Gå til innhold

Er denne hytteturen dum nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om 2 uker skal vi 5 studievenninner på hyttetur. Vi er alle fullvaksinerte, men jobber på hver våre ungdomsskoler/videregående. Myye smitte på 2 av skolene og generelt i denne aldersgruppen. Skolene er spredt på Østlandet. 
Bør vi avlyse?

Anonymkode: 8bf93...4a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja vil si den er unødvendig. Ville avlyst.

Anonymkode: aea27...34b

Skrevet

Nei. Dere er vaksinert. Nå er det på tide å leve normalt. 

Anonymkode: dc1c5...b3a

Skrevet

Enig med b3a. 

Anonymkode: 97e4b...1db

Skrevet

Tror jeg hadde droppet turen foreløpig. Ikke nødvendigvis med tanke på meg selv, men fordi jeg potensielt kan smitte videre til noen som ikke tåler det. Man kan ikke unngå det sosiale for alltid, men med tanke på hvor mange dere omgås hver dag, kan det nok være lurt å se an smitten fremover!

Skrevet

Jeg hadde droppet turen, selv om de andre kanskje valgte å reise likevel.

Anonymkode: 6d85a...aec

Skrevet

Alle burde teste seg i forkant. Er det negativt svar, så kjør på 😊 Kan jo ha fokus på smittevern på hytta også.. 

Anonymkode: d1739...127

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. Selv er jeg fullvaksinert, så jeg er vel forholdsvis tygg. Men disse mutasjonene kan vi fullvaksinerte ta med oss og spre videre. På den måten kan det bli mye villsmitte og en får ikke smittesporet. Så dere kan ta med dere smitte på skolen og smitte de som ikke er vaksinerte, det hadde jeg ikke klart å hatt på min samvittighet. 

Jeg mener at vi kan ikke leve helt som vanlig selv om vi er vaksinerte, det som ikke er nødvendig er ikke sikkert vi bør gjøre selv om vi har lyst. Vi kan leve ganske normalt, men ikke helt. En hyttetur med venner syns jeg ikke er en nødvendighet, abre en luksus. 

Anonymkode: 546b5...b99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...