Gå til innhold

Bama-matboks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har sett Bama/Bend-it matboksene som de bruker å ha på rema osv på høsten i butikk i år? Jeg har ikke funnet noe sted, og det er suverent favoritt her i huset…

Anonymkode: ca5fb...00d

Skrevet

Nope. Men Rema har hatt en annen gul.. kjøpte men ikke like god kvalitet. 

Skrevet

Fikk beskjed om at de er tomme for de matboksene :( Altså lageret var tomme for de.

Anonymkode: a333d...729

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Fikk beskjed om at de er tomme for de matboksene :( Altså lageret var tomme for de.

Å nei, håper de produserer opp nye 😌👏

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Å nei, håper de produserer opp nye 😌👏

Ja det håper jeg også! Blir fort dyrt når en kjøper andre matbokser med flere rom som gjerne koster 150 kr per matboks.

Skrevet

" Bama er tom disse,venter forsatt på at de skal få dem inn" fikk jeg til svar når jeg spurte etter matboksene. Men det svaret fikk jeg 11.juni å jeg forsatt ikke sett disse matboksene i en eneste butikk enda dessverre.

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Vi har gått over til disse fra ikea. Finnes i to størrelser. De innvendige rommene er veldig fleksible, og i motsetning til bama o.l. går ikke disse i stykker. Kan brukes i årevis. Mye bedre for miljøet. Anbefales!

https://www.ikea.com/no/no/p/ikea-365-matboks-med-innsatser-firkant-beige-lys-rod-70480124/

Anonymkode: ba4fa...26b

Da har de nok fått har behandling. Vi har hatt BAMA matboksene i flere år uten at noen er blitt ødelagt,selv etter utallig mange ganger i oppvaskmaskinen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Da har de nok fått har behandling. Vi har hatt BAMA matboksene i flere år uten at noen er blitt ødelagt,selv etter utallig mange ganger i oppvaskmaskinen.

Ja, de har helt sikkert fått hard medfart, mine barn er gode til å teste kvaliteten på mange ting ved røff bruk🙄 Derfor tipset om ikea sine billige nistebokser som ikke blir ødelagte.

Oppvaskmaskin har bamanisteboksene tålt godt, men «leddene» på lokket, og mellom boks og lokk har knekt etter hvert. Så de har ikke hatt så lang levetid hos oss.

Og siden det er flere her i tråden som leter etter nye bamanistebokser, så er det nok flere som har opplevd at de går i stykker. Hvis ikke hadde ikke noen trengt nye😉

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ja, de har helt sikkert fått hard medfart, mine barn er gode til å teste kvaliteten på mange ting ved røff bruk🙄 Derfor tipset om ikea sine billige nistebokser som ikke blir ødelagte.

Oppvaskmaskin har bamanisteboksene tålt godt, men «leddene» på lokket, og mellom boks og lokk har knekt etter hvert. Så de har ikke hatt så lang levetid hos oss.

Og siden det er flere her i tråden som leter etter nye bamanistebokser, så er det nok flere som har opplevd at de går i stykker. Hvis ikke hadde ikke noen trengt nye😉

Men likte de du linket til fra IKEA. Tåler de oppvaskmaskin?

Skrevet
28 minutes ago, Anonym bruker said:

Men likte de du linket til fra IKEA. Tåler de oppvaskmaskin?

Hvis du leser så finner du nok svaret, det er informert om på produktsiden det er linket til 😉

Anonymkode: 905c7...742

Skrevet

Jeg kjøpte på kiwi nå for noen uker siden, Meny kan også ta de inn men valgte å ikke ta de inn iår siden salget av disse raste når Nille, jula og endel andre butikekr har åonet vegg i vegg. 

Her er det kun de ungene vil ha og det passer meg fint. De brukes til de er utslitt etter noen år, så iår måtte jeg ha to nye. 

Anonymkode: b7ad2...685

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Vi har gått over til disse fra ikea. Finnes i to størrelser. De innvendige rommene er veldig fleksible, og i motsetning til bama o.l. går ikke disse i stykker. Kan brukes i årevis. Mye bedre for miljøet. Anbefales!

https://www.ikea.com/no/no/p/ikea-365-matboks-med-innsatser-firkant-beige-lys-rod-70480124/

De er geniale! Vi har sikkert 15 forskjellige matbokser, alt fra billige til alt for dyre, men disse fra Ikea er rett og slett helt supre.

Anonymkode: e3036...9bc

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Ja det håper jeg også! Blir fort dyrt når en kjøper andre matbokser med flere rom som gjerne koster 150 kr per matboks.

Normal har matbokser med flere rom. Kostet 50 kr ca og de er solide.

Anonymkode: aa880...1ab

Skrevet

Greia med disse boksene fra bama er at det er tett mellom rommene uten noen ekstra lokk. Slik at ikke brødet blir «soggy» fra eplebåter, eller man må vaske opp mange deler, som vrir seg etterhvert. Billig og bra, og holdbart. 

Skrevet

Vasker dere dem for hånd? Med to barn fyller jo disse halve oppvaskmaskinen nesten... Ellers liker jeg dem. Har ikke sett dem i år.

Anonymkode: c581e...2c3

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Vasker dere dem for hånd? Med to barn fyller jo disse halve oppvaskmaskinen nesten... Ellers liker jeg dem. Har ikke sett dem i år.

Setter delen med lokk på høykant der hvor man setter tallerkner, og to bokser vendt mot hverandre. Da tar de ikke så mye plass… 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg bestillte 2 i nettbutikken deres idag :D Å ser de hadde mange i IKEA her jeg bor hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...