Gå til innhold

Leser nå på VG at de vil gi vaksinen til de som er føst 2006-2008

Anbefalte innlegg

Det er status å forske på sykdommer som rammer hvite menn og det forskes mest på dette. Medisiner, symptomer og prosedyrer er passer dermed hvite menn bedre enn andre grupper. Forskning på kvinner (både kvinnesykdommer, men også symptomer og medisinering av kvinner på sykdommer/tilstander både menn og kvinner kan få) er ikke prioritert like høyt. Det samme gjelder f.eks. afro-amerikanere. Disse har gjerne andre salter/mineralsammensetning i kroppen slik at f.eks. standardmedisiner/dosering ikke passer disse like godt som det passer hvite amerikanere. Det meste lages likevel med utgangspunkt i hvite menn. 

Anonymkode: 5c260...b45

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Selvsagt skjer alt vondt med deg, også ting som andre knapt har hørt om. 
At du så ofte er uheldig betyr ikke at du eier sannheten  

Dette blir kanskje slettet som brukerdebatt, men jeg ser for meg deg som Tussi, kronisk med en sort regnsky over hode. 

Anonymkode: 3da69...3e2

Ha en fin kveld du også :)

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Var kanskje feil å skrive at vi ikke vil gamble på det når det gjelder vaksinen og hormon/blødningsforstyrrelser. Men tror dere skjønner hva jeg mener. 

Men dere som skriver at vi går i mot helsemyndighetene fordi vi som ønsker å vente med vaksinen fordi vi har jenter. Har dere jenter selv, eller bare gutter? Må si at jeg ikke har oversikt over hvem som har hva i denne tråden.

Hi

Anonymkode: ac071...e09

Jeg har en gutt og ei jente. Gutten er over 16 og velger selv. Jenta er under og derfor opp til oss, da vi begge må godkjenne formelt. Jeg er også usikker. Både mannen og jeg er fullvaksinert, sønnen vår har nettopp fått første dose. Var aldri i tvil om jeg selv skulle ta den, men jeg er usikker når det gjelder ungene. Ordlyden er endret, da vi fikk tilbud om vaksine var det trykk på at dette er anbefalt. For barn mellom 12-15 står det kun anbefaling om å tilby vaksine. 

Anonymkode: 3c670...6cf

Annonse

• Opprett ny...