Gå til innhold

Orker ikke lage middag mer!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet
frk Nilsen skrev (22 minutter siden):

Når spiser dere middag da? Husker når mine var små så var det ikke noen vits å spise før middag før 18.00. De spiste brød og frukt i bhg 15 og da var de overhodet ikke sultne 17.00. Siden vi spiste 18.00 var det ikke behov for kveldsmat. 

Har prøvd å spise rett etter bhg/skolen, når de skriker at de er sultne. Dvs ikke spist siden lunsj siden han ikke har Sfo, og jeg henter før fruktmåltidet i barnehagen. Og har prøvd bare en Yoghurt etter bhg og middag som kveldsmat, 17.30-18.00 alt etter. . De priker, men kan sluke 3 brødskiver. Så har ikke inntrykk av at de ikke er sultne. 

Anonymkode: ef7d5...28b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det koster vesentlig mye mer. Er stor forskjell på å være enslig eller å være to, dvs en eller to inntekter. Jeg og eksmannen lagde middag hver dag. Men med dårlig økonomi og som eneste menneske i husstanden som spiser mat så er det forskjell økonomisk på å spise biff eller speilegg. Jeg MÅ ikke ha middag hver dag, men da vi var to var det mer enn selvfølge å sitte sammen å spise middag. 

Anonymkode: ef7d5...28b

Nå mente jeg ikke forskjellen på å være én eller to, jeg skjønner at et par har bedre økonomi enn en som er enslig. Tenkte forskjellen på om barna spiser maten eller ikke. Hvis de ikke spiser den uansett lager man jo bare mat til seg selv da, og noe enkelt og grunnleggende til barna slik at de ikke sulter. Evt gir man helt opp og lage noe barna spiser og spiser det samme selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...