Anonym bruker Skrevet 30. august 2021 #1 Skrevet 30. august 2021 Her feirer vi bursdagen til mitt barn og min nevø sammen til nå De har bursdag samme uke, så da lager vi 2 kaker vær, altså en liten feiring med besteforeldrene og ene onkel synes er bedre en å leie lokal og lage alt av støy og stress siden barna koser seg sånn vi har gjort. Men er helt innafor å tenke at etterhvert så blir det separert da (nevø) gutten skal begynne på skolen og få nye venner men her pleier jeg alltid og gi noen av bursdagsgavene til barnet mitt før vi drar til besteforeldrene og feirer, tar med 2 gaver dit slik hun får ha noe å åpne og hun får jo litt der også av de andre grunnen er at det har blitt litt krangling angående bursdagsgavene at barnet mitt vil leke med hans og visa versa og ene ikke vil dele den og «MIN» så sparer de beste gavene hjemme så det ikke blir krangling om hvem som for leke med gavene Er dette helt innafor? Vet at besteforeldrene synes er kjekt å se dem åpne alle gavene sammen men orker bare ikke kranglingen om at begge ikke vil dele lekene og krangler da den ene ikke får leke med den andres bursdagsleker. Sist år jeg gjor jeg det slikt så gikk alt fint og ingen krangling siden de lekte med sine egne som de fikk i gave og de tittet på hverandres gaver og synes var kult, en alle de andre gangene det har vært for mange gaver og leker der de krangler om hvem som får leke med hva. Siden nå vil de jeg skal ta med alle gavene bort neste uke men vet at det kommer ikke til å gå så bra.. hvordan gjør dere det vis dere har nesten slik situasjon? Har dere de beste bursdagsgavene hjemme eller tar de med? Anonymkode: 8e6e1...2e5
Anonym bruker Skrevet 30. august 2021 #3 Skrevet 30. august 2021 Hvorfor ta med gaver i det hele tatt? Holder det ikke at barna åpner fra de dere feirer med? og ellers: oppdra ungene. Man trenger ikke krangle om leker med mindre man er to år… Anonymkode: f74dc...98e
Anonym bruker Skrevet 30. august 2021 #4 Skrevet 30. august 2021 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Hvorfor ta med gaver i det hele tatt? Holder det ikke at barna åpner fra de dere feirer med? og ellers: oppdra ungene. Man trenger ikke krangle om leker med mindre man er to år… Anonymkode: f74dc...98e Mitt barn er snart 3 og nevøen min blir 6 Derfor gjør jeg slikt, for at det ikke blir krangling. Kranglingen skjer når feks ein av dem ser noe interresant den andre fikk. Og eldste kan og bli litt streng og sær da han vil vær sjefen. Og da blir barnet mitt hissig og da begynner de og krangle over at der en min leke og visa versa Anonymkode: 8e6e1...2e5
Anonym bruker Skrevet 30. august 2021 #5 Skrevet 30. august 2021 sug lut skrev (53 minutter siden): Hva med å oppdra ungene? Bare en tanke. Hvordan tenker du da? Med deling av bursdagsleker eller vente på tur? Anonymkode: 8e6e1...2e5
Anonym bruker Skrevet 30. august 2021 #6 Skrevet 30. august 2021 Barna får vel hvert sitt barneselskap med egne venner? Og så tar dere familiefeiringen sammen? Helt uproblematisk. Barna må øve både på å dele leker og samarbeide. Et av mine barn feirer gjerne sammen med sin fetter da de har bursdag tett. Da feirer vi med de familiemedlemmene begge barna har felles (mine og min søsters foreldre og våre søsken med familie), og så tar hver av oss en egen feiring med den andre siden av familien (våre menns foreldre og søsken med familie). I tillegg får selvsagt hvert barn sitt eget barneselskap med vennene fra barnehage eller skole. Anonymkode: c41a8...8a8
Anonym bruker Skrevet 30. august 2021 #7 Skrevet 30. august 2021 Hva mener du med "ta med gavene"? Her får de gaver av de som kommer i selskapet og åpner dem, andre gaver får de i andre settinger og åpner der. Anonymkode: 6de9d...34e
Anonym bruker Skrevet 30. august 2021 #8 Skrevet 30. august 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Mitt barn er snart 3 og nevøen min blir 6 Derfor gjør jeg slikt, for at det ikke blir krangling. Kranglingen skjer når feks ein av dem ser noe interresant den andre fikk. Og eldste kan og bli litt streng og sær da han vil vær sjefen. Og da blir barnet mitt hissig og da begynner de og krangle over at der en min leke og visa versa Anonymkode: 8e6e1...2e5 Det er da ikke så rart at han vi «sjefe» over gaver han akkurat har fått? Du kan lære barnet ditt å konsentrere seg om egne gaver de få timene dere er sammen. Slutt å «ta med» gaver og forhold dere til de gavene som gis sv de som deltar i selskapet. andre gaver tar dere i andre settinger. Anonymkode: f74dc...98e
Anonym bruker Skrevet 30. august 2021 #9 Skrevet 30. august 2021 Er det deg igjen…?? Som engasjerer deg mer i ditt barns leketøy enn det barnet selv gjør??? Anonymkode: f1d9e...ceb
Anonym bruker Skrevet 30. august 2021 #10 Skrevet 30. august 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Mitt barn er snart 3 og nevøen min blir 6 Derfor gjør jeg slikt, for at det ikke blir krangling. Kranglingen skjer når feks ein av dem ser noe interresant den andre fikk. Og eldste kan og bli litt streng og sær da han vil vær sjefen. Og da blir barnet mitt hissig og da begynner de og krangle over at der en min leke og visa versa Anonymkode: 8e6e1...2e5 Dere har dermed kun feiret ettårsdagen og toårsdagen sammen med søskenbarnet? Men du har allerede innøvd en «vane» med å holde tilbake noen gaver for å slippe å få krangling på treårsdagen? Og du vet hva som vil skje, på bakgrunn av de erfaringene du har gjort deg med en ettåring og en toåring? Du er jammen ikke sann… Anonymkode: f1d9e...ceb
Anonym bruker Skrevet 30. august 2021 #11 Skrevet 30. august 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): angling siden de lekte med sine egne som de fikk i gave og de tittet på hverandres gaver og synes var kult, en alle de andre gangene det har vært for mange gaver og leker der de krangler om hvem som får leke med hva. «Alle de andre gangene» - dvs kun på ettårsdagen! Anonymkode: f1d9e...ceb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå