Gå til innhold

Da skal elevene testet ofte.

Anbefalte innlegg

Er det andre som har fått beskjed om dette? Sønnen min går på ungdomsskolen, og fikk mail nå, om at de skal ta hjemmetest 2 ganger i uka. Synes det er tull her vi bor, det har vært 1 eneste tilfelle av korona blant elevene på skolen, siden korona kom. Og det er lite smitte her vi bor. Er mer smitte andre steder i byen vår.

Anonymkode: fe086...76b

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420947-da-skal-elevene-testet-ofte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Er det andre som har fått beskjed om dette? Sønnen min går på ungdomsskolen, og fikk mail nå, om at de skal ta hjemmetest 2 ganger i uka. Synes det er tull her vi bor, det har vært 1 eneste tilfelle av korona blant elevene på skolen, siden korona kom. Og det er lite smitte her vi bor. Er mer smitte andre steder i byen vår.

Hysteri og plaging av ungdommer. Det kommer ikke til å hjelpe på skolelyst akkurat. 

Anonymkode: b9822...855

Hvorfor? Hvorfor skal vi lete og lete og lete etter dette viruset? Ved å teste masse friske mennesker, VIL det dukke opp mange falske positive tester, noe som vil føre til mange i feilaktig isolasjon og karantene. Og for hva? Alle som vil og bør er vaksinert nå, dvs så og si utenfor fare. Dette er blitt en farse.

Anonymkode: 0d396...531

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Hvorfor? Hvorfor skal vi lete og lete og lete etter dette viruset? Ved å teste masse friske mennesker, VIL det dukke opp mange falske positive tester, noe som vil føre til mange i feilaktig isolasjon og karantene. Og for hva? Alle som vil og bør er vaksinert nå, dvs så og si utenfor fare. Dette er blitt en farse.

Det har blitt massehysteri. Man leter og leter, hvis man ikke finner, så leter man mer. Man skriver i aviser "skummelt", "skremmende", "Nakstad bekymret" og annet med uææææ-faktor. Folk skvetter unna og er livredde. Jeg er fullvaksinert, og i dag opplevde jeg at en dame stod og ventet til jeg flyttet meg enda mer bort, mens jeg stod og ventet på pakken. Da postmedarbeider spurte henne om hun kom for å hente pakken, sa hun at "hun ventet til det skulle bli nok avstand", altså til meg. Jeg stod rundt 1,5 meter unna henne. Hysteri.

Milfy Way skrev (6 minutter siden):

Det har blitt massehysteri. Man leter og leter, hvis man ikke finner, så leter man mer. Man skriver i aviser "skummelt", "skremmende", "Nakstad bekymret" og annet med uææææ-faktor. Folk skvetter unna og er livredde. Jeg er fullvaksinert, og i dag opplevde jeg at en dame stod og ventet til jeg flyttet meg enda mer bort, mens jeg stod og ventet på pakken. Da postmedarbeider spurte henne om hun kom for å hente pakken, sa hun at "hun ventet til det skulle bli nok avstand", altså til meg. Jeg stod rundt 1,5 meter unna henne. Hysteri.

Hvis du fikk dose 2 i går er du ikke fullvaksinert enda, og om du er så kjempedårlig at ungene går for lut og kaldt vann er det jo litt sært å gå på posten? Uansett, folk er nok mest bekymret fordi de kjenner folk som har blitt veldig syke.

Anonymkode: 41890...a27

Milfy Way skrev (26 minutter siden):

Du mener avstand er uklokt?

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Hvis du fikk dose 2 i går er du ikke fullvaksinert enda, og om du er så kjempedårlig at ungene går for lut og kaldt vann er det jo litt sært å gå på posten? Uansett, folk er nok mest bekymret fordi de kjenner folk som har blitt veldig syke.

Nettopp. At folk overholder avstand er altså noe kun de mest innbitte negstivister klarer å finne noe galt med. 

Anonymkode: 68a46...6e1

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du mener avstand er uklokt?

Nettopp. At folk overholder avstand er altså noe kun de mest innbitte negstivister klarer å finne noe galt med. 

Anonymkode: 68a46...6e1

Avstanden var mer enn anbefalt. Det er slike merker på gulvet i butikken, som viser hvor denne meteren er. Jeg stod lenger bortover enn en meter, kanskje halvannen. Denne dama forventet at jeg skulle flytte meg enda lenger bortover, og istedet for å be meg om det, henvendte hun seg i en passiv-aggressiv tone til ekspeditøren med at "hun venter til avstanden blir lang nok". Anbefaling her er en meter, merkene på gulvet er også en meter. Hva som er "lang nok" for henne, vet jeg ikke. Så ja, hysteri. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Akkurat det siste har du faktisk ikke noe med. Det er ingenting sært med å gjøre nødvendige ærender når man ikke har andre å gjøre dem for seg. 

Milfy Way skrev (1 minutt siden):

Avstanden var mer enn anbefalt. Det er slike merker på gulvet i butikken, som viser hvor denne meteren er. Jeg stod lenger bortover enn en meter, kanskje halvannen. Denne dama forventet at jeg skulle flytte meg enda lenger bortover, og istedet for å be meg om det, henvendte hun seg i en passiv-aggressiv tone til ekspeditøren med at "hun venter til avstanden blir lang nok". Anbefaling her er en meter, merkene på gulvet er også en meter. Hva som er "lang nok" for henne, vet jeg ikke. Så ja, hysteri. 

For en forferdelig opplevelse for deg! Håper ikke du ble (mer) traumatisert. 

Anonymkode: d3979...717

Milfy Way skrev (3 minutter siden):

Akkurat det siste har du faktisk ikke noe med. Det er ingenting sært med å gjøre nødvendige ærender når man ikke har andre å gjøre dem for seg. 

Å velge mellom å hente pakke på posten eller ta seg av unger så de ikke går for lut og kaldt vann - de fleste hadde nok prioritert annerledes enn deg her. 

Og med dose to i går er du jo ikke fullvaksinert? 

Mine tester seg 2 ganger i uka. Forrige uke var det 3 og 4 ganger, men det var på grunn av at de var nærkontakter.

De testene er ikke noe stress. De trenger ikke så langt opp i nesa. Det tar et minutt, inklusive tiden de bruker på å finne testen i sekken, og så må de vente 15 minutter for å se svaret. 

Anonymkode: 02ce1...762

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er mange unger som er i risikogrupper og som ikke kan ta vaksinen. Heldig du som har friske barn, men selv de kan få langtidsskader av korona infeksjon.

Anonymkode: 3e2c2...8a7

Annonse

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Å velge mellom å hente pakke på posten eller ta seg av unger så de ikke går for lut og kaldt vann - de fleste hadde nok prioritert annerledes enn deg her. 

Og med dose to i går er du jo ikke fullvaksinert? 

Fordi du vet akkurat hva jeg måtte hente? Gratulerer, du er synsk. Og nå avsporer vi voldsomt her. 

Hva er det med folk her inne? La oss lynsje og latterliggjøre milfy way når hun åpner kjeften! Og jeg bare rett og slett måper. Dere er ikke spesielt oppegående og kloke mennesker som lirer av dere dritten dere tydeligvis har, på én person. 

Anonymkode: 7c4d7...389

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Helt uproblematisk . Fort gjort og på ingen måte traumatisk for ungdommen 

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hva er det med folk her inne? La oss lynsje og latterliggjøre milfy way når hun åpner kjeften! Og jeg bare rett og slett måper. Dere er ikke spesielt oppegående og kloke mennesker som lirer av dere dritten dere tydeligvis har, på én person. 

Det er ganske vanlig her inne. De "populære" brukere med hærskare gjør narr av anonyme og mindre "populære" brukere. De har med andre ord ikke endret seg siden ungdomsskolen. Bare å overse og svare høflig, så blir det for kjedelig for dem. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (12 minutter siden):

Helt uproblematisk . Fort gjort og på ingen måte traumatisk for ungdommen 

Og ikke minst, veldig effektive og korrekte https://www.aftenposten.no/norge/i/mr5861/stein-andreas-oestlie-torgersen-16-maatte-ta-tre-hurtigtester-for-aa-fi

Milfy Way skrev (24 minutter siden):

Det er ganske vanlig her inne. De "populære" brukere med hærskare gjør narr av anonyme og mindre "populære" brukere. De har med andre ord ikke endret seg siden ungdomsskolen. Bare å overse og svare høflig, så blir det for kjedelig for dem. 

Jeg vet at jeg har vært uenig med deg og argumentert (i mine øyne) heftig mot deg. Men, nivået i denne tråden er lavt.  

Milfy Way skrev (36 minutter siden):

Men siden det er så mange som tester seg vil det bli fanget opp flere smittede enn om de skulle vente med å teste til de utviklet symptomer. 

*Miss Marple* skrev (2 timer siden):

Det er virkelig null stress. Man tar pinnen to cm opp i nesa og venter 15 min på resultatet. Ingen ungdommer lider eller mister skolelysten av det, altså. 

Resultatet blir vel at dem nyser, litt unødvendig å holde pinnen i nesa i 15 minutter altså. Skjønner godt at det ikke er populært.

Anonymkode: eb974...a1d

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Resultatet blir vel at dem nyser, litt unødvendig å holde pinnen i nesa i 15 minutter altså. Skjønner godt at det ikke er populært.

Anonymkode: eb974...a1d

Haha, de holder jo ikke pinnen i nesen i 15 min, men må vente i 15 min fra drypping til de kan avlese resultat. 

Her i byen er livet tilbake på ‘grønt nivå’. Ingen testing i skolen, ingen hjemmekontor-regime, treninger er i gang og livet er som normalt. Kommunen har landet på at dette må vi bare lære oss å leve med uten å gå helt av skaftet. Jeg er veldig enig😊

Anonymkode: d94c7...396

• Opprett ny...