Gå til innhold

Kjøleskap med isbitdispenser, noen som har?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal pusse opp kjøkkenet og vil investere i et kjøleskap med franske dører for det syns jeg er såå fint :) Tenker skaffe et med vann/isbitdispenser uten tilkobling da alle jeg har pratet med sier det er best. Men jeg lurer på hvordan det fungerer med tanke på isbiter? Fyller man på vann så lager den isbiter selv? Blir de gode? Blir veldig glad om noen vet :)

Anonymkode: a93d9...308

Skrevet

Hvorfor synes alle det er best?

Ja, du fyller på vann selv, så de blir jo ikke vondere enn når du lager isbiter i poser f.eks

Men jeg har fransk kjøleskap som er tilkoblet vann, og kunne virkelig ikke tenke meg noe annet. Så deilig at det alltid er isbiter i massevis, det brukes hver eneste dag (fyller vannflaskene til ungene både før skolen og før trening med isbiter og fyller opp med vann, så har de kaldt vann i timevis). Er koblet en water-guard til slangen så om det skulle bli en lekkasje så stoppes vannet med en gang. Men hadde side by side tilkoblet vann før og fransk koblet til vann nå og har aldri opplevd lekkasjer.

Anonymkode: 4b191...f70

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor synes alle det er best?

Ja, du fyller på vann selv, så de blir jo ikke vondere enn når du lager isbiter i poser f.eks

Men jeg har fransk kjøleskap som er tilkoblet vann, og kunne virkelig ikke tenke meg noe annet. Så deilig at det alltid er isbiter i massevis, det brukes hver eneste dag (fyller vannflaskene til ungene både før skolen og før trening med isbiter og fyller opp med vann, så har de kaldt vann i timevis). Er koblet en water-guard til slangen så om det skulle bli en lekkasje så stoppes vannet med en gang. Men hadde side by side tilkoblet vann før og fransk koblet til vann nå og har aldri opplevd lekkasjer.

Anonymkode: 4b191...f70

Okei, ja for jeg tenkte jo også at det må jo være det enkleste :) kan jeg spørre hva du måtte betale ekstra for oppkobling, water-guard osv i tillegg til selve kjøleskapet? Og dekker forsikringen eventuelle vannlekkasjer om rørlegger kobler det opp?

HI

Skrevet

Vi har kjøleskap med vanntank som man fyller på selv og jeg synes det fungerer veldig bra. I noen perioder fyller jeg på en gang i uken og noen ganger sjeldnere. Synes ikke det er noe stort problem. Kan velge på kjøleskapet om vi vil ha knust is eller store isbiter.....elsker det 🙂

Anonymkode: 1284c...595

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Vi har kjøleskap med vanntank som man fyller på selv og jeg synes det fungerer veldig bra. I noen perioder fyller jeg på en gang i uken og noen ganger sjeldnere. Synes ikke det er noe stort problem. Kan velge på kjøleskapet om vi vil ha knust is eller store isbiter.....elsker det 🙂

Takk for svar :) har du lyst å linke hvilket kjøleskap det er? 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Takk for svar :) har du lyst å linke hvilket kjøleskap det er? 

HI

https://www.lg.com/no/kjol-frys/lg-GSJ761PZTZ 

Nå har vi hatt dette en del år så finnes sikkert nyere modeller. 

Skrevet

Hvis du har tilkoblet vann får du hele tiden friskt vann. Med tank så får du gammelt, dødt vann og mere jobb.

Ja det var vanskelig valg...

Anonymkode: 90c3f...8a1

Skrevet

Jeg ville valgt med vanndispenser og isbitmaskin med tilkobling. Merker selv hvor mye mer vann jeg drikker med dette, ungene drikker nesten bare vann når det er i hus. Kjøpte slik kjøleskap når ungene var mindre og fikk virkelig igjen for de ekstra kronene vi la i kjøleskapet. Her vi bor nå har vi det ikke og merker vi slle går tilbake til mer usunne vaner. Mine foreldre har også slik og merker jeg savner det skikkelig når jeg er der. De som ikke så nytten i det, men det var kjøleskapet som passet perfekt inn på kjøkkenet uten at de måtte flytteskaper har nå sett nytten av det. Nå har de gått til innkjøp av isbitmaskin på hytta, forde begge merket hvor mye annet de drakk istede for vann. Selv om vannet der er iskaldt i krana, men det var noe med vann og isbiter. Alle barnebarna drikekr mer vann igjen også, for nå er det stas å ta isbiter fra maskinen som står på benken. 

Anonymkode: 83103...32f

Skrevet

Bare meg som synes det er utrolig rart å velge en sånn stor, synlig koloss på kjøkkenet? 
Hvis du dropper isbitmaskinen kan du få hele skapet pent bygget inn. Vi har side by side med french doors, innebygget i innredningen. 
Vi har en isbitmaskin som tas frem på benken et par ganger i mnd, for å produsere nok isbiter til å fylle en stor beholder, som står lett tilgjengelig i fryseren, med egen «spade» oppi. Så setter vi maskinen tilbake i skapet til neste gang det nærmer seg tomt for isbiter. Det fungerer strålende, og her bruker alle i familien isbiter flere ganger om dagen. 

Anonymkode: bec35...3da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...