Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #1 Skrevet 31. august 2021 Hvordan skal man gjøre sånt, egentlig? Jeg bor i et veldig flott hus, og hans bolig er verdt litt under 1/4 av min, tipper jeg. Jeg har litt gjeld, han har enda mindre. Jeg syns det er vanskelig å vite hva som er riktig. I tillegg er jo dette mine barns barndomshjem, selv om de snart alle er ute av redet. Hvis jeg dør, hva med dem da? Hvis han dør, hva med hans barn (de er også voksne). Sikkert ingen som gidder å svare på dette, men el gjerne hvordan dere selv løste dette. Det ideelle hadde jo vært å selve begges bolig og kjøpe nytt sammen, men det er helt uaktuelt. Vi syns begge at det er helt fantastisk her jeg bor, så vi kommer aldri til å finne noe bedre. Anonymkode: 56e58...60c
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #2 Skrevet 31. august 2021 Hadde hørt med advokat. Anonymkode: 14da1...03c
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #3 Skrevet 31. august 2021 Jeg hadde ikke latt noen kjøpe seg inn i min bolig, dersom jeg ikke var trygg på at jeg hadde råd til å kjøpe vedkommende ut igjen i tilfelle brudd. Et alternativ er at han i stedet investerer i en fritidsbolig. Så får han plassert pengene i noe med potensiale for verdiøkning. Anonymkode: b20d8...860
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #4 Skrevet 31. august 2021 Ikke la ham kjøpe seg inn. Anonymkode: c9bd1...103
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #5 Skrevet 31. august 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg hadde ikke latt noen kjøpe seg inn i min bolig, dersom jeg ikke var trygg på at jeg hadde råd til å kjøpe vedkommende ut igjen i tilfelle brudd. Et alternativ er at han i stedet investerer i en fritidsbolig. Så får han plassert pengene i noe med potensiale for verdiøkning. Anonymkode: b20d8...860 Dette var en fornuftig løsning som sikrer han og hans barn på en side, og deg og dine på den andre siden. Sett opp en avtale med advokat for å formalisere hva dere evt tenker. Anonymkode: 3949d...b3a
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #6 Skrevet 31. august 2021 Ikke la ham kjøpe seg inn og risikere at barna mister barndomshjemmet sitt. Anonymkode: 8e677...257
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #7 Skrevet 31. august 2021 Hi her. Jeg skjønner jo ham også. Men det med fritidsbolig er kanskje ikke så dumt. Eller at han beholder sin egen bolig og leier den ut. Anonymkode: 56e58...60c
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #8 Skrevet 31. august 2021 Snakk med advokat om ulike løsninger og ta et valg basert på det. Jeg hadde nok vært opptatt av å beskytte barna mine. Anonymkode: 0c20b...8f2
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #9 Skrevet 31. august 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hi her. Jeg skjønner jo ham også. Men det med fritidsbolig er kanskje ikke så dumt. Eller at han beholder sin egen bolig og leier den ut. Anonymkode: 56e58...60c Bedre at han beholder sin bolig og leier den ut, det er sikrere enn en fritidsbolig. Anonymkode: 3afd9...15d
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #10 Skrevet 31. august 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Snakk med advokat om ulike løsninger og ta et valg basert på det. Jeg hadde nok vært opptatt av å beskytte barna mine. Anonymkode: 0c20b...8f2 Ja, det er veldig viktig for meg. Men han har jo også barn som han ønsker å gjøre det best mulig for. Anonymkode: 56e58...60c
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #11 Skrevet 31. august 2021 Forhold med særkullsbarn er ikke så enkelt, for begge ønsker å sikre sine barn og hindre at det blir uvennskap og krangel når man dør. Samtidig ønsker man å eie sammen, bygge verdier sammen osv. Det vil ikke føles greit for den som lever "som gjest" i huset heller. Det vil fungere greit at han beholder sin bolig og leier den ut, den leieinntekten er da hans og han kan spare den til egne barn eller investere i noe som han eier. Både verdistigningen på boligen og leieinntektene vil da tilkomme hans barn. Men så var det dette med din bolig da, om han skal bo der, kanskje pusse opp litt, investere tid og penger i felles bolig, uten å eie noen ting, det er ugreit. Det går an å skrive en kontrakt på at han eier f.eks 25% så den dagen du eller han faller fra tas det en verdivurdering og hans barn betales ut med 25% av verdien, men da må jo du/dere ha de 25% da. Hverken jeg eller mannen hadde barn da vi flyttet sammen, så det blir en helt annen greie. Vi har bare felles barn. Anonymkode: 153dd...be1
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #12 Skrevet 31. august 2021 Jeg flytta inn hos mannen, men kjøpte meg ikke inn. Bodde sammen i 1 år før han solgte leiligheten og vi kjøpte noe sammen. Anonymkode: ad483...2b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå