Gå til innhold

Hva er viktig for deg i forhold til valget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser mange snakker om klima, men sorry klarer ikke helt å engasjere meg. Føler akkurat det blir et slikt svada-tema som man vrir seg unna. 

For meg er utdanning for unge og innvandringspolitikk viktig. 

Anonymkode: c0208...e1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat nå er svangerskap- og småbarnspolitikk viktig for meg. Ikke på bekostning av hva som helst selvsagt.

Skrevet

1. Miljø

2. Utjevning av forskjeller

Skolepolitikk og tannhelse er også viktig  

Anonymkode: fcde3...8be

Skrevet

At ekstremistpartiene Rødt og MDG ikke får makt.

Anonymkode: 81566...630

Skrevet

Regjeringsskifte

Anonymkode: c2ac8...2cf

Skrevet

Miljø, hindre mer privatisering av helsevesenet (det såkalte fritt sykehusvalg er for de som har råd til det, ikke for de som gjerne trenger det mest), forbedringer av helsevesenet (inkl. tannhelsetjenesten), utdanning og infrastruktur.

Anonymkode: a5267...fe8

Skrevet

Mest miljø, deretter mot privatisering og oppstykking av offentlige foretak (som jernbanen).

Anonymkode: 3fda4...939

Skrevet

Bedre helsetjenester for alle, tannlege inn i egenandelsordningen. Utjevning av forskjeller, så de med lav inntekt/trygd/pensjon ikke sakker mer etter, alle skal få kunne leve verdige liv, og ikke f-eks fryse inne fordi de ikke har råd til å betale strømregningen. Forståelse for at Norge er mer enn de store byene. Regjeringsskifte og forhåpentligvis et varmere og mer inkluderende samfunn.

Anonymkode: ae155...f44

Skrevet

Familie, distrikts-Norge og bærekraftig utvikling

Anonymkode: 7c79c...e6d

Skrevet

Regjeringsskifte!

Anonymkode: 2e0cc...ff8

Skrevet

Utjevning av forskjeller. Under den regjeringen som er nå, har det blitt mer og mer vanskelig for de som har minst. 

Og klima, så klart. 

Skrevet

Regjeringsskifte

Miljø 

Utjevning av forskjeller. 

Skroting av helseforetakene. De bør i større grad styres av fagfolk, ikke økonomer. Dårlig opplegg har ført til enorme muligheter for private selskaper, både innenfor fysisk og psykisk helse, som kun blir for de med best råd. 

Mindre New public management i det offentlige. Mindre byråkrati. Både på skoler, i helsevesenet, kommunene generelt....

Distriktene! 

Nei til oljeboring utenfor Lofoten, Vesterålen og Senja.

Så skulle jeg ønske det ble satt en maksgrense på hvor lenge folk kan sitte på Stortinget. Slik at vi hadde fått ut noen av yrkespolitikerne og høyere turnover. Samt at man måtte ha noen år i ordinært arbeidsliv før man kunne sitte i regjeringen. 

Anonymkode: 90b59...70d

Skrevet

Ønsker rød-grønn regjering. Grunnene til det er nevnt av flere over her. Det MÅ bli regjeringsskifte. Jeg gleder meg så til valget❤️💚

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Regjeringsskifte

Miljø 

Skroting av helseforetakene. De bør i større grad styres av fagfolk, ikke økonomer. Dårlig opplegg har ført til enorme muligheter for private selskaper, både innenfor fysisk og psykisk helse, som kun blir for de med best råd. 

Mindre New public management i det offentlige. Mindre byråkrati. Både på skoler, i helsevesenet, kommunene generelt....

Distriktene! 

Så skulle jeg ønske det ble satt en maksgrense på hvor lenge folk kan sitte på Stortinget. Slik at vi hadde fått ut noen av yrkespolitikerne og høyere turnover. Samt at man måtte ha noen år i ordinært arbeidsliv før man kunne sitte i regjeringen. 

Alt dette. Samt at Norge må slutte å jatte med EU. Vi må ut av EØS sånn at vi kan beholde et seriøst arbeidsliv.

Anonymkode: 75804...c9d

Skrevet

Skatt. Får SV, Rødt, MDG, og disse partiene som de vil så vil vi alle drukne i skatter. Da blir det ikke skapt mange nye arbeidsplasser. Da er det ikke mange som gidder å jobbe for de får alt gratis likevel.

Anonymkode: 2c95d...675

Skrevet

Det desidert viktigste er at det blir regjeringsskifte.

Av saker som er viktige for meg er skolepolitikk, bekjempelse av barnefattigdom, arbeid til alle, en verdig eldreomsorg og klima.  

Anonymkode: c4641...760

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ser mange snakker om klima, men sorry klarer ikke helt å engasjere meg. Føler akkurat det blir et slikt svada-tema som man vrir seg unna. 

For meg er utdanning for unge og innvandringspolitikk viktig. 

Anonymkode: c0208...e1b

Helt enig med deg. 

Anonymkode: 19bbf...344

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Skatt. Får SV, Rødt, MDG, og disse partiene som de vil så vil vi alle drukne i skatter. Da blir det ikke skapt mange nye arbeidsplasser. Da er det ikke mange som gidder å jobbe for de får alt gratis likevel.

«Alle» vil ikke drukne i skatter. Kun de som tjener over 600.000 vil få høyere skatt dersom SVs beregning brukes.
(I full stilling vil min jobb tilsvare ca 620.000 i året, og jeg kan fint betale mer skatt.) De som tjener mindre enn dette, får enten ingen endring, eller lavere skatt. 
Så der tar du feil. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

«Alle» vil ikke drukne i skatter. Kun de som tjener over 600.000 vil få høyere skatt dersom SVs beregning brukes.
(I full stilling vil min jobb tilsvare ca 620.000 i året, og jeg kan fint betale mer skatt.) De som tjener mindre enn dette, får enten ingen endring, eller lavere skatt. 
Så der tar du feil. 

Dette kommer jo veldig an på  hvordan avgiftsnivået også kommer til å være. En annen ting som spiller inne er om du har en å dele utgiftene med. Siden det er flere og flere som bor alene også som bor alene med barn så er det ikke bare å legge på litt skatt der altså. 

At du kan betale mer skatt betyr ikke at andre kan lett gjøre det. 

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Regjeringsskifte

Miljø 

Distriktene! 

Når det kommer til de som ønsker å bytte regjering fordi da skal man gjøre noe med helseforetaksmodellen er jo litt rart mtp det var Jens Stoltenberg og Tore Tønne som stod på få å implementere dette  i 2001. Dette er jo noe AP har jobbet hardt mot. 

Vil jo si at KrF har hjulpet litt på utjevne forskjeller spesielt når det kommer til innføring av fritidskort. Dette er jo et veldig bra initiativ som jeg ikke ønsker skal gå vekk, men heller være i alle kommuner. Da får alle barn mellom 6-18 år 1000kr til å bruke på fritidsaktiviteter i halvåret. Dette gjør at de med lav inntekt også kan gå på fritidsaktiviteter og ofte flere. 

Anonymkode: da9cd...420

Skrevet

Miljø, matvaresikkerhet, beredskap og utjevning.

Det betyr ikke at ikke andre ting også haf betydning.

Anonymkode: d3683...8c7

Skrevet

At ikke MPG får særlig mye de skulle sagt.

Anonymkode: 96c9d...b4d

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

At ikke MPG får særlig mye de skulle sagt.

Anonymkode: 96c9d...b4d

Det gjør de nok ikke…🤪

Skrevet

Jeg vil ha regjeringsskifte til rød-grønt, jeg føler de ser mer hele norge og ikke bare hovedstedene. Jeg bor i en egentlig ganske stor kommune, men jeg merker at fler og fler tjenester blir sentralisert og dermed blir hverdagen vanskeligere. 

Mdg håper jeg ikke kommer i noen regjering, for de trenger en skikkelig skoleleksjon på hvordan ting henger sammen før de kan begynne å styre landet. Ja, det er bra med elbiler osv, men for at de skal ha en elbil å kjøre så trenger de faktisk olje så de kan ikke kutte den ut bare slik som de vil. Det er veldig mye vi trenger olja til som vi ikke har noe annet alternativ til enda, slik som feks olje og smøring som biler trenger. Kutter vi bare ut olja som lages mer miljøvennlig enn de fleste andre land, så sender vi bare proble videre, for da øker andre land og de tenker ikke miljøvennlig. 

Anonymkode: f092d...139

Skrevet

Det desidert viktigste er at det ikke blir regjeringskifte! AP i regjering blir katastofalt.

Anonymkode: 1ea3b...e1e

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det desidert viktigste er at det ikke blir regjeringskifte! AP i regjering blir katastofalt.

Anonymkode: 1ea3b...e1e

VELDIG enig!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...