Anonym bruker Skrevet 4. september 2021 #26 Del Skrevet 4. september 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor er man nødt til å komme tilbake tilnormalen når det er så stor oppblomstring av smitte? Anonymkode: 69f4c...42c Men hvilken rolle spiller det om det uansett ikke dør folk av det. Eller blir alvorlig syke? Anonymkode: 478c2...7f9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421057-alle-gir-s%C3%A5-beng%E2%80%A6/page/2/#findComment-149603251 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. september 2021 #27 Del Skrevet 4. september 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Men hvilken rolle spiller det om det uansett ikke dør folk av det. Eller blir alvorlig syke? Anonymkode: 478c2...7f9 Noen folk blir fremdeles alvorlig syke. Anonymkode: f88ec...386 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421057-alle-gir-s%C3%A5-beng%E2%80%A6/page/2/#findComment-149603260 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. september 2021 #28 Del Skrevet 4. september 2021 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Noen folk blir fremdeles alvorlig syke. Anonymkode: f88ec...386 Det er jo så å si ingen. Man kan ikke ha restriksjoner i et sammfunn hvor et forsvinnende lite antall personer blir alvorlig syke. Når det gjelder fek influensa så har det i alle år vært opp til 300 innlagt på sykehus per uke. Null restriksjoner da. Nå må vi gi oss med dette tullet! Anonymkode: 478c2...7f9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421057-alle-gir-s%C3%A5-beng%E2%80%A6/page/2/#findComment-149603282 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. september 2021 #29 Del Skrevet 4. september 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Noen folk blir fremdeles alvorlig syke. Anonymkode: f88ec...386 Det gjelder veldig mange sykdommer, bl.a. vanlig influensa, lungebetennelse, RS-virus, rotavirus osv. Det vil alltid være noen som blir veldig syke, ja, til og med dør, men på et tidspunkt må samfunnet ta et valg om dette er innenfor forventet normal eller ei. Nå er omtrent alle voksne som ønsker det blitt fullvaksinerte, og barn blir sjeldent veldig syke. De uvaksinerte (med unntak av de som ikke kan av ulike årsaker) får skylde på seg selv. Det hadde vært fint om vi kunne ventet noen uker til med å slippe helt opp, til de eldste barna var vaksinert, men så er det helt klart at samfunnet bør gå tilbake til normalt igjen. Anonymkode: e11aa...610 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421057-alle-gir-s%C3%A5-beng%E2%80%A6/page/2/#findComment-149603293 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. september 2021 #30 Del Skrevet 4. september 2021 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Det er jo så å si ingen. Man kan ikke ha restriksjoner i et sammfunn hvor et forsvinnende lite antall personer blir alvorlig syke. Når det gjelder fek influensa så har det i alle år vært opp til 300 innlagt på sykehus per uke. Null restriksjoner da. Nå må vi gi oss med dette tullet! Anonymkode: 478c2...7f9 Jeg har aldri sagt at man skal fortsette med restriksjoner, min kommentar var til din påstand om at folk ikke blir alvorlig syk av korona lenger. Anonymkode: f88ec...386 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421057-alle-gir-s%C3%A5-beng%E2%80%A6/page/2/#findComment-149603294 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. september 2021 #31 Del Skrevet 4. september 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvorfor er man nødt til å komme tilbake tilnormalen når det er så stor oppblomstring av smitte? Anonymkode: 69f4c...42c Fordi vi aldri blir kvitt det, hvert fall ikke med det første. Da må de i så fall finne opp en vaksine som faktisk virker 100% mot korona. Merkelig at det er de som har hatt hjemmekontor i lang tid som alltid er mest skeptisk til å åpne samfunnet igjen, det betyr at de må tilbake på kontoret igjen. Anonymkode: 470ed...c0a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421057-alle-gir-s%C3%A5-beng%E2%80%A6/page/2/#findComment-149603306 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. september 2021 #32 Del Skrevet 4. september 2021 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Fordi vi aldri blir kvitt det, hvert fall ikke med det første. Da må de i så fall finne opp en vaksine som faktisk virker 100% mot korona. Merkelig at det er de som har hatt hjemmekontor i lang tid som alltid er mest skeptisk til å åpne samfunnet igjen, det betyr at de må tilbake på kontoret igjen. Anonymkode: 470ed...c0a Om det stemmer at det er de med hjemmekontor som er mest skeptisk er jo ikke det så merkelig. Har man hatt hjemmekontor har man selv kunne styre hvilken kontakt man vil ha med andre og hvor utsatt man vil være. Man har gjerne begrenset aktivitet utenfor huset, hatt få nærkontakter, ikke tatt kollektivtransport, handle når det er lite folk i butikken osv. Overgangen til et åpent samfunn blir da større. Det er forøvrig også grupper uten hjemmekontor som reagerer på gjenåpning som f.eks. flere lærere som ved grønt nivå, elever som ikke er vaksinert og mye smitte føler seg veldig utsatt. Jeg tror de fleste er veldig klar for å komme tilbake på kontoret. Det er få som trives godt på hjemmekontor i lengden. Flere har nok likevel oppdaget fordelen med hjemmekontor noen dager i uken da det gjør tidsklemmen mindre ved at man sparer tid til og fra jobb, sparer tid om man må kjøre barn til og fra lege og f.eks. kan lage tidligere middag og ta tiden igjen litt senere på dagen. Om du hinter om at de som har hjemmekontor er unnasluntrere så stemmer ikke dette. De fleste har jobbet mer på hjemmekontor enn det de gjør på kontoret. Jeg synes folk skal følge påbud, forbud og anbefalingene. Om man selv ikke er så redd for smitt så er det mange som fortsatt er engstelig når de ser antall smittede er såpass høyt. Men man kan ikke forvente at andre følger tidligere regler bare fordi man selv ikke er klar for å gi slipp på disse enda. Det er en overgang for noen å gå fra å se på antall smittede (som tidligere ville stengt ned landet) til antall alvorlig syke. Vi er nå i en overgangsfase der de som liker tiltakene dårligst gjerne avslutter dem tidlig, mens de som er engstelig føler vi åpner for tidlig og fortsatt følger tidligere og strengere tiltak. De som føler at man åpner for tidlig vil jo være ukomfortabel med gruppen som dropper tiltakene (og gjerne ikke følger anbefalingene heller). Spesielt gjelder dette om man må stå tett på andre (f.eks. i kollektivtrafikken) samtidig som de man står tett på hoster og ikke bruker munnbind. Anonymkode: fb2e5...c0d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421057-alle-gir-s%C3%A5-beng%E2%80%A6/page/2/#findComment-149603321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #33 Del Skrevet 5. september 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Hvorfor er man nødt til å komme tilbake tilnormalen når det er så stor oppblomstring av smitte? Anonymkode: 69f4c...42c Fordi «alle» er vaksinert. Hva var ellers hensikten med vaksinen? Anonymkode: cd910...134 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421057-alle-gir-s%C3%A5-beng%E2%80%A6/page/2/#findComment-149603343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #34 Del Skrevet 5. september 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Fordi «alle» er vaksinert. Hva var ellers hensikten med vaksinen? Anonymkode: cd910...134 Ikke alle er vaksinert, nei. De som vil blir det snart, men mange har fortsatt ikke fått siste dose vaksine. Det må være begredelig å få korona en uke før du skal vaksineres. Anonymkode: 496af...4a0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421057-alle-gir-s%C3%A5-beng%E2%80%A6/page/2/#findComment-149603364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #35 Del Skrevet 5. september 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ikke alle er vaksinert, nei. De som vil blir det snart, men mange har fortsatt ikke fått siste dose vaksine. Det må være begredelig å få korona en uke før du skal vaksineres. Anonymkode: 496af...4a0 Alle i byer med mye smitte skal være fullvaksinert nå hvis de ønsker det. Dersom de ikke er det, så må det i stor grad være fordi de valgte å utsette vaksinen pga ferie el. De stedene der man ikke er helt ferdig med begge dosene, er stort sett mindre steder hvor det også er mindre smitte. Anonymkode: e11aa...610 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421057-alle-gir-s%C3%A5-beng%E2%80%A6/page/2/#findComment-149603368 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #36 Del Skrevet 5. september 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Alle i byer med mye smitte skal være fullvaksinert nå hvis de ønsker det. Dersom de ikke er det, så må det i stor grad være fordi de valgte å utsette vaksinen pga ferie el. De stedene der man ikke er helt ferdig med begge dosene, er stort sett mindre steder hvor det også er mindre smitte. Anonymkode: e11aa...610 74,8 % av alle over 18 har fått to doser, mot 91,7 % som har fått en dose, står det på min kommunes hjemmeside. Det gjenstår en del, altså. En kommune rett utenfor Oslo med mange pendlere, og en av kommunene som har hatt mest smitte over tid. Anonymkode: 496af...4a0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421057-alle-gir-s%C3%A5-beng%E2%80%A6/page/2/#findComment-149603430 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #37 Del Skrevet 5. september 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Alle i byer med mye smitte skal være fullvaksinert nå hvis de ønsker det. Dersom de ikke er det, så må det i stor grad være fordi de valgte å utsette vaksinen pga ferie el. De stedene der man ikke er helt ferdig med begge dosene, er stort sett mindre steder hvor det også er mindre smitte. Anonymkode: e11aa...610 Det gjelder jo ikke for alle grupper. Gravide, for eksempel, fikk først klarsignal fra fhi for vaksine for et par uker siden, og kan ikke være fullvaksinert selv om de hadde ønsket det. De har i tillegg høyere risiko for alvorlig forløp av covid 19. Er det helt slutt nå på å ta hensyn til utsatte grupper? Det er sikkert flere grupper som står i en vanskelig situasjon nå, selv om jeg nå trekker fram gravide. Anonymkode: 56f37...bfc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421057-alle-gir-s%C3%A5-beng%E2%80%A6/page/2/#findComment-149603437 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #38 Del Skrevet 5. september 2021 Anonym bruker skrev (På 3.9.2021 den 17.28): Jeg er så oppgitt. Arbeidsgiver krevde at vi kom inn på kontoret igjen fra og med denne uka. Har derfor måttet ta toget. Signalproblemer, forsinkelser og stappfulle tog, hvor det store flertallet ikke bruker masker!? Det har føltes som en gigantisk og uansvarlig smittefest. Jeg er veldig ukomfortabel med dette, har en knyttneve i magen hele togturen, prøver å lene meg lengst mulig unna andre og bruker selvfølgelig munnbind hele tida. Men med 10 personer i umiddelbart nærhet hvorav kanskje 2-3 med munnbind, og de som hoster eller nyser er selvfølgelig de uten munnbind føles det hele som en stor vits… Anonymkode: bac2a...ffc Kjenner meg godt igjen i det du forteller. Jeg er også veldig oppgitt og frustrert over hvor idioter folk tydeligvis er, følger de ikke med på nyhetene i hele tatt? Vi vet at ca 2000 fullvaksinerte har fått corona! Og tom fullvaksinerte skal bruke munnbind. At noen tør å gå uten er for meg helt ubegripelig. Russisk rullet! Myndighetene må ta mye av ansvaret, de gir kun anbefalinger, der de burde ha gitt påbud! Hvis folk bryter påbudet MÅ det få konsekvenser som virkelig svir og statuerer et eksempel som vil skremme andre fra å bryte påbud. PÅBUD NÅ!!! Anonymkode: cd0ae...445 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421057-alle-gir-s%C3%A5-beng%E2%80%A6/page/2/#findComment-149603438 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #39 Del Skrevet 5. september 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Kjenner meg godt igjen i det du forteller. Jeg er også veldig oppgitt og frustrert over hvor idioter folk tydeligvis er, følger de ikke med på nyhetene i hele tatt? Vi vet at ca 2000 fullvaksinerte har fått corona! Og tom fullvaksinerte skal bruke munnbind. At noen tør å gå uten er for meg helt ubegripelig. Russisk rullet! Myndighetene må ta mye av ansvaret, de gir kun anbefalinger, der de burde ha gitt påbud! Hvis folk bryter påbudet MÅ det få konsekvenser som virkelig svir og statuerer et eksempel som vil skremme andre fra å bryte påbud. PÅBUD NÅ!!! Anonymkode: cd0ae...445 Herregud! For noe tull. Ja, noen vaksinerte får korona. Men det spiller jo ingen rolle når de uansett ikke blir alvorlig syke. Nå må du gi deg! Anonymkode: 478c2...7f9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421057-alle-gir-s%C3%A5-beng%E2%80%A6/page/2/#findComment-149603485 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #40 Del Skrevet 5. september 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Herregud! For noe tull. Ja, noen vaksinerte får korona. Men det spiller jo ingen rolle når de uansett ikke blir alvorlig syke. Nå må du gi deg! Anonymkode: 478c2...7f9 Helt enig. Det er på tide at de utsatte tar ansvar for seg selv nå, ikke at held verden skal stoppe for dem. Nå er det så få det gjelder uansett at det blir helt absurd å fortsette regimet. Og fyi, jeg er utsatt selv, og tar de grep jeg trenger. Ingen skal måtte legge om livene sine for meg. Anonymkode: cd910...134 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421057-alle-gir-s%C3%A5-beng%E2%80%A6/page/2/#findComment-149603492 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #41 Del Skrevet 5. september 2021 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Du vet at det ikke er bra å ikke få jevnlige forkjøleser? Hvis du ikke får det så opprettholder du ikke motstandskraften og blir dritsyk når du først får det. Det er farlig det. Anonymkode: 478c2...7f9 Forklar meg gjerne hvorfor det at jeg, som pendler med tog stappfull av mennesker og har barn i barnehage og skole og derfor blir smittet av alt som er av forkjølelser og til vanlig derfor er syk totalt 10 uker i året (av disse kraftige forkjølelsene og bihulebetennelsene som gjerne følger, og nettene med tørrhoste), skal la være å smittes av noen av de kanskje 6-7 forkjølelsene jeg har årlig og kanskje bare smittes av 2-3 forkjølelser gjør at jeg ikke får immunforsvar og så blir dritsyk?? Det finnes MANGE som ikke pendler kollektivt og som ikke har barn i barnehage. Mange bor på små tettsteder langt unna andre, eller et annet sted og blir sjeldent smittet av virussykdommer. Tror du ikke det holder med typ en forkjølelse hvert femte år? Vil tro mange av de som bor avsidesliggende til og ikke har så mye nærkontakt med så mange ikke smittes oftere enn det. Jeg var også MYE syk som liten. Fikk alt av forkjølelser. Hadde MASSE fravær, fordi jeg var sengeliggende med bihulebetennelser og hoste. Fikk legeerklæring. Jobbet senere som vikar i barnehage og var skikkelig syk kanskje hver tredje uke, jeg tuller ikke... Det halve året jeg var vikar var jeg totalt syk i to måneder. Immunforsvaret mitt ble ikke noe bedre av det, men det satte meg veldig langt tilbake på alle områder. I slutten av tjueårene etter jeg begynte å jobbe på kontor og før jeg fikk barn hadde jeg 1-2 forkjølelser i året, som jo er vanlig. Så flyttet vi ut av Oslo og fikk barn, og jeg måtte begynne å toge inn til Oslo (kunne tidligere gå til jobb). Begynte da å bli kjempemye syk. Langvarig og kraftig hver eneste gang. Og jeg har ikke astma eller noe annet. Tar tran og d-vitamin og prøver å spise sunt. Om de som snørrer og hoster hadde brukt munnbind på toget hadde jeg sluppet å måtte avlyse så mye og ha så mye sykefravær. Det siste halvannet året med hjemmekontor og der det nesten ikke har vært sykdom i barnehagen til barna pga. gul sone og bedre smittevern har jeg hatt totalt 3 dager med sykefravær. Året før hadde jeg 30 dager. Ikke fordi jeg er en forbanna latsabb. Men fordi jeg blir mye og langvarig syk, og så dårlig at jeg ikke klarer å jobbe mange av dagene. Anonymkode: bac2a...ffc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421057-alle-gir-s%C3%A5-beng%E2%80%A6/page/2/#findComment-149603493 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #42 Del Skrevet 5. september 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Forklar meg gjerne hvorfor det at jeg, som pendler med tog stappfull av mennesker og har barn i barnehage og skole og derfor blir smittet av alt som er av forkjølelser og til vanlig derfor er syk totalt 10 uker i året (av disse kraftige forkjølelsene og bihulebetennelsene som gjerne følger, og nettene med tørrhoste), skal la være å smittes av noen av de kanskje 6-7 forkjølelsene jeg har årlig og kanskje bare smittes av 2-3 forkjølelser gjør at jeg ikke får immunforsvar og så blir dritsyk?? Det finnes MANGE som ikke pendler kollektivt og som ikke har barn i barnehage. Mange bor på små tettsteder langt unna andre, eller et annet sted og blir sjeldent smittet av virussykdommer. Tror du ikke det holder med typ en forkjølelse hvert femte år? Vil tro mange av de som bor avsidesliggende til og ikke har så mye nærkontakt med så mange ikke smittes oftere enn det. Jeg var også MYE syk som liten. Fikk alt av forkjølelser. Hadde MASSE fravær, fordi jeg var sengeliggende med bihulebetennelser og hoste. Fikk legeerklæring. Jobbet senere som vikar i barnehage og var skikkelig syk kanskje hver tredje uke, jeg tuller ikke... Det halve året jeg var vikar var jeg totalt syk i to måneder. Immunforsvaret mitt ble ikke noe bedre av det, men det satte meg veldig langt tilbake på alle områder. I slutten av tjueårene etter jeg begynte å jobbe på kontor og før jeg fikk barn hadde jeg 1-2 forkjølelser i året, som jo er vanlig. Så flyttet vi ut av Oslo og fikk barn, og jeg måtte begynne å toge inn til Oslo (kunne tidligere gå til jobb). Begynte da å bli kjempemye syk. Langvarig og kraftig hver eneste gang. Og jeg har ikke astma eller noe annet. Tar tran og d-vitamin og prøver å spise sunt. Om de som snørrer og hoster hadde brukt munnbind på toget hadde jeg sluppet å måtte avlyse så mye og ha så mye sykefravær. Det siste halvannet året med hjemmekontor og der det nesten ikke har vært sykdom i barnehagen til barna pga. gul sone og bedre smittevern har jeg hatt totalt 3 dager med sykefravær. Året før hadde jeg 30 dager. Ikke fordi jeg er en forbanna latsabb. Men fordi jeg blir mye og langvarig syk, og så dårlig at jeg ikke klarer å jobbe mange av dagene. Anonymkode: bac2a...ffc Du burde jo bli undersøkt. Det er ikke normalt å bli så mye syk som du blir, kanskje det er noe galt med immunforsvaret ditt? Vanligvis blir ikke voksne mer syk enn en og annen forkjølelse, kanskje en runde influensa eller omgangssyke hvis man er uheldig/har små barn. Jeg jobber i skolen og det er lite fravær hos lærerne der til tross for at man blir utsatt for mye smitte. Vanligvis skal man tåle litt. Anonymkode: e11aa...610 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421057-alle-gir-s%C3%A5-beng%E2%80%A6/page/2/#findComment-149603500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #43 Del Skrevet 5. september 2021 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Hvorfor er man nødt til å komme tilbake tilnormalen når det er så stor oppblomstring av smitte? Anonymkode: 69f4c...42c Fordi smittevernloven sier at tiltak mot smittespredning skal tilpasses etter hvor farlig smittespredningen er for befolkningen. Når såpass få som nå blir alvorlig syke/legges inn på sykehus så er ikke inngripende tiltak lenger hensiktsmessige og derfor ikke lov. Det vil alltid (uansett sykdom vi snakker om) være enkelthendelser som får tragiske utfall, men vi kan ikke tilpasse hele samfunnet etter disse unntakene. Anonymkode: 04040...5a5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421057-alle-gir-s%C3%A5-beng%E2%80%A6/page/2/#findComment-149603508 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #44 Del Skrevet 5. september 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Forklar meg gjerne hvorfor det at jeg, som pendler med tog stappfull av mennesker og har barn i barnehage og skole og derfor blir smittet av alt som er av forkjølelser og til vanlig derfor er syk totalt 10 uker i året (av disse kraftige forkjølelsene og bihulebetennelsene som gjerne følger, og nettene med tørrhoste), skal la være å smittes av noen av de kanskje 6-7 forkjølelsene jeg har årlig og kanskje bare smittes av 2-3 forkjølelser gjør at jeg ikke får immunforsvar og så blir dritsyk?? Det finnes MANGE som ikke pendler kollektivt og som ikke har barn i barnehage. Mange bor på små tettsteder langt unna andre, eller et annet sted og blir sjeldent smittet av virussykdommer. Tror du ikke det holder med typ en forkjølelse hvert femte år? Vil tro mange av de som bor avsidesliggende til og ikke har så mye nærkontakt med så mange ikke smittes oftere enn det. Jeg var også MYE syk som liten. Fikk alt av forkjølelser. Hadde MASSE fravær, fordi jeg var sengeliggende med bihulebetennelser og hoste. Fikk legeerklæring. Jobbet senere som vikar i barnehage og var skikkelig syk kanskje hver tredje uke, jeg tuller ikke... Det halve året jeg var vikar var jeg totalt syk i to måneder. Immunforsvaret mitt ble ikke noe bedre av det, men det satte meg veldig langt tilbake på alle områder. I slutten av tjueårene etter jeg begynte å jobbe på kontor og før jeg fikk barn hadde jeg 1-2 forkjølelser i året, som jo er vanlig. Så flyttet vi ut av Oslo og fikk barn, og jeg måtte begynne å toge inn til Oslo (kunne tidligere gå til jobb). Begynte da å bli kjempemye syk. Langvarig og kraftig hver eneste gang. Og jeg har ikke astma eller noe annet. Tar tran og d-vitamin og prøver å spise sunt. Om de som snørrer og hoster hadde brukt munnbind på toget hadde jeg sluppet å måtte avlyse så mye og ha så mye sykefravær. Det siste halvannet året med hjemmekontor og der det nesten ikke har vært sykdom i barnehagen til barna pga. gul sone og bedre smittevern har jeg hatt totalt 3 dager med sykefravær. Året før hadde jeg 30 dager. Ikke fordi jeg er en forbanna latsabb. Men fordi jeg blir mye og langvarig syk, og så dårlig at jeg ikke klarer å jobbe mange av dagene. Anonymkode: bac2a...ffc Jeg kjenner til "pendlersyken", den har jeg også hatt, men heldigvis ikke så ille som deg. Jeg tror faktisk ikke folk som bor isolert, kjører bil til jobb og ikke blir utsatt for dette får noe dårligere helse på sikt. Selv er jeg mest irritert på jobben min, som beordret alle tilbake til kontoret mens fortsatt ingen under 45 var fullvaksinert. Det hadde vært så enkelt for dem å bare la hjemmekontor være frivillig en periode, og så hente alle tilbake fra oktober eller noe sånt. De fleste vil jo tross alt tilbake på kontoret, men det føles mye bedre når man ikke blir tvunget til å ta det som føles som en unødig risiko. Vi er veldig mange buss- og togpendlere også. Jeg er ikke i risikogruppe, men har en samboer som er. Han er vaksinert for lengst, men det gjør ham jo ikke 100% sikker. Jeg fikk altså ikke siste dose før i forrige uke, og er dermed fortsatt ikke maksimalt immun. Kall meg gjerne hysterisk, men jeg vil altså helst ikke smitte ham. Anonymkode: 496af...4a0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421057-alle-gir-s%C3%A5-beng%E2%80%A6/page/2/#findComment-149603567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #45 Del Skrevet 5. september 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg kjenner til "pendlersyken", den har jeg også hatt, men heldigvis ikke så ille som deg. Jeg tror faktisk ikke folk som bor isolert, kjører bil til jobb og ikke blir utsatt for dette får noe dårligere helse på sikt. Selv er jeg mest irritert på jobben min, som beordret alle tilbake til kontoret mens fortsatt ingen under 45 var fullvaksinert. Det hadde vært så enkelt for dem å bare la hjemmekontor være frivillig en periode, og så hente alle tilbake fra oktober eller noe sånt. De fleste vil jo tross alt tilbake på kontoret, men det føles mye bedre når man ikke blir tvunget til å ta det som føles som en unødig risiko. Vi er veldig mange buss- og togpendlere også. Jeg er ikke i risikogruppe, men har en samboer som er. Han er vaksinert for lengst, men det gjør ham jo ikke 100% sikker. Jeg fikk altså ikke siste dose før i forrige uke, og er dermed fortsatt ikke maksimalt immun. Kall meg gjerne hysterisk, men jeg vil altså helst ikke smitte ham. Anonymkode: 496af...4a0 Du skal være glad du ikke jobber i skole eller barnehage! Anonymkode: 475f9...d04 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421057-alle-gir-s%C3%A5-beng%E2%80%A6/page/2/#findComment-149603647 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2021 #46 Del Skrevet 6. september 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Du skal være glad du ikke jobber i skole eller barnehage! Anonymkode: 475f9...d04 Og du skal være glad du ikke busspendler i tillegg 😁 Det var ikke ment som en konkurranse i hvem som har det verst, jeg ville bare påpeke at de som er så heldige at de kan unngå disse stadige småsykdommene ikke får noe dårligere helse av det. Det er en myte at stadige infeksjoner er bra for immunforsvaret, det er kontakt med andre, ikke-sykdomsfremkallende mikrober som er bra for oss. Anonymkode: 496af...4a0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421057-alle-gir-s%C3%A5-beng%E2%80%A6/page/2/#findComment-149603754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg