jeg føler meg også mer fresh som nybarbert, men jeg vet jo at det er en innlært følelse. Anonymkode: 468ec...f5c Jeg klarer heller ikke bryte vanen når jeg skal ut i verden med bare armhuler og legger. På vinteren har jeg hår på legger i armhuler og mannen min bryr seg ikke. Det er muligens lett for meg å «skryte på meg full utvekst på vinteren» siden jeg faktisk har veldig liten hårvekst på nevnte steder. Det er jo egentlig enda mer absurd at jeg går i barberingsfella med så lite hår. Jeg tror den generasjonen som vokser opp nå vil gjøre noe med disse undertrykkende idealene. Min datter er per nå «ta meg som jeg er eller stikk» og det gleder meg. Flere av hennes venner er lik. De har hår i armhuler og på legger. Det gleder meg at de som unge kvinner synes de er fine nok i den formen de er støpt. Anonymkode: 6fc4a...bc1
TøffiTrynet☠ Skrevet 5. september 2021 #23 Skrevet 5. september 2021 Har slutta å barbere leggene. Men det skal sies at hårveksten har blitt betydelig mindre der med alderen. Armhulene tar jeg en gang hvert jubelår. Men jeg får sånn kløe av barbering, at det beste er å la det være. Veldig glad for at yngre generasjoner ser ut til å gi litt mere f. i slike ting. Datteren min på 12 gidder ikke å barbere armhuler og legger foreløpig. Hun vet hvor hun finner barbersaker hvis hun får lyst, men hun sier at hun og hennes venninner er enige om at naturlig er fint!
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #24 Skrevet 5. september 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Dere som sier det er ekkelt og/eller en selvfølge å fjerne det, lærer dere opp døtre til det samme? Jeg har litt kvaler med å lære min 11 år gamle datter at det er noe man må… Jeg fjerner selv hår med ujevne mellomrom, og opplevde som 15-åring at jeg hang etter på den fronten. Men jeg mener som voksen at det er et personlig valg man tar, og at det blir feil å si at det er ekkelt å ha hår. Det er naturlig. Min 11 år gamle datter er lite opptatt av utseende og hvordan man tar seg ut, og jeg tenker egentlig at det er en god ting, som jeg skulle ønske hun fikk beholde livet ut. Hun er er en flott jente, kan man ikke bare få være god nok som man er? Hun har begynt å få hår under armene. Anonymkode: a3d6d...0e7 Selvsagt barberer jeg meg under armene. Men ikke hver dag om jeg ikke skal bade/ på stranda/ gå med åpne armer. Datteren min begynte å barbere seg under armene før vi egentlig rakk å snakke noe om det. Var vel ca 12 om jeg husker rett. De påvirkes av vennene sine, og er ikke så gira på å dra på svømming med skolen med dotter under armene feks. Anonymkode: 77c74...01c
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #25 Skrevet 5. september 2021 TøffiTrynet☠ skrev (30 minutter siden): Har slutta å barbere leggene. Men det skal sies at hårveksten har blitt betydelig mindre der med alderen. Armhulene tar jeg en gang hvert jubelår. Men jeg får sånn kløe av barbering, at det beste er å la det være. Veldig glad for at yngre generasjoner ser ut til å gi litt mere f. i slike ting. Datteren min på 12 gidder ikke å barbere armhuler og legger foreløpig. Hun vet hvor hun finner barbersaker hvis hun får lyst, men hun sier at hun og hennes venninner er enige om at naturlig er fint! Da er du nok litt heldig også. Om jeg skulle sluttet med å barbere leggene etter så mange år med barbering, ville det sett veldig lite delikat ut. Jeg får lange svarte hår på leggene. Dessverre helt uaktuelt å slutte for min del. Anonymkode: 77c74...01c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå