Anonym bruker Skrevet 1. september 2021 #1 Skrevet 1. september 2021 Jeg har skikkelig slimhoste,sår hals og når jeg puster helt inn eller innimellom når jeg puster knitrer det. Feberen er borte men er ikke i form. Tror dere det går over av seg selv? Anonymkode: a2261...900
Anonym bruker Skrevet 1. september 2021 #2 Skrevet 1. september 2021 Ta en test til Anonymkode: af0aa...d45
Anonym bruker Skrevet 1. september 2021 #3 Skrevet 1. september 2021 Lungebetennelse. Lege i morgen! Anonymkode: 38a42...402
Anonym bruker Skrevet 1. september 2021 #4 Skrevet 1. september 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Jeg har skikkelig slimhoste,sår hals og når jeg puster helt inn eller innimellom når jeg puster knitrer det. Feberen er borte men er ikke i form. Tror dere det går over av seg selv? Anonymkode: a2261...900 Tror heller at du er i veldig dårlig form... Anonymkode: a4fbe...60b
Anonym bruker Skrevet 1. september 2021 #5 Skrevet 1. september 2021 Lungebetennelse var det første jeg tenkte. Anonymkode: fc8ba...be9
Anonym bruker Skrevet 1. september 2021 #6 Skrevet 1. september 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Tror heller at du er i veldig dårlig form... Anonymkode: a4fbe...60b Man får ikke slimhoste, feber, sår hals og knitrende pust av å være i dårlig form. Anonymkode: fc8ba...be9
Anonym bruker Skrevet 1. september 2021 #7 Skrevet 1. september 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Man får ikke slimhoste, feber, sår hals og knitrende pust av å være i dårlig form. Anonymkode: fc8ba...be9 Pøh, du er ikke lege, så det vet du ingenting om! Anonymkode: 92ce6...b8d
Anonym bruker Skrevet 1. september 2021 #8 Skrevet 1. september 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Pøh, du er ikke lege, så det vet du ingenting om! Anonymkode: 92ce6...b8d Trenger ikke å være lege for å ha sunn fornuft. Anonymkode: fc8ba...be9
Anonym bruker Skrevet 1. september 2021 #9 Skrevet 1. september 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Trenger ikke å være lege for å ha sunn fornuft. Anonymkode: fc8ba...be9 (Jeg var sarkastisk, beklager at jeg ikke var tydeligere på det - og du har helt rett i begge delene) Anonymkode: 92ce6...b8d
Anonym bruker Skrevet 2. september 2021 #10 Skrevet 2. september 2021 Høres ut som en begynnende lungebetennelse. Greit å ta det med ro for å se om det blir bedre. Få i deg masse væske! Hvis du ikke blir bedre bør du gå til legen etter 1-2 uker eller ved forverring. Flere av lungebetennelsene mine har begynt slik som dine symptomer eller lignende. Desto mer aktivitet desto verre/mer langtekkelig blir det om det er lungebetennelse. Er du usikker eller blir dårligere bør du kontakte lege, men venterommet på et legekontor eller legevakt er kanskje ikke det beste stedet å være med en luftveisinfeksjon i disse dager. Anonymkode: a0db8...df8
Anonym bruker Skrevet 2. september 2021 #11 Skrevet 2. september 2021 Har astma. Jeg får knitrende pust ved skikkelig luftveisinfeksjon. Du burde uansett oppsøke lege. Kan gå fra vondt til verre ganske raskt. Anonymkode: 52c83...efc
Anonym bruker Skrevet 2. september 2021 #12 Skrevet 2. september 2021 Kun en negativ test er ikke mye verdt lenger. Kjenner en som var nærkontakt. På dag 2 kom symptomer, men testen var negativ. på dag 4 var testen også negativ. Først på dag 7 var testen positiv, da var også det meste av plagene borte. Etter reglene kumne denne personen også dra på jobb, studere og leve som normalt fram til den positive testen forelå. Det er nesten mer sykt enn sykdomen. Heldigvis var vedkommende mer fornuftig og holdt seg isolert. Det burde du også gjøre spedielt hvis du har vært nærkontakt eller tror du kan ha vært det. Anonymkode: 73b29...254
