Gå til innhold

Dropper testing på tross av symptomer

Anbefalte innlegg

I paralellklassen til min datter (ungdomsskole) går det en jente. Foreldrene er aktive vaksinemotstandere og jenta sier hun ikke gjennomfører hjemmetestene alle elevene skal ta. 3 av vennene hennes er hjemme etter å ha testet positivt. Nå går hun rundt og hoster, men går fortsatt på skolen.

Er det noe vi kan gjøre annet enn å be vår datter holde seg langt unna henne. Vi skal ha konfirmasjon om en uke. Den har vært utsatt to ganger. Jeg har ikke lyst til å måtte avlyse og jeg gar ikke lyst til at datteren min skal bli syk.

Anonymkode: b8f09...bc7

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det hadde jeg tatt opp med læreren, de SKAL sende den jenten hjem.
Og så ville jeg ha testet datteren din

Anonymkode: cb1ba...71c

Datteren min blir testet fast to til 3 ganger i uka, sist i dag morges.

Jeg vet ikke hvem som er jentas lærer, men det kan jeg nok finne ut.

Annonse

Annonse

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Det er ikke ærekrenkelse å gjenta sannheten. De nekter å vaksinere og nekter å testes. Det bør folk vite så kan de holde avstand.

Anonymkode: 2a9bd...7c5

Troll 

mamma til adhd gutt<3 skrev (3 timer siden):

Troll 

Du kan umulig mene at alle som sier noe du selv ikke ville sagt er troll. Det er jo utvanning av hele begrepet. Hvorfor skulle det være så vanskelig å forstå at det advares om smittefarer?

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Du kan umulig mene at alle som sier noe du selv ikke ville sagt er troll. Det er jo utvanning av hele begrepet. Hvorfor skulle det være så vanskelig å forstå at det advares om smittefarer?

Fordi den som «advarer» også er idiot nok til å ikke tenke på at det er en ungdom som er uskyldig i det hele blir shamet på Facebook så klart. Det er en viss logikk i det, eller?

Anonymkode: 9aab6...562

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Fordi det er ulovlig å henge ut personer på den måten, og det er rimelig å anta at voksne folk faktisk vet dette.

Anonymkode: 4af4b...ed3

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Fordi det er ulovlig å henge ut personer på den måten, og det er rimelig å anta at voksne folk faktisk vet dette.

De er hjertelig med på leken, da må de tåle steken. Og jeg tror neppe jeg havner i tukthus for å peke på smittebærere og le høyt, altså 

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

De er hjertelig med på leken, da må de tåle steken. Og jeg tror neppe jeg havner i tukthus for å peke på smittebærere og le høyt, altså 

Neida, det gjør du ikke. Men barna dine som ser på mobber av en mor vil kunne få problemer videre i livet hvis de begynner å oppføre seg på samme måten. I de aller fleste deler av samfunnet er mobbing og uthenging av personer uakseptabelt og noe som fordømmes sosialt. Vil du at dine barn skal bli mobbere og utskudd, fortsett bare. Ditt valg. 

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Tukthus finnes ikke lenger, det vet du sikkert? Men det finnes en lov mot æreskrenkelser og brudd på den kan gi ganske heftige bøter. Sånn om ikke moralen skulle stoppe deg så har du kanskje ikke lyst å svi av en haug tusenlapper på dette? 

Ikke minst er det jo et sosialt selvmord å gjøre noe slikt, i tillegg til at du driter ut barna dine. 

Anonymkode: 3f7ea...a6b

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg tipper det blir flere som peker og ler høyt av deg . 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er muligens på tide å ta steget fra fortiden da tukthus fantes og rettsystemet ikke fungerte noe særlig bra, til nåtiden der man så absolutt kan straffes for å bryte loven. Du kommer ikke i fengsel, men om de anmeldelser deg får du bot. Dette vet voksne folk, til og med ungene mine vet dette, og det er derfor jeg skjønner uttalelsen om at du troller. Det er vanskelig å tro at noen er så komplett idiot at de faktisk legger ut noe slikt, da virker trolling mer sannsynlig. 

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det er muligens på tide å ta steget fra fortiden da tukthus fantes og rettsystemet ikke fungerte noe særlig bra, til nåtiden der man så absolutt kan straffes for å bryte loven. Du kommer ikke i fengsel, men om de anmeldelser deg får du bot. Dette vet voksne folk, til og med ungene mine vet dette, og det er derfor jeg skjønner uttalelsen om at du troller. Det er vanskelig å tro at noen er så komplett idiot at de faktisk legger ut noe slikt, da virker trolling mer sannsynlig. 

Jeg forsvarer ikke å legge det ut slik, men det er svært usansynlig at noen hadde fått bot for å skrive noe sant om en person. (Sosialt selvmord er en annen ting.)

Mye merkelig holdninger, og lite respekt for ulike meninger og ståsteder siden korona har inntatt Norge. Synes det igrunn er sykt men denne massetestingen av elever om dagen, da til og med uten symptomer. Må da være lov ikke teste et barn ved hver minst snufsing og hosting? Enda mer trist at noen skal nekte barna  å være sammen med noen som står for noe annet enn en selv tenker...  og det mest tragiske er at noe mener det er helt greit å legge ut dette på sosial medier. Hva slags samfunn er det vi lever i ? redsel for en sykdommen har tatt helt overhånd for mange.....

Anonymkode: c0827...283

• Opprett ny...