GÃ¥ til innhold

Mye godteri i nistene😳

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er bare en vane. Gi dem fullkornspasta 10-20 ganger og aldri den gammeldagse pastaen så venner de seg til den.

Anonymkode: 1648c...b2a

Ja det er greit å gjøre med sine egne barn, men jeg har jobbet i barnehage hvor det ble servert hjemmelaget sunn mat med gode råvarer. Nesten ingen av barna likte maten fordi de ikke var vant med dette. De skulle ha ketchup på alt, og det endte med at de måtte få brød til slutt😂

Videoannonse
Annonse
Skrevet
November-spire-79 skrev (16 minutter siden):

Ja det er greit å gjøre med sine egne barn, men jeg har jobbet i barnehage hvor det ble servert hjemmelaget sunn mat med gode råvarer. Nesten ingen av barna likte maten fordi de ikke var vant med dette. De skulle ha ketchup på alt, og det endte med at de måtte få brød til slutt😂

Det ser jeg kunne være vanskelig, ja. På den andre siden kan en barnehage og gruppepress derfra få barn til å lære å like det meste. 

Da mine barn gikk i barnehagen jobbet de ganske aktivt med det. På 3 uker husker jeg det gikk fra at 2 barn i gruppa spiste tomater til at alle likte det. Det ble mange overaskede foreldre. 

Anonymkode: 1648c...b2a

Skrevet
November-spire-79 skrev (25 minutter siden):

Isj, jeg kan ikke for det, men jeg hater det når folk, være seg voksne eller barn, tar en masse ketsjup på maten. Mat er en kulinarisk nytelse, ikke noe som skal dynkes i ketsjup. 😞 

Anonymkode: 26004...395

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Isj, jeg kan ikke for det, men jeg hater det når folk, være seg voksne eller barn, tar en masse ketsjup på maten. Mat er en kulinarisk nytelse, ikke noe som skal dynkes i ketsjup. 😞 

Anonymkode: 26004...395

Ja jeg er ikke noe glad i ketchup selv. Synes det ødelegger smaken. Bruker bare ketchup hvis jeg spiser pølser😀

Skrevet

Haha, dette var en fantastisk underholdende tråd. Kjenner jeg gjerne skulle fulgt Milfy på insta for å se hva hun har i matpakken fra dag til dag, jeg er oppriktig nysgjerrig og trenger inspirasjon (til meg selv). Skjønner ikke hvordan man kan bli fornærmet, det er jo egentlig ganske festlig det rare forholdet vi nordmenn har til matpakka med mellomleggspapir og den hvite saftflasken med rød kork. Det sier jeg som har vokst opp på bygda med både husmannskost, slektstreff, bestemor som laget ripssaft og den klassiske norske fredagstacoen med ost, kjøttdeig og agurk. 

Beste er når MDG som vil tilby ett vegetarisk måltid, nei ikke søren, da går vi for matpakka med brød og brunost. Hei, vent litt. Det er vegetarisk det også? Hm... 

Donuts har ingenting i matpakke, eller hverdagsmat, å gjøre. Finner det ganske festlig at enkelte faktisk tar seg bryet å trykke ut blomster og firkanter av frukt/grønt. Det må jo bli mye biter igjen, hva gjør man med de egentlig? I tillegg har vi en merkverdig hang up på at alle må spise med tre timers mellomrom. Noe annet er krise. Eller er det det? 

Gjør det enkelt. Ta det du har i skapet. Er de sultne, så spiser de, er de ikke, så dævver de ikke. 

Anonymkode: 7ef63...6d4

Skrevet
Anonym bruker skrev (PÃ¥ 3.9.2021 den 5.10):

Jeg har et barn som ikke er glad i middagsmat generelt. Eneste hun spiser seg mett av er pizza, taco og stekt ris, resten spiser hun fordi det er det som blir servert. Jeg prøver å tilby matmuffins, egg i forskjellige varianter, ja, faktisk alt annet enn skive med leverpostei, men til ingen nytte.

Men jeg kommer selv fra en generasjon med to skiver i matpapir til nistemat og selv om jeg ikke husker lunsjen som kjempespennende, så gjorde den nytten. Å snakke ned brød som mat er snobbete og veldig wannabe kul mor. Server barna det de spiser og sørg for et variert kosthold så er det bra nok. 

Anonymkode: 60b45...021

Kostholdet blir ikke variert når de spiser brødmat 3-4 ganger om dagen. Mine barn spiser brød også, men ikke til 3-4 måltider om dagen så jeg snakker ikke ned brød eller er wannabe kul mor, hvordan du kom på den skjønner jeg ikke😂 Men det går an å variere maten barna får litt. 

Anonymkode: d8606...11d

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kostholdet blir ikke variert når de spiser brødmat 3-4 ganger om dagen. Mine barn spiser brød også, men ikke til 3-4 måltider om dagen så jeg snakker ikke ned brød eller er wannabe kul mor, hvordan du kom på den skjønner jeg ikke😂 Men det går an å variere maten barna får litt. 

Anonymkode: d8606...11d

Men hva varierer du med? Hvordan ser en tilfeldig dag ut hos dere? Hva spiser dere gjennom dagen? 

Jeg hadde selv blitt drittlei av skive med leverpostei til frokost, lunsj og kvelds, men det er det som blir spist her i huset. Middagsmat er et nødvendig onde som hin lett kunne klart seg uten. Spiser en del frukt og grønt i tillegg da, så det er ikke BARE skive. 

Anonymkode: 60b45...021

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...