Anonym bruker Skrevet 2. september 2021 #13 Skrevet 2. september 2021 Selv om vi er midt i en pandemi kan man fremdeles bli syk av andre ting. Syns det høres ut som en bronkitt eller lungebetennelse. Ta en tur til legen du Anonymkode: 290ad...882
Luksusdyret Skrevet 2. september 2021 #14 Skrevet 2. september 2021 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Kun en negativ test er ikke mye verdt lenger. Kjenner en som var nærkontakt. På dag 2 kom symptomer, men testen var negativ. på dag 4 var testen også negativ. Først på dag 7 var testen positiv, da var også det meste av plagene borte. Etter reglene kumne denne personen også dra på jobb, studere og leve som normalt fram til den positive testen forelå. Det er nesten mer sykt enn sykdomen. Heldigvis var vedkommende mer fornuftig og holdt seg isolert. Det burde du også gjøre spedielt hvis du har vært nærkontakt eller tror du kan ha vært det. Anonymkode: 73b29...254 Hvis vedkommende hadde lungebetennelse og holdt seg isolert i stedet for å oppsøke lege, ville det kunne endt med et dødsfall. HI, oppsøk legen. Det høres ut som lungebetennelse, som selvfølgelig må behandles. Undersøkelsene viser at flere oppdaget kreft senere enn de burde i fjor fordi de ikke ønsket å oppsøke lege i frykt for å spre smitte. Selv om man har mye fokus på korona nå, er alle andre sykdommer fortsatt der og må behandles. Beskriv symptomene for legen og bestill time. Hvis de mistenker korona til tross for negativ test, vil de undersøke deg etter rutiner for undersøkelser av smittede.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2021 #15 Skrevet 2. september 2021 Før skolestart gikk det vanlig influensa og de gammeldagse sykdommene i ene ungens vennegjeng. De lå som fluer, men ingen fikk positiv coronatest. Min datter hadde feber, hoste, forkjøla og var i skikkelig dårlig form. To tester og begge var negative. To venner fikk lungebetennelse. Fem dager mellom hver test fikk de anbefalt. Nå har vi to ansatte på jobb som sliter med det samme, i begges familier ligger de som fluer. Begge har nå en negativt test hver og skal ta en ny om noen dager. Mitt barn ble isolert hjemme og det gjør familiene til de jeg jobber med også. Rådene vi fikk er å isolere oss og tro det er corona frem til negativ test nr2. Formen til min datter var helt ræva, så hun hadde aldri klart å vært sosial heller, så ingen problem. Hun pleier ikke å bli skikkelig dårlig når hun er syk, så dette var helt nytt for henne. Alltid vært vanskelig å holde henne hjemme fra skolen selv med 40 i feber, tenk om hun går glipp av noe. Nå var det totalt uaktuelt bare å gå ut til postkassa, hu var helt utkjørt. Anonymkode: 1cc96...c74
Luksusdyret Skrevet 2. september 2021 #16 Skrevet 2. september 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Før skolestart gikk det vanlig influensa og de gammeldagse sykdommene i ene ungens vennegjeng. De lå som fluer, men ingen fikk positiv coronatest. Min datter hadde feber, hoste, forkjøla og var i skikkelig dårlig form. To tester og begge var negative. To venner fikk lungebetennelse. Fem dager mellom hver test fikk de anbefalt. Nå har vi to ansatte på jobb som sliter med det samme, i begges familier ligger de som fluer. Begge har nå en negativt test hver og skal ta en ny om noen dager. Mitt barn ble isolert hjemme og det gjør familiene til de jeg jobber med også. Rådene vi fikk er å isolere oss og tro det er corona frem til negativ test nr2. Formen til min datter var helt ræva, så hun hadde aldri klart å vært sosial heller, så ingen problem. Hun pleier ikke å bli skikkelig dårlig når hun er syk, så dette var helt nytt for henne. Alltid vært vanskelig å holde henne hjemme fra skolen selv med 40 i feber, tenk om hun går glipp av noe. Nå var det totalt uaktuelt bare å gå ut til postkassa, hu var helt utkjørt. Anonymkode: 1cc96...c74 Problemet oppstår når folk unnlater å få behandling fordi de skal isolere seg, så viser det seg at de har lungebetennelse eller noe annet farlig.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 2. september 2021 #17 Skrevet 2. september 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Før skolestart gikk det vanlig influensa og de gammeldagse sykdommene i ene ungens vennegjeng. Anonymkode: 1cc96...c74 Influensa har de ikke hatt, de har vært forkjøla.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2021 #18 Skrevet 2. september 2021 Her går det skikkelig tøff forkjølelse nå. Halve skolen har høy feber, hoste, snørr og elendig allmenntilstand. Ingen har testet positivt. Tenker at gjenåpningen fører til en oppblomstring av langt flere virus enn korona og at immunforsvaret vårt kanskje er litt dårligere enn normalt etter å ha hatt halvannet års «ferie». Anonymkode: 15ffc...956
Anonym bruker Skrevet 2. september 2021 #19 Skrevet 2. september 2021 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Jeg har skikkelig slimhoste,sår hals og når jeg puster helt inn eller innimellom når jeg puster knitrer det. Feberen er borte men er ikke i form. Tror dere det går over av seg selv? Anonymkode: a2261...900 Jeg hadde sånn knitring høsten for 2 år siden, viste seg å være mycoplasma lungebetennelse. Du bør kontakte lege og spørre hvis du er tungpustet. Anonymkode: 213c1...c9c
Anonym bruker Skrevet 2. september 2021 #20 Skrevet 2. september 2021 Jeg hadde bronkitt og fikk antibiotika .Takk for svar Anonymkode: a2261...900
Anonym bruker Skrevet 2. september 2021 #21 Skrevet 2. september 2021 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Jeg hadde bronkitt og fikk antibiotika .Takk for svar Anonymkode: a2261...900 Hvorfor antibiotika for bronkitt? Det er jo virusinfeksjon.. Sløv lege (mtp antibiotikaresistens). Jeg får bronkitt hver gang jeg blir forkjølet, får aldri antibiotika. Og hadde legen foreslått det, hadde jeg spurt om det er nødvendig for en virusinfeksjon.. Anonymkode: 7c666...91f
November-spire-79 Skrevet 2. september 2021 #22 Skrevet 2. september 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvorfor antibiotika for bronkitt? Det er jo virusinfeksjon.. Sløv lege (mtp antibiotikaresistens). Jeg får bronkitt hver gang jeg blir forkjølet, får aldri antibiotika. Og hadde legen foreslått det, hadde jeg spurt om det er nødvendig for en virusinfeksjon.. Anonymkode: 7c666...91f Bronkitt kan også komme av bakterier. Det er ikke så ofte men da får man antibiotika.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2021 #23 Skrevet 3. september 2021 Jeg hadde høyere CRP enn normalt,derfor fikk jeg det.Hun er ingen sløv lege! Anonymkode: a2261...900
Anonym bruker Skrevet 3. september 2021 #24 Skrevet 3. september 2021 Anonym bruker skrev (På 2.9.2021 den 0.07): Jeg har skikkelig slimhoste,sår hals og når jeg puster helt inn eller innimellom når jeg puster knitrer det. Feberen er borte men er ikke i form. Tror dere det går over av seg selv? Anonymkode: a2261...900 Jeg har ikke fått tilbud om vaksine i hele tatt, og min "gruppe" skulle vært ferdigvaksinert for 3 mnd siden. Anonymkode: ac8ad...975
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå