Anonym bruker Skrevet 30. august 2021 #1 Skrevet 30. august 2021 Jeg skal nå fjerne livmora pga store blødninger. Har noen erfaringer å dele? Hva er fordeler og ulemper med å fjerne livmor i forhold til både livmor og livmorhals? Mister jeg muligheten til å oppnå orgasme etter operasjonen? Kanskje rare spørsmål, men det finnes lite klare svar på akkurat dette dessverre, og det blir jeg jo stressa av... Vil jo gjerne fungere normalt uten livmora... Anonymkode: ac2b8...1c8
LiaLou Skrevet 30. august 2021 #2 Skrevet 30. august 2021 Jeg merket ingen endringer i forhold til sex når jeg fjernet livmor og livmorhals, annet enn at jeg ikke blør ved sex lenger og det ikke er smertefullt. Så bare positive erfaringer med det. Jeg oppnår kun orgasme ved stimulering av klitoris, så om det er endringer i forhold til vaginal orgasme vet jeg ikke, men operasjonen påvirket ikke klitoris hos meg ihvertfall. Lykke til med operasjon 😊
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #3 Skrevet 31. august 2021 Sexlivet er fantastisk mye bedre etter fjerning av livmor 🙂 Jeg får også flere orgasmer enn før 🙂 Anonymkode: 33d3d...f1d
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #4 Skrevet 31. august 2021 Fjernet livmor, livmorhals og eggledere da jeg var 26. Har ikke angret et sekund. Sex er som vanlig, egentlig lettere å få orgasme fordi jeg ikke får vondt i livmorhalsen i visse stillinger. Vær forberedt på at man kan trenge glidekrem en liten stund, det tok meg ca 7 mnd før kroppen klarte å bli våt nok selv igjen (det kan jo variere fra person til person). Ville også ventet minst 6 uker før dere forsøker samleie, vi ventet de tre ukene vi fikk beskjed om, men alle stingene oppi der hadde ikke løst seg opp ennå og det ble en smertefull erfaring for typen 🙈 Anonymkode: 921a6...d92
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #5 Skrevet 31. august 2021 Ingen endringer her når det gjelder sex 😊 bare en bedre hverdag generelt👍 Anonymkode: 020b3...8b8
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #6 Skrevet 31. august 2021 Tusen takk for informative svar! Håper sterkt på en lettere hverdag etter operasjonen! Anonymkode: ac2b8...1c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå