Gå til innhold

Er det sånn at vi må fortsette å teste oss så fort vi er forkjøla eller litt "pjusk"?

Anbefalte innlegg

Jeg er fullvaksinert. Nå går vi inn i en høstsesong med forkjølelser mm. Skal vi fly ned teststasjonen alle mann selv om vi er fullvaksinerte? Hvor lenge skal vi det liksom.....

Anonymkode: 1f33c...062

Fortsetter under...

Jeg gjorde det på tirsdag. Ikke vært i kontakt med noen utenom jobb og familie, og hatt kollegaer som var forkjøla. Valgte å teste likevel, og jammen har jeg korona. Fullvaksinert for lengst også.

Anonymkode: 572e6...489

Jeg gjør det fordi jeg ikke vil være den som sprer korona til resten av arbeidsplassen. Hadde jeg hatt hjemmekontor og kunnet holde meg for meg selv hadde jeg nok bare gjort det. 

Annonse

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hjemmetest...

Anonymkode: 80ef3...5a7

Ja vi har også kjøpt hjemmetester, fikk beskjed om at de var 99,5 % sikre så da tenker jeg at de er gode nok om man er pjusk for å få en indikasjon.

Anonymkode: 77442...8d5

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg er fullvaksinert. Nå går vi inn i en høstsesong med forkjølelser mm. Skal vi fly ned teststasjonen alle mann selv om vi er fullvaksinerte? Hvor lenge skal vi det liksom.....

Les på kommunens hjemmeside. Der står det når man skla testes og ikke. 

Anonymkode: fc2ae...afc

Ungen min er forkjølet i dag. Blir hjemme i dag og muligens i morgen. Kommer ikke til å teste h*n. Ungen bada ute i fjellvann i helga så ikke rart det blir forkjølelse da 🙈 bor i Trøndelag og vi har ikke det beste været akkurat. 

Anonymkode: 4df0b...8e4

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan fungerer hjemmetest? Er det pinne langt inn i nesa som på teststasjonen eller bare ytterst i nesa?

Den skal noen cm inn, men det gikk veldig greit når jeg faktisk kunne styre pinnen selv istedenfor å få den trøkt opp i nesa av vilt fremmede folk😅

Anonymkode: 77442...8d5

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Ja, man skal det

Anonymkode: 59d8e...782

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ungen min er forkjølet i dag. Blir hjemme i dag og muligens i morgen. Kommer ikke til å teste h*n. Ungen bada ute i fjellvann i helga så ikke rart det blir forkjølelse da 🙈 bor i Trøndelag og vi har ikke det beste været akkurat. 

Du vet man må ha virus i kroppen for å bli syk av å være tynnkledd osv? Man kan ikke bli syk av vått hår eller av å bade i kaldt vann i seg selv.

Anonymkode: 59d8e...782

Alle disse trønderne som ikke tester ungene sine !!! Det er full smitte her og trauste trøndere sender småsyke unger på skolen. Bada i kaldvann, glemt skjerf … ikke rart smitten sprer seg 

Anonymkode: 9cca9...328

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Alle disse trønderne som ikke tester ungene sine !!! Det er full smitte her og trauste trøndere sender småsyke unger på skolen. Bada i kaldvann, glemt skjerf … ikke rart smitten sprer seg 

Anonymkode: 9cca9...328

Det. Går. Bra. 🙄

Anonymkode: 923b1...554

Anonym bruker skrev (På 2.9.2021 den 13.30):

Samme her. Litt forkjølelse gutten her også. Har spilt fotball i kaldt vær og regn, så regner med at det kommer fra det 

Anonymkode: da149...9af

I begynnelsen gjorde jeg det. Jeg har astma og blir nok litt lettere forkjølet enn andre. Begynte med feber på mandag og utover dagen fikk jeg skikkelig vond hals, vondt i hode og alle ledd. Tirsdag hadde jeg nærmere 40 i feber. Kjørte til teststasjonen for å teste meg, fikk beskjed om å komme tilbake senere.. Kjørte tilbake 5 timer senere, fikk igjen beskjed om å snu. Kjørte ut igjen onsdagen, jeg var fremdeles syk og fikk igjen beskjed om å snu å komme tilbake senere. Svarte da at jeg hadde fått samme beskjed 3 ganger og at enten fikk jeg komme i kø der og da ellers gadd jeg ikke teste meg. Fikk beskjed om at køen var for lang og at jeg ikke fikk stå i kø. Så ble ingen test på meg. Var bedre torsdag og tilbake på jobb på fredag, litt vond hals enda og verker litt i kroppen så får satse på at det ikke er korona da🙄

Anonymkode: 7e9a7...80c

• Opprett ny...