Gå til innhold

Har deres 8 klassinger skolebøker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er foreløpig alt digitalt og de har ikke fått en eneste bok..

Anonymkode: b4d65...ece

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreløpig har hun ikke fått en eneste bok

Anonymkode: 5e4dc...4ca

Skrevet

De har bøkene de trenger i hylla si på skolen. Det er ikke mange bøkene de har da. Det meste er digitalt. 

Skrevet

Det har kommet en ny reform og dermed nytt pensum. På vår skole virker det som om de løser dette ved å bruke digitale kilder. De har også noen bøker i hyllen på skolen, men de tilhører tidligere reform og lærerne regner ikke med at disse kommer til å bli brukt. 

Anonymkode: 3b620...747

Skrevet

Nei, dessverre er det lite av det. Jeg jobber som lærer selv også og er veldig i mot bare digitale lærebøker. Spesielt i norsk, matte, histore ol. er det mye bedre for ungdommene med bøker i papir. Det er utrolig slitsomt for dem å måtte forholde seg til skjerm hele tiden. 

Anonymkode: 9d88e...263

Skrevet

Ingen bøker

Anonymkode: ab2cc...a75

Skrevet

Har en 7. og 9. klassing og har ikke sett en eneste bok enda.

Anonymkode: b6829...dc7

Skrevet

Ja, 10 stk (😱). 

Anonymkode: c1416...e83

Skrevet

Bøker er vist bestilt men ikke levert til skolen enda.

Anonymkode: 1fd4c...e36

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det har kommet en ny reform og dermed nytt pensum. På vår skole virker det som om de løser dette ved å bruke digitale kilder. De har også noen bøker i hyllen på skolen, men de tilhører tidligere reform og lærerne regner ikke med at disse kommer til å bli brukt. 

Anonymkode: 3b620...747

Nye læreplaner, mange endringer, ikke ei krone i midler til nye lærebøker. Dermed har skolen jeg jobber på gått for en digital samlepakke i alle fag. Vi har bønnfalt om å få papirbøker men nei, det er ikke penger til bøker i ett fag engang...

Skrevet

Ja, sekken er tung av bøker i tillegg til Chromebook. De skal få bokskap på skolen snart, når de blir ferdige..

Anonymkode: ba124...c37

Skrevet

Ja, men ikke i KRLE og naturfag. Vi insisterte på papirbøker i de andre fagene, jeg er drittlei hele digitaliseringen. Vi lærer alt for lite hvordan vi kan bruke digitale verktøy på lærerutdanningen, og istedenfor gode læremidler ender man opp med å bare erstatte ting som allerede fungerer. 

Hva er f.eks vitsen med smartboard hvis det eneste man bruker den til er som erstatning for krittavla (er tusj på hvitt mer effektivt? I think not), vise en filmsnutt i ny og ne eller la elevene koble seg til for å vise presentasjoner laga i PowerPoint? Dårlige erstatninger som tar mye lenger tid enn å bare plukke opp krittet, finne fram skriveboka osv. 

Hvis digitale løsninger skal være gode må lærere lære gode, pedagogiske måter å bruke dem på, for det tullete opplegget med at alle skal ha pc eller ipad er jo egentlig bare en bortkasta tidstyv som velges fordi den er billigere for skolene enn å kjøpe inn fysiske bøker. 

Lærere bruker nettbasert arbeid som en hvilepute for å slippe å være kreative, for de kan jo bare slenge på en film. 

Jeg har mange meninger om det jeg anser som en feilslått digitalisering, og jeg vet at veldig mange begynner å bli mer og mer enige med oss som kanskje ikke ønsker oss tilbake til steintavle akkurat, men bedre opplæring i bruk av alt det digitale skulle vel egentlig bare mangle. 

Anonymkode: eb6bd...959

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...