Gå til innhold

Har deres 8 klassinger skolebøker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er foreløpig alt digitalt og de har ikke fått en eneste bok..

Anonymkode: b4d65...ece

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreløpig har hun ikke fått en eneste bok

Anonymkode: 5e4dc...4ca

Skrevet

De har bøkene de trenger i hylla si på skolen. Det er ikke mange bøkene de har da. Det meste er digitalt. 

Skrevet

Det har kommet en ny reform og dermed nytt pensum. På vår skole virker det som om de løser dette ved å bruke digitale kilder. De har også noen bøker i hyllen på skolen, men de tilhører tidligere reform og lærerne regner ikke med at disse kommer til å bli brukt. 

Anonymkode: 3b620...747

Skrevet

Nei, dessverre er det lite av det. Jeg jobber som lærer selv også og er veldig i mot bare digitale lærebøker. Spesielt i norsk, matte, histore ol. er det mye bedre for ungdommene med bøker i papir. Det er utrolig slitsomt for dem å måtte forholde seg til skjerm hele tiden. 

Anonymkode: 9d88e...263

Skrevet

Ingen bøker

Anonymkode: ab2cc...a75

Skrevet

Har en 7. og 9. klassing og har ikke sett en eneste bok enda.

Anonymkode: b6829...dc7

Skrevet

Ja, 10 stk (😱). 

Anonymkode: c1416...e83

Skrevet

Bøker er vist bestilt men ikke levert til skolen enda.

Anonymkode: 1fd4c...e36

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det har kommet en ny reform og dermed nytt pensum. På vår skole virker det som om de løser dette ved å bruke digitale kilder. De har også noen bøker i hyllen på skolen, men de tilhører tidligere reform og lærerne regner ikke med at disse kommer til å bli brukt. 

Anonymkode: 3b620...747

Nye læreplaner, mange endringer, ikke ei krone i midler til nye lærebøker. Dermed har skolen jeg jobber på gått for en digital samlepakke i alle fag. Vi har bønnfalt om å få papirbøker men nei, det er ikke penger til bøker i ett fag engang...

Skrevet

Ja, sekken er tung av bøker i tillegg til Chromebook. De skal få bokskap på skolen snart, når de blir ferdige..