Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #1 Skrevet 31. august 2021 Sønnen min går i 10. klasse. De får ikke lov til å drikke annet enn vann. Og om de f.eks har med sjokomelk, så får de anmerkning. Anonymkode: 1dcd7...8e5
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #2 Skrevet 31. august 2021 Det må du jo nesten ta opp med skolen. Har du lurt på dette i to år? Anonymkode: 0bf0f...3f8
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #3 Skrevet 31. august 2021 Ta det opp. Skolen har i utgangspunktet ikke noe med hva elevene spiser og drikker så lenge det ikke er ulovlig eller til stor sjenanse for andre (f.eks. sterk lukt). Anonymkode: 64571...821
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #4 Skrevet 31. august 2021 Her på ungdomsskolen har de Tine-automat, og brikke så de kan kjøpe seg kakaomelk, iskaffe osv. Sukkerfrie alternativer, men allikevel, tror virkelig ikke de kan nekte ham sjokolademelk? (Ser at det kanskje ikke hadde vært ok hadde han gått rundt med brus, men melk må da være greit?) På barneskolen husker jeg vi hadde skolemelk, og så hadde klassen spleiser på bokser med o’boy som vi blandet i… Anonymkode: 1c7ab...af4
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #5 Skrevet 31. august 2021 Så spør da. Skjønner ikke at skolen bruker tid og energi på dette. Godteri og brus skjønner jeg. Men en vanlig matpakke med sjokomelk til, at de gidder. Dette må du som sagt få begrunnelse til fra skolen. Jeg hadde trolig tatt det videre av prinsipp. Vi bor i Norge og ikke Nord Korea. Anonymkode: 56d43...91e
prekæs Skrevet 31. august 2021 #6 Skrevet 31. august 2021 Det ville jeg helt klart stilt spørsmål ved. Dvs. muligheten er stor for et slikt «påbud» ville blitt oversett.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #7 Skrevet 31. august 2021 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Sønnen min går i 10. klasse. De får ikke lov til å drikke annet enn vann. Og om de f.eks har med sjokomelk, så får de anmerkning. Anonymkode: 1dcd7...8e5 De går vel ikke an å gi anmerkning for noe sånt. Det hadde jeg tatt opp. Anonymkode: 00d6e...1a3
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #8 Skrevet 31. august 2021 De har knapt vært på skolen på halvannet år, så derfor det kommer opp nå. Sønnen min hadde kjøpt seg sjokomelk i kantina i dag, hadde satt den på pulten, og da læreren kom inn gikk han bort og kasta melka hans i søpla… og fikk anmerkning. Anonymkode: 1dcd7...8e5
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #9 Skrevet 31. august 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): De har knapt vært på skolen på halvannet år, så derfor det kommer opp nå. Sønnen min hadde kjøpt seg sjokomelk i kantina i dag, hadde satt den på pulten, og da læreren kom inn gikk han bort og kasta melka hans i søpla… og fikk anmerkning. Anonymkode: 1dcd7...8e5 Da hadde jeg laget mye styr, kjenner jeg. Det har de absolutt ikke lov til. Anonymkode: 35028...132
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #10 Skrevet 31. august 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): De har knapt vært på skolen på halvannet år, så derfor det kommer opp nå. Sønnen min hadde kjøpt seg sjokomelk i kantina i dag, hadde satt den på pulten, og da læreren kom inn gikk han bort og kasta melka hans i søpla… og fikk anmerkning. Anonymkode: 1dcd7...8e5 De selger det i kantina, men de har ikke lov til å drikke det??? I alle dager, det hadde jeg krevd en forklaring på. Anonymkode: 00d6e...1a3
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #11 Skrevet 31. august 2021 For et maktmisbruk. Er det mulig? Ring til den dusten av en lærer. Anonymkode: b3dcd...363
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #12 Skrevet 31. august 2021 Hmm, kan det være at de ikke får ta med ting de har kjøpt i kantina inn i klasserommet? Veldig rar ting å få anmerkning for, jeg hadde sendt en mail til læreren og etterspurt reglene Anonymkode: cfb2a...eb9
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #13 Skrevet 31. august 2021 Tipper det handler om at det er forstyrrende at han sitter med sjokomelk på pulten i timen, de har sikkert regler for det. Vann er ok i timen, men ikke spise og drikke andre ting? Jeg syns i hvert fall det virker logisk. Tviler på at læreren bryr seg hvis sønnen din drikker sjokomelk i kantina når det er friminutt. Anonymkode: eeaad...150
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #14 Skrevet 31. august 2021 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): De har knapt vært på skolen på halvannet år, så derfor det kommer opp nå. Sønnen min hadde kjøpt seg sjokomelk i kantina i dag, hadde satt den på pulten, og da læreren kom inn gikk han bort og kasta melka hans i søpla… og fikk anmerkning. Anonymkode: 1dcd7...8e5 At han ikke skal ha mat med i TIMEN er noe annet. I spisefri kan de spise hva de vil, men at de ikke får ta med kantinevarer inn på timen er da helt greit. Anonymkode: 68709...840
Syngensang Skrevet 31. august 2021 #15 Skrevet 31. august 2021 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): De har knapt vært på skolen på halvannet år, så derfor det kommer opp nå. Sønnen min hadde kjøpt seg sjokomelk i kantina i dag, hadde satt den på pulten, og da læreren kom inn gikk han bort og kasta melka hans i søpla… og fikk anmerkning. Anonymkode: 1dcd7...8e5 Høyrest meir ut som at dei ikkje kan ha mat på pulten i timane. Det kan eg forstå. Det kan umogleg vere forbod mot sjukolademelk på skulen sidan dei sel det i kantina.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #16 Skrevet 31. august 2021 Om det er regel som forbyr dette i timen kunne sannelig lærer fortalt eleven det på en ordentlig måte og latt ham legge den i sekken til senere istedet for å KASTE I SØPLA 🙄 Anonymkode: 8ec83...25d
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #17 Skrevet 31. august 2021 Er det som drikke til maten, eller som drikke dersom de er tørste i timene? Er det det første ville jeg tatt det opp, er det det andre, ville jeg sendt med drikkeflaske til vann Anonymkode: a1e4d...fca
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #18 Skrevet 31. august 2021 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Om det er regel som forbyr dette i timen kunne sannelig lærer fortalt eleven det på en ordentlig måte og latt ham legge den i sekken til senere istedet for å KASTE I SØPLA 🙄 Anonymkode: 8ec83...25d Ja, det var ufint. Anonymkode: 68709...840
Anonym bruker Skrevet 1. september 2021 #19 Skrevet 1. september 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Om det er regel som forbyr dette i timen kunne sannelig lærer fortalt eleven det på en ordentlig måte og latt ham legge den i sekken til senere istedet for å KASTE I SØPLA 🙄 Anonymkode: 8ec83...25d Kommer jo an på hvor mange ganger det har blitt opplyst om tidligere. Noen ganger går ikke beskjedene inn før læreren gjør noe litt drastisk. Anonymkode: 31ec2...aad
Anonym bruker Skrevet 1. september 2021 #20 Skrevet 1. september 2021 Anonym bruker skrev (13 timer siden): De har knapt vært på skolen på halvannet år, så derfor det kommer opp nå. Sønnen min hadde kjøpt seg sjokomelk i kantina i dag, hadde satt den på pulten, og da læreren kom inn gikk han bort og kasta melka hans i søpla… og fikk anmerkning. Anonymkode: 1dcd7...8e5 Flott. Heier på lærer. Og ler høyt av forurettet mamma, du driter deg ut. Anonymkode: 9fd5d...281
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 1. september 2021 #21 Skrevet 1. september 2021 De selger det på skolen, men det er ikke lov til å bruke det?? Her må det være snakk om en lærer med egne meninger, eller så må det finnes en helt annen versjon av saken. Jeg ville først ha spurt læreren om hans/hennes versjon. Om den ikke gir mening hadde jeg forlangt sjokomelken erstattet og en unnskyldning for overreaksjon ovenfor eleven.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2021 #22 Skrevet 1. september 2021 Av alle ting 😅 Ligger det et ordensreglement tilgjengelig på nettsiden eller Visma? Da bør det i så fall stå der. Ville sjekket det først, så tatt kontakt med lærer hvis det ikke står noe der. Står det der bør du kanskje ta den via rette tjenestevei, klassekontakt og fau. Hvis dette er noe man mener er helt feil praksis. Anonymkode: 045fc...8ba
Anonym bruker Skrevet 1. september 2021 #23 Skrevet 1. september 2021 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Ja, det var ufint. Anonymkode: 68709...840 Det er vel ganske sannsynlig at beskjeden har vært gitt noen ganger tidligere. Anonymkode: eeaad...150
Anonym bruker Skrevet 1. september 2021 #24 Skrevet 1. september 2021 Den perfekte mor, påan igjen skrev (7 timer siden): De selger det på skolen, men det er ikke lov til å bruke det?? Her må det være snakk om en lærer med egne meninger, eller så må det finnes en helt annen versjon av saken. Jeg ville først ha spurt læreren om hans/hennes versjon. Om den ikke gir mening hadde jeg forlangt sjokomelken erstattet og en unnskyldning for overreaksjon ovenfor eleven. Ja, de selger på skolen. 10 trinn får ikke drikke annet enn vann, regler gjort av deres lærer. De andre trinnene kan drikke brus i timen om de vil. Tenker jeg skal spørre om det på konferansetimen, bare av nysgjerrighet. Han hadde fått en unnskyldning i dag, så d er fair. Alle kan ha en dårlig dag. Men, regelen er merkelig. Anonymkode: 1dcd7...8e5
Anonym bruker Skrevet 1. september 2021 #25 Skrevet 1. september 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Flott. Heier på lærer. Og ler høyt av forurettet mamma, du driter deg ut. Anonymkode: 9fd5d...281 Men i alle dager… Håper du får en bedre dag i morgen:) Anonymkode: 1dcd7...8e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå