Gå til innhold

Hvor mye beskyttelse har man med 1 dose pfizer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

7 uker siden jeg fikk dose 1 men har ikke endret timen min til å få tidligere enda pga de har bare moderna og alle jeg kjenner har blitt så dårlig av den..Hvor beskyttet er jeg med en dose?

Anonymkode: 03fff...bb6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En sykepleier på vaksinesenteret fortalte meg at den ga 80 % beskyttelse. 

Kan du ikke ringe senteret og spørre hvilken dag de har Pfizer? 

Her ringte de oss, måtte flytte timen vi hadde fått. Da sa sa hun:kom på fredag, da har vi pfizer. Min første dose var pfizer. 

Anonymkode: 8ebce...00f

Skrevet

Ca 80 % mot det opprinnelige viruset og cac40-50% mot delta tror jeg, men faren for sykhusinnleggelse er vist mer redisert.

Anonymkode: ddd8a...e57

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

En sykepleier på vaksinesenteret fortalte meg at den ga 80 % beskyttelse. 

Kan du ikke ringe senteret og spørre hvilken dag de har Pfizer? 

Her ringte de oss, måtte flytte timen vi hadde fått. Da sa sa hun:kom på fredag, da har vi pfizer. Min første dose var pfizer. 

Anonymkode: 8ebce...00f

Jeg ringte idag tidlig og fikk beskjed om at det kun var moderna nå, men hørtes egentlig ikke ut som hun hadde helt peiling på hvordan ting var denne uka...Tenkte å stikke innom der de vaksinerer i morgen tidlig og høre med dem 😊

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ca 80 % mot det opprinnelige viruset og cac40-50% mot delta tror jeg, men faren for sykhusinnleggelse er vist mer redisert.

Anonymkode: ddd8a...e57

Ok, så ikke sikkert jeg blir alvorlig syk om jeg skulle få det da 🤔

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

7 uker siden jeg fikk dose 1 men har ikke endret timen min til å få tidligere enda pga de har bare moderna og alle jeg kjenner har blitt så dårlig av den..Hvor beskyttet er jeg med en dose?

Bivirkninger er et tegn på at immunforsvaret responderer på vaksinen så forbigående bivirkninger bør man ikke frykte. Når det kommer til Delta-varianten viser undersøkelser fra juni 2021 at to doser Pfizer ga 42% beskyttelse, mens Moderna ga 72% (eller 76%). 
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Bjrmel/effekt-mot-delta-derfor-er-moderna-bedre-enn-pfizer

Anonymkode: 97d63...4a3

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Bivirkninger er et tegn på at immunforsvaret responderer på vaksinen så forbigående bivirkninger bør man ikke frykte. Når det kommer til Delta-varianten viser undersøkelser fra juni 2021 at to doser Pfizer ga 42% beskyttelse, mens Moderna ga 72% (eller 76%). 
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Bjrmel/effekt-mot-delta-derfor-er-moderna-bedre-enn-pfizer

Problemet er når man sitter der med ansvar for jobb, unger og hus og blir megasuperdårlig uten noen å avlaste deg. Jeg skjønner godt at man velger den vaksinen man ikke blir dausjuk av. Har selv tatt Moderna i går og er så dårlig at ungene går for lut og kaldt vann i dag, det samme med jobben. Ingen reaksjon på Pfizer første dose.

Skrevet
Milfy Way skrev (15 minutter siden):

Problemet er når man sitter der med ansvar for jobb, unger og hus og blir megasuperdårlig uten noen å avlaste deg. Jeg skjønner godt at man velger den vaksinen man ikke blir dausjuk av. Har selv tatt Moderna i går og er så dårlig at ungene går for lut og kaldt vann i dag, det samme med jobben. Ingen reaksjon på Pfizer første dose.

Jeg utsatte vaksinen til det passet noen lunde med jobb. Barna er store nok til å klare seg selv. Men for meg vil det tross alt være enklere å ordne logistikken med barnepass og jobb med noen dager med bivirkninger enn uke(r) med covid-19. Da er det gjerne ingen som vil passe barna og barna kan bli smittet og syke noe de ikke gjør av bivirkningene fra vaksinen. Ikke sikkert man får covid-19, men de dataene man foreløpig sitter på viser at sjansene går betraktelig ned med Moderna. I tillegg blir jeg ikke overrasket om de som fikk tidlige doser med Moderna eller de som har fått Pfizer må få en tredje dose på høsten/vinteren. Men selvfølgelig - hver og en gjør sine egne vurderinger av hva som er viktigst og enklest for dem.  Skal man f.eks. til USA i nærmeste fremtid er det en fordel å ha to doser fra samme produsent. 

Skrevet
Milfy Way skrev (3 timer siden):

Jeg har to doser Pfizer og hadde kun litt øm arm etter første dose, men ble veldig dårlig etter andre dose. Mannen min som har fått mix ble mindre dårlig enn meg. Det er nok litt tilfeldig, men nå skulle jeg ønske at jeg heller fikk Moderna som dose 2 siden den beskytter bedre. 

Anonymkode: 34d2a...2d4

• Opprett ny...