Anonym bruker Skrevet 2. september 2021 #1 Skrevet 2. september 2021 Det burde vært forbudt med noen med usunn BMI å kjøre el-sykkel og el-sparkesykkel. Det kryr av tjukkasfolk som sårt trenger all den bevegelsen de kan få, ikke å bli bzzzet rundt på tur eller til banen og bussen. Voksne mennesker med motorisert sparkesykkel - oioi for tapere. Fatter heller ikke at dere lar de småfete barna deres kjøre el-basert heller, det er DERES skyld at de er usunne. Å bruke el-sykkel til Sats for å få flytta på fettet er jo det ypperste av ironi 😂. Anonymkode: 63170...a4b
Anonym bruker Skrevet 2. september 2021 #2 Skrevet 2. september 2021 Elsparkesykler burde vært forbudt av mange grunner. Trist å se ungdom som burde syklet stå på disse kjøretøyene. Og det er helt uavhengig av vekt på ungdommen. Vaner læres i ung alder og fysisk aktivitet i hverdagen er viktig. Dessuten er de livsfarlige og 90% bruker ikke hjelm. Mine ungdommer får ikke (selv om vi hadde hatt råd). De sykler og er fornøyd med det. Anonymkode: 53d83...fb8
Barbalamma Skrevet 2. september 2021 #3 Skrevet 2. september 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det burde vært forbudt med noen med usunn BMI å kjøre el-sykkel og el-sparkesykkel. Det kryr av tjukkasfolk som sårt trenger all den bevegelsen de kan få, ikke å bli bzzzet rundt på tur eller til banen og bussen. Voksne mennesker med motorisert sparkesykkel - oioi for tapere. Fatter heller ikke at dere lar de småfete barna deres kjøre el-basert heller, det er DERES skyld at de er usunne. Å bruke el-sykkel til Sats for å få flytta på fettet er jo det ypperste av ironi 😂. Anonymkode: 63170...a4b Enig. Selv om jeg ville formulert meg litt mer diplomatisk.
Hengebukksvinet Skrevet 2. september 2021 #4 Skrevet 2. september 2021 (endret) Personlig mener jeg at INGEN burde kjøre el-sparkesykkel fordi det er så mange stygge ulykker. Har ingenting med størrelse å gjøre. Innlegget ditt var bare nedlatende! Endret 2. september 2021 av Hengebukksvinet
Anonym bruker Skrevet 2. september 2021 #5 Skrevet 2. september 2021 Å bruke datamaskiner utviklet av høyt intelligente mennesker til å uttrykke idioti er minst like ironisk. Anonymkode: 32a88...1c4
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 2. september 2021 #6 Skrevet 2. september 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det burde vært forbudt med noen med usunn BMI å kjøre el-sykkel og el-sparkesykkel. Det kryr av tjukkasfolk som sårt trenger all den bevegelsen de kan få, ikke å bli bzzzet rundt på tur eller til banen og bussen. Voksne mennesker med motorisert sparkesykkel - oioi for tapere. Fatter heller ikke at dere lar de småfete barna deres kjøre el-basert heller, det er DERES skyld at de er usunne. Å bruke el-sykkel til Sats for å få flytta på fettet er jo det ypperste av ironi 😂. Anonymkode: 63170...a4b Synes det er helt herlig når mennesker som ordlegger seg sånn som du gjør her kaller andre for tapere😀
Anonym bruker Skrevet 2. september 2021 #7 Skrevet 2. september 2021 Det finnes da hundre bedre grunner til å forby el-sparkesykler. Dessuten er BMI et ganske dårlig hjelpemiddel for å avgjøre om noen er fete eller ikke (selv har jeg BMI på 28 og fettprosent på rundt 25%). Kan du ikke heller bare si det du egentlig vil si, at tjukke folk er late og stygge og må ta seg sammen? Fatshaming er ikke spesielt sjarmerende. Anonymkode: cbd5f...425
Anonym bruker Skrevet 2. september 2021 #8 Skrevet 2. september 2021 Jeg er enig men du formulerer deg veldig sårende. Det er et problem at det er stadig tykkere og tykkere befolkning. Og det tristeste jeg ser er kjempe store barn. Det er veldig få som har en medisinsk årsak til overvekt. Selvom de fleste garantert vil hevde det. I klassen til datteren er det et veldig tykt barn. Moren sier det er medisinsk, hun er også tykk. Også medisinsk og uforskyldt. (Hun har fortalt dette da det var mobbing av barnet hennes, stakkars dette kan vi ikke noe for da dette er medfødt) Men hvem spiser det mest usunne på fester og sammenkomster? Når vi feks griller og spiser pølser så drar denne moren rekesalat, potetgull og en liter cola ut av sekken. Når ungene skal ha med seg noe til kosetime på skolen så har de fleste med seg litt kjeks, liten sjokolade eller noe. Dette barnet har med en stor pose potetgull og 1 liter brus. Det er så trist, dette barnet har ingen mulighet til å få en sunn kropp. Og ja, dette barnet kommer på skolen med el-sparkesykkel. Anonymkode: 90ffe...dc8
Anonym bruker Skrevet 2. september 2021 #9 Skrevet 2. september 2021 Jeg er skikkelig tykk og elsker min el-sykkel. Med den kommer jeg meg ut og det er jo ikke en moped så jeg er nødt til å trø og få opp pulsen i oppoverbakkene. Jeg håper det er deg jeg suser forbi mens jeg synger i nedoverbakkene 😍 Anonymkode: 984b1...8d5
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 2. september 2021 #10 Skrevet 2. september 2021 Man kan diskutere hvorvidt el-sparkesykkel og slikt burde vært lovlig eller ikke, men argumentene dine er jo fullstendig selvmotsigende. Alternativet til de som bruker disse framkomstmidlene er slettes ikke nødvendigvis en manuell type, men sofasliting og bilbruk. Så når de først er ute og beveger seg, så gjør de det på feil måte for deg?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2021 #11 Skrevet 2. september 2021 Har det slått deg at de fleste av disse antakelig hadde brukt bil i stedet? De kommer seg ut på en måte de ellers ikke ville ha gjort det. Det skinner uansett gjennom. At du ikke skjønner dynamikken rundt overvekt. Det å peke på latskap er en svært forenklet tilnærming til problemet. Selvsagt er mosjon viktig, men å bue på de som faktisk kommer seg ut er bare stusselig og ignorant. Anonymkode: 715c3...596
Anonym bruker Skrevet 2. september 2021 #12 Skrevet 2. september 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det burde vært forbudt med noen med usunn BMI å kjøre el-sykkel og el-sparkesykkel. Det kryr av tjukkasfolk som sårt trenger all den bevegelsen de kan få, ikke å bli bzzzet rundt på tur eller til banen og bussen. Voksne mennesker med motorisert sparkesykkel - oioi for tapere. Fatter heller ikke at dere lar de småfete barna deres kjøre el-basert heller, det er DERES skyld at de er usunne. Å bruke el-sykkel til Sats for å få flytta på fettet er jo det ypperste av ironi 😂. Anonymkode: 63170...a4b Det burde være iq krav for å være på nett og. Anonymkode: 01441...983
Anonym bruker Skrevet 3. september 2021 #13 Skrevet 3. september 2021 Er du egentlig klar over at man må jobbe for å komme fremover på en el-sykkel? Det er ikke slik at man setter seg på sykkelen og så suser man av gårde uten å bevege seg selv i det hele tatt. Jeg er ikke en av tykkasene du snakker om, men jeg har elsykkel og elsker min elsykkel. Som regel sykler jeg på eco og da får man litt hjelp, men blir skikkelig sliten i beina i oppoverbakker og jeg får god trening. Det er egentlig ganske morsomt at du er så bastant da ei skikkelig sprek venninne av meg var akkurat like dømmende som deg. Den fordømmelsen forsvant etter at hun lånte sykkelen min og syklet på eco i en bratt og lang bakke, hun ble veldig sliten og måtte bite i seg utsagn hun har hatt. Når det kommer til el sparkesykkel er jeg helt enig med deg da føreren kun står rett opp og ned og gjør ingenting, og etter min mening er det ingen som burde hatt el sparkesykkel. Anonymkode: ccdd5...ddc
Anonym bruker Skrevet 3. september 2021 #14 Skrevet 3. september 2021 Det er maksvekt på el-sparkesykkel. Anonymkode: 797d9...694
Anonym bruker Skrevet 3. september 2021 #15 Skrevet 3. september 2021 Jeg er nok da en av de du misliker sterkt! Ja, jeg er litt stor. Men grunnet en veldig alvorlig skade i alder av 13 år har jeg store smerter ved de fleste aktiviteter som karakteriserer som trim av de aller fleste. Jeg har kjøpt meg elsykkel og sykler nå en del. Mitt alternativ grunnet helse hadde vært å ikke sykle i det hele tatt. Jeg bruker konsekvent eco+ der det er flatt, men i bakkene trenger beina mine drahjelp. Jeg blir litt provosert over de holdningene du viser, for hva vet du om alle som bruker elsykkel eller elsparkesykkel? (At det er mye uvettig kjøring er annen diskusjon) For min egen del så tenker jeg at knuser i alle fall alle som ligger på sofaen selv om jeg får litt hjelp av elsykkel en min! Anonymkode: 1d9cf...994
Anonym bruker Skrevet 3. september 2021 #16 Skrevet 3. september 2021 Alternativet er jo sofasliting og bilkjøring, om det må en elsykkel til for å komme seg ut i frisk luft og gjøre noe annet enn å spise er det jo supert. Heia alle som kommer seg ut! Anonymkode: 74764...ab1
Anonym bruker Skrevet 3. september 2021 #17 Skrevet 3. september 2021 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Det finnes da hundre bedre grunner til å forby el-sparkesykler. Dessuten er BMI et ganske dårlig hjelpemiddel for å avgjøre om noen er fete eller ikke (selv har jeg BMI på 28 og fettprosent på rundt 25%). Kan du ikke heller bare si det du egentlig vil si, at tjukke folk er late og stygge og må ta seg sammen? Fatshaming er ikke spesielt sjarmerende. Anonymkode: cbd5f...425 Med en fettprosent på 25% må da du være bælfeit. I følge enkelte her inne på forumet er standarden på 15% 🤷♀️ Anonymkode: 75011...f2c
Anonym bruker Skrevet 3. september 2021 #18 Skrevet 3. september 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Med en fettprosent på 25% må da du være bælfeit. I følge enkelte her inne på forumet er standarden på 15% 🤷♀️ Anonymkode: 75011...f2c De vet nok ikke helt hva de snakker om, da. Jeg har vaskebrettmage med mine 25%. Anonymkode: cbd5f...425
Anonym bruker Skrevet 3. september 2021 #19 Skrevet 3. september 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): De vet nok ikke helt hva de snakker om, da. Jeg har vaskebrettmage med mine 25%. Anonymkode: cbd5f...425 Jeg er fullstendig klar over at en fettprosent på 25% er alt annet enn overvektig. Det var mer for å vise hvilke syklig forhold enkelte har til kropp her inne. Det er rett og slett skremmende. Anonymkode: 75011...f2c
Anonym bruker Skrevet 3. september 2021 #20 Skrevet 3. september 2021 Du HI! Av og til, for ikke å snakke om ganske ofte, så er det bedre å la folk mistenke at du er litt "kort", enn å åpne munnen (eller ta i bruk tastene) og fjerne all tvil. Anonymkode: 49c69...447
Anonym bruker Skrevet 3. september 2021 #21 Skrevet 3. september 2021 Anonym bruker skrev (På 2.9.2021 den 20.44): Elsparkesykler burde vært forbudt av mange grunner. Trist å se ungdom som burde syklet stå på disse kjøretøyene. Og det er helt uavhengig av vekt på ungdommen. Vaner læres i ung alder og fysisk aktivitet i hverdagen er viktig. Dessuten er de livsfarlige og 90% bruker ikke hjelm. Mine ungdommer får ikke (selv om vi hadde hatt råd). De sykler og er fornøyd med det. Anonymkode: 53d83...fb8 Samme her. Min 13 åring har ikke spurt om å få heller. Han vil sykle for å få trening Anonymkode: 9c294...9b9
Anonym bruker Skrevet 3. september 2021 #22 Skrevet 3. september 2021 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Du HI! Av og til, for ikke å snakke om ganske ofte, så er det bedre å la folk mistenke at du er litt "kort", enn å åpne munnen (eller ta i bruk tastene) og fjerne all tvil. Anonymkode: 49c69...447 Å være så ivrig på å kalle folk du er uenige med for korte og dumme, gjerne ved bruk av utslitte standardformuleringer som denne du har over her, tyder gjerne på manglende argumenter. Du trenger ikke like formen, men er du faktisk uenig i at feitingene må i bevegelse, ikke motoriseres? Anonymkode: 63170...a4b
Lillepropell Skrevet 3. september 2021 #23 Skrevet 3. september 2021 Bmi krav er det teiteste jeg har hørt. Bmi sier lite om hvor bra kroppen din har det eller ei. Nå er jeg faktisk overvektig i forhold til bmi, men kroppen min er helt på topp. Jeg har klart å komme meg opp fra alvorlig undervektig så en sunn måte. Nå har jeg en kropp som ikke har vondt, helseplager pga vekta og den er godt trent med masse muskler. Min nabo som er ekstremt overvektig har begynt å bli veldig mobil og bruker slikt for å komme seg ned i vekt med, noe han faktisk klarer. Fasinerende å se at han klarer å endre livet med en så liten ting, som andre kanskje legger på seg for. Men personlig hadde jeg sett at disse aldri hadde blitt laget, jeg ser ikke noe positivt med de, bare ulempene. Jada, du kommer deg frem, men det gjør du vel også med en sykkel. Jeg sykkler dit jeg skal uansett vær og vind, på en vanlig gammeldagssykkel som jeg må trå på. Jeg kommer meg raskere til byen enn min datter når hun kjører bil og jeg sykkler i gammeldame tempo. Jeg er glad for at begge mine unger har likt syn som meg når det kommer til disse sparkesykklene. De skjønner ikke hvorfor en skal ha elsykkel heller, vanlig sykkel fungerer jo.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2021 #24 Skrevet 3. september 2021 Huffda, beklager at jeg ødelegger dagen din der feite meg tråkker avgårde på elsykkelen min. Det er min egen skyld at jeg er feit. Det kan jeg ikke benekte. Jeg kan trene ganske mye også, ikke alle typer trening, og ikke på max intensitet. Da blir jeg liggende. Pga en skavank jeg har. Jeg ville helst jogge, men det er utelukket, på samme måte som vanlig sykkel er. Men med el-sykkelen og ved å gå får jeg beveget meg. Det er bedre enn å bare bli sittende inne? Eller burde jeg gjemme meg bort? Bare bevege meg ute etter mørkets frembrudd og der gatelysene ikke fungerer? Får jeg bare lov til å gå kanskje? Men jeg vet ikke? Jeg kan sykle til jobb på 40 min, usikker på hvor lang tid jeg vil bruke på å gå. Hva tror du? Burde jeg heller tatt buss? Kjørt? Anonymkode: e072b...883
Anonym bruker Skrevet 3. september 2021 #25 Skrevet 3. september 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Å være så ivrig på å kalle folk du er uenige med for korte og dumme, gjerne ved bruk av utslitte standardformuleringer som denne du har over her, tyder gjerne på manglende argumenter. Du trenger ikke like formen, men er du faktisk uenig i at feitingene må i bevegelse, ikke motoriseres? Anonymkode: 63170...a4b Nei, jeg liker absolutt ikke formen du tar i bruk. Måten du uttrykker deg på vitner om lite gjennomtenkte argumenter, siden dette absolutt ikke er vanlig uttrykksform for vanlige, oppegående mennesker. Jeg beklager, men voksne folk som ikke kan bruke sivilisert språk - de har jeg lite respekt for. Derfor tok jeg i bruk det du kaller utslitte standardformuleringer, og som jeg kaller å bruke gode, klassiske ordtak. Jeg er heller ikke enig i "budskapet" ditt, om du ikke forstod det. All bevegelse er positivt, også for overvektige, selv om Ikke-motorisert selvfølgelig ville gitt enda større effekt. Men et sted må man begynne, og da er en hjelpemotor svært nyttig. Som sagt, litt bevegelse er langt bedre enn ingen bevegelse. Til slutt: BMI er en lite treffende vektor dersom man skal uttale seg om menneskers fysiske form. Anonymkode: 49c69...447
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå