Gå til innhold

Leser nå på VG at de vil gi vaksinen til de som er føst 2006-2008

Anbefalte innlegg

Milfy Way skrev (20 minutter siden):

Og hvilke konsekvenser vil det ha at ungjenter får langvarige blødninger eller blødningsforstyrrelser? Alt med livmor har jo med kvinnelige hormoner å gjøre, som i sin tur påvirker en god del prosesser i kroppen. 

Du trenger ikke la dine barn vakskneres, men så lenge du ikke har relevant utdanning og jobber med slike spørsmål vil det sansynlig vis være bedre å stole på ekspertene enn egen synsing.

Anonymkode: 2f1ae...6c7

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nå har de vell kommet til at betennelse i hjerteposen er en vanligere bivirkning av korona enn av vaksonen. Sån sett er det bedre å være vaksinert hvis du ellers regner med å bli smittet.

Tror det gjaldt eldre personer, altså ikke barn...

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Du trenger ikke la dine barn vakskneres, men så lenge du ikke har relevant utdanning og jobber med slike spørsmål vil det sansynlig vis være bedre å stole på ekspertene enn egen synsing.

Og ekspertene har per dags dato ikke kommet med noen konklusjoner. Derfor utstår vaksinasjon av min tenåringsjente til det er mer kjøtt på bein i forskningen på denne konkrete bivirkningen. 

Milfy Way skrev (2 minutter siden):

Og ekspertene har per dags dato ikke kommet med noen konklusjoner. Derfor utstår vaksinasjon av min tenåringsjente til det er mer kjøtt på bein i forskningen på denne konkrete bivirkningen. 

Så lenge hun er under 16 er det jo bare å si nei hvis du ikke stoler på myndighetene.

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Så lenge hun er under 16 er det jo bare å si nei hvis du ikke stoler på myndighetene.

Jeg skriver ikke at jeg ikke stoler på myndighetene. Myndighetene har åpnet for å tilby ungdom vaksine. Da må man foreta en vurdering om man tar imot tilbudet akkurat nå eller på et litt senere tidspunkt. 

Annonse

Milfy Way skrev (1 time siden):

Og da bør man vente å vaksinere purunge jenter til man har funnet ut hva det her er for noe. Jeg har tatt begge dosene, men jeg har kommet i overgangsalder og er "ferdigformert". Så jeg driter i om jeg får hormonforstyrrelser eller blir steril av disse bivirkningene. Men jeg vet hva hormonforstyrrelser gjør med kroppen, og det unner jeg ikke min verste fiende. Derfor venter vi til det har kommet resultater fra denne forskningen. 

Så du har faktisk kunnskap nok til å anbefale at man bør vente med å vaksinere jenter? På tvers av fhi sine retningslinjer har du altså mer kunnskap slik at du våger å ytre deg så bastant? Wow! Hva skal man egentlig med fagfolk. 

Anonymkode: 3da69...3e2

Ny studie: Barn blir lite syke av korona

Også barn kan få varige plager av korona. Men det hører til sjeldenheten, viser en ny britisk studie.   Dette gjør meg litt skeptisk. Vaksinerer vi barna for barnas skyld? Eller for de voksnes skyld??

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Så du har faktisk kunnskap nok til å anbefale at man bør vente med å vaksinere jenter? På tvers av fhi sine retningslinjer har du altså mer kunnskap slik at du våger å ytre deg så bastant? Wow! Hva skal man egentlig med fagfolk. 

Jeg anbefaler ingenting. Spørsmålet var om man skulle la sitt eget barn ta vaksinen. Jeg svarer på dette spørsmålet. 

Milfy Way skrev (3 minutter siden):

Jeg anbefaler ingenting. Spørsmålet var om man skulle la sitt eget barn ta vaksinen. Jeg svarer på dette spørsmålet. 

Nei, det gjorde du ikke, du skrev ordrett:

Og da bør man vente å vaksinere purunge jenter til man har funnet ut hva det her er for noe.

Heldigvis, gjelder det ikke mine egne unger. Ville ikke fått den uansett men nå slipper vi spørsmål.

Sykt at myndighetene vil eksperimentere med barn, vi vet ikke hvordan dette ender men jeg har mine tanker. Håper for all del at jeg ikke har rett 😬

Anonymkode: 4c8f8...a23

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Heldigvis, gjelder det ikke mine egne unger. Ville ikke fått den uansett men nå slipper vi spørsmål.

Sykt at myndighetene vil eksperimentere med barn, vi vet ikke hvordan dette ender men jeg har mine tanker. Håper for all del at jeg ikke har rett 😬

Åh, inners inne håper du litt at du har rett? En deilig følelse å si «hva var det jeg sa?»?

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Og da bør man vente å vaksinere purunge jenter til man har funnet ut hva det her er for noe.

Legger du vrangsiden til eller? Det var ikke vanskelig å skjønne at hun uttrykker egen mening som trådstarter også spurte etter. 

De var klare på at dette er opp til foreldrene å vurdere og avgjøre selv under pressekonferansen i dag. 

Anonymkode: 3c670...6cf

Annonse

Hvorfor  være så ufine mot hverandre her? Vi har jo forskjellige meninger, og man behøver jo ikke å bli høvlet over fordi man er usikker på om man  vil la jentene vaksineres eller ikke. Betyr jo ikke at man ikke stoler på myndighetene. 

Hi

Anonymkode: ac071...e09

Legger du vrangsiden til eller? Det var ikke vanskelig å skjønne at hun uttrykker egen mening som trådstarter også spurte etter. 

De var klare på at dette er opp til foreldrene å vurdere og avgjøre selv under pressekonferansen i dag. 

Det er opp til foreødrene å avgjøre, men myndighetene anbefaler vaksinen.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvor i setningen «da bør man vente…» fåe man inntrykk av at hun snakker for seg og sine? 

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Du vet at mange eksperter er mot å vaksinere friske barn under 18 år? Husk at det alltid er to sider av en sak. 

Anonymkode: dd522...075

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Jeg stoler ikke på værmeldingen heller men det betyr ikke at jeg tror værdama lyger til meg.....det er bare slik de tror/estimerer at det blir. Men om det skjer vet man ikke før den dagen kommer.

Det er opp til foreødrene å avgjøre, men myndighetene anbefaler vaksinen.

Under pressekonferansen fikk ikke jeg et veldig inntrykk av at myndighetene pusher på og anbefaler vaksinen til barn. Voksne derimot..... Følte de sa det greit, og at det er opp til foreldre, samtidig som de også nevnte noen bivirkninger ved vaksinering.

Anonymkode: dd522...075

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Åh, inners inne håper du litt at du har rett? En deilig følelse å si «hva var det jeg sa?»?

Nei, helt forferdelig om jeg har rett. De fleste i min familie har tatt vaksinen inkludert min mann. Så nei, jeg vil ikke andre mennesker vondt bare for at jeg skal få rett  Har jeg rett så er det skandale, rett og slett helt forferdelig.

Håper vaksinen er trygg og god og at mine bekymringer er grunnløse 🙏

Jeg forstår godt dilemmaet ditt HI og med det informasjonsgrunnlaget vi har pr nå hadde jeg sagt nei til vaksine til mine døtre. Nå er de 9 og 10 år så foreløpig trenger jeg ikke ta stilling til det. 

Anonymkode: 914e3...873

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Nei, det er fortsatt min egen mening, ingen anbefaling. Jeg er ikke fagpersonell eller myndighet, så har ikke hjemmel til å anbefale noe. 

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Hvor i setningen «da bør man vente…» fåe man inntrykk av at hun snakker for seg og sine? 

Det er min mening at man bør vente. 

Milfy Way skrev (6 minutter siden):

Nei, det er fortsatt min egen mening, ingen anbefaling. Jeg er ikke fagpersonell eller myndighet, så har ikke hjemmel til å anbefale noe. 

Milfy Way skrev (5 minutter siden):

Det er min mening at man bør vente. 

Du skriver ikke at etter din mening bør man vente, nei. Du får enten være mer nøyaktig når du uttaler deg eller stå for det du skriver. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du skriver ikke at etter din mening bør man vente, nei. Du får enten være mer nøyaktig når du uttaler deg eller stå for det du skriver. 

Jeg kan ikke noe for at enkelte mennesker misforstår med vilje og henger seg opp i ting. Beklager. 

• Opprett ny...