Gå til innhold

Litt syting...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sjølvsagt ansvar for å si ifra om hva jeg trenger, men herfra kommer et lite hjertesukk likevel. Har gått gjennom ei belastende livskrise. Savner spørsmål om hvordan det går. Har forståelse for at folk lever hektiske liv og jeg veit at jeg burde be om et lyttende øre sjøl, men det er kanskje lov å ønske seg det? 

Anonymkode: 854d4...3a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har opplevd det samme. Mistet for en tid tilbake to som har vært veldig viktige for mitt liv. Ikke én eneste av mine nærmeste har spurt om hvordan det går, selv om jeg har fortalt om det, og det er noen store spørsmål rundt dette som ikke er avklart. Nå er det skjedd noe som gjør at en tredje i den familien kan være i alvorlig fare, ikke en eneste person spør om noe, ikke en gang om jeg har fått tak i den tredje, selv om det er umulig å ikke få med seg det som skjer. Det er en nesten absurd situasjon å stå i, føler jeg.

Jeg har alltid forsøkt å stille opp for andre, være der, spørre oppfølgende om ting de har fortalt meg om som har vært viktige for dem (og som de ytrer behov for å snakke om når jeg spør), tilby hjelp, vise at jeg bryr meg. Men andre veien er det lite eller ingenting. Jeg har forsøkt å snakke om det jeg står midt oppi et par ganger, og har opplevd at de jeg da har snakket med bare har byttet tema til noe helt annet. Skulle likt å vite hvordan de selv ville følt det om de hadde mistet to av sine nære og stod i fare for å miste en til og absolutt ingen brydde seg.

Jeg har noen få venner som bor veldig langt unna som er helt annerledes, men kontakten blir dessverre ikke den samme når man ikke har sett hverandre på noen år.

Har innsett at jeg må belage meg på at andre ikke stiller opp, slik at jeg er forberedt på at jeg må gå gjennom ting alene. Så får det heller være en positiv overraskelse når noen viser at de bryr seg og følger med. Jobber med å få meg et bedre nettverk :)

Det som er trist er jo at jeg har begynt å kjenne på at jeg ikke lenger orker involvere meg like mye i deres liv og problemer, fordi det er så ensidig. Men den de kommer til når de får problemer, det er meg.

Ta vare på deg selv og stå sterkt i deg selv ❤️

Anonymkode: c1a68...44d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...