Anonym bruker Skrevet 3. september 2021 #1 Skrevet 3. september 2021 Vet ikke om jeg kan kalle det det… Jeg drømmer utrolig mye i perioder. Jeg har ramlet ut panisk av sengen fordi jeg drømte jeg skulle bli påkjørt. Stanget hode i nattbordet når jeg drømte jeg skulle bøye meg. Våknet livredd flere ganger i hjørnet av soverommet. Og stadig vekk vandrer jeg rundt sengen, og leter etter en utgang. Har lest at slike hendelser kan henge sammen med psyken hos voksne, men jeg sliter ikke psykisk. Noen som har vert borti dette? Anonymkode: 2ac1e...8bd
Anonym bruker Skrevet 3. september 2021 #2 Skrevet 3. september 2021 Kontakt nasjonalt søvnsenter på Haukeland. Anonymkode: d688e...d67
November-spire-79 Skrevet 3. september 2021 #3 Skrevet 3. september 2021 Jeg har det ikke så ille som deg, men jeg har slått i veggen en gang og kan av og til se store svarte edderkopper når jeg åpner øynene. Mulig jeg fortsatt er i drømmen når jeg ser edderkopper men det virker veldig ekte. Må sette meg opp i sengen fordi jeg blir så skremt. Alltid drømt mye og gikk mye i søvne som liten. Høres jo ut som du plages veldig med dette da.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2021 #4 Skrevet 3. september 2021 Det skjer oftere og oftere. Bortsett fra de gangene jeg har blitt skikkelig skremt eller slått meg, så sovner jeg fort igjen. Er jo ganske komisk. Mannen er klar over det, og vekker meg ofte når jeg leter rundt i senga etter ungene. Anonymkode: 2ac1e...8bd
Anonym bruker Skrevet 3. september 2021 #5 Skrevet 3. september 2021 Bruker du medisiner? Er noen som kan gi veldig mye drømmer. Ellers kan du lese litt om "lucid dreaming". Mulig det kalles bevisst drømming på norsk, husker ikke helt. Jeg har evnen til å vite at jeg drømmer når jeg drømmer (mens jeg sover og fremdeles drømmer), og hvis drømmer blir ubehagelige så kan jeg styre dem i en retning som gjør at de ikke ender som mareritt, eller at mareritt går over i en vanlig, ufarlig drøm, eller rett og slett bare bestemme at dette gidder jeg ikke drømme mer, og heller begynne å drømme noe helt annet. Det er egentlig ganske fascinerende. Jeg hadde veldig mye mareritt som lita. Hadde aldri hørt om lucid dreaming, men jeg greide tydeligvis å trene meg selv opp til å greie det. Noe av det jeg gjorde var bl.a. at hvis jeg våknet av et mareritt så lå jeg og tenkte på hvordan handlingen i drømmen kunne endres, eller hvordan jeg ville fortsatt drømmen for å få slutt på marerittet, hvis jeg kunne gå inn i marerittet igjen. Det som er så fantastisk er at det i drømme ikke finnes noen grenser for hva du kan gjøre. F.eks. - du finner ikke ungene dine i et kaos av folk og fremmede omgivelser. Da kan du jo bare lette og fly (trenger ikke en farkost, eller du bare finner på noe å fly på, en kost eller brusflaske eller vesken din, hva som helst), for da vil du fra fugleperspektivet kunne se dem. Og da kan du selvfølgelig også koble inn haukesyn, når du først holder på. Praktisk er det også, for du kan bare fly rett bort dit de er, du slipper å kjempe deg gjennom folkemengder, bare lande pent og pyntelig der de er. Eller de er ikke mulige å se likevel - da kommer du bare på at du fikk dem chippet for en stund tilbake, så det er bare å sjekke på monitoren (som du plutselig har i hånden), så ser hvor de er og bare går dit. Eller mistet dem i en mørk skog - heller ikke noe problem, for den saften de fikk tidligere på dagen, den hadde du tilsatt noe som får dem til å bli selvlysende i mørke et døgn eller så lenge som er nødvendig. Forfulgt av tre drapsmenn mot et stup, ingen steder å flykte? Du kan jo fly om du vil, så det er bare å kaste seg ut i det. Eller noen kommer med bil etter deg, heller ikke noe problem når du kan springe 300 km/t når du bare vil. Egentlig ganske morsomt Eller om jeg ikke gidder finne på noe, da kan jeg bare minne meg selv på at dette bare er en ubehagelig drøm, den gidder jeg ikke fortsette på, så nå vil jeg enten drømme noe hyggelig eller bare sove drømmeløst. Ganske nyttig hvis man har drømmer som "bare" er veldig slitsomme også. Jeg har lest at det er mulig å trene seg opp til såkalt bevisst drømming, og der har noen av tipsene vært omtrent som jeg har skrevet over her. Les litt om det. Du må ha litt tålmodighet for å få det til. Vet ellers at det å spise for sent, eller spise for lite før jeg legger meg, kan påvirke drømmene mine. Jeg drømmer også veldig mye av Melatonin, og har opplevd at også medisiner kan påvirke drømmene. Anonymkode: 38eea...b57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå