Anonym bruker Skrevet 29. august 2021 #1 Skrevet 29. august 2021 For tiden er det et ekstremt smittepress på skolen her. Vi har barn på ungdomsskolen og vgs. Ingen av dem er vakdinert enda. Bare siden torsdag er det oppdaget flere som har testet positivt for korona i begge klassene og vi kjenner til over 20 smittede på begge skolene. I tillegg er det smitte blandt både voksne og ungdom på fritidsaktiviteter. Jeg har ikke lyst til at barna mine skal bli smittet. Senskader og da srlig faren for hukommelsesproblemer i ettertid vil være ille mens de er under utdanning og nå anser jeg faren for smitte som overveldende. Kan vi ta dem ut av skolen til det har roet seg? Får de for eksempel godkjent fravær hvis de må være 10 dager i karantene forde vi sier nei til testing? Anonymkode: b20f3...241
Anonym bruker Skrevet 29. august 2021 #2 Skrevet 29. august 2021 Nei, de får ikke godkjent fravær pga frykt og manglende testing. De får heller ikke hjemmeskole. Anonymkode: 21dd7...44f
Anonym bruker Skrevet 29. august 2021 #3 Skrevet 29. august 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Nei, de får ikke godkjent fravær pga frykt og manglende testing. De får heller ikke hjemmeskole. Anonymkode: 21dd7...44f Vi har jo fått beskjed om at de som ikke gjennomfører testingen må i 10 dager karantene og at vi kan si nei til testing. Anonymkode: b20f3...241
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 29. august 2021 #4 Skrevet 29. august 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): For tiden er det et ekstremt smittepress på skolen her. Vi har barn på ungdomsskolen og vgs. Ingen av dem er vakdinert enda. Bare siden torsdag er det oppdaget flere som har testet positivt for korona i begge klassene og vi kjenner til over 20 smittede på begge skolene. I tillegg er det smitte blandt både voksne og ungdom på fritidsaktiviteter. Jeg har ikke lyst til at barna mine skal bli smittet. Senskader og da srlig faren for hukommelsesproblemer i ettertid vil være ille mens de er under utdanning og nå anser jeg faren for smitte som overveldende. Kan vi ta dem ut av skolen til det har roet seg? Får de for eksempel godkjent fravær hvis de må være 10 dager i karantene forde vi sier nei til testing? Anonymkode: b20f3...241 Du står helt fritt til å ta ut barna av skolen for å hjemmeundervise dem. Du kan ikke vente opplegg fra skolen. Å unngå smitte for barn og unge tror jeg blir vanskelig . Tar du ut ungene av skolen må du være klar over at det ikke går automatikk i at de får tilbake skoleplassen sin.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2021 #5 Skrevet 29. august 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Vi har jo fått beskjed om at de som ikke gjennomfører testingen må i 10 dager karantene og at vi kan si nei til testing. Anonymkode: b20f3...241 Og da vil du gjerne være den tullingen som gjør det? Anonymkode: fcab6...ca3
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 29. august 2021 #6 Skrevet 29. august 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Vi har jo fått beskjed om at de som ikke gjennomfører testingen må i 10 dager karantene og at vi kan si nei til testing. Anonymkode: b20f3...241 Jeg klarer bare ikke å forstå hvordan den tankegangen er til det beste for barna dine
Anonym bruker Skrevet 29. august 2021 #7 Skrevet 29. august 2021 Ved så mange smitta skal skolen deres gå til rødt! Og alle barna skal ha 7 dager karantene og testes ut på dag 8. skjønner ikke kommunene at man skal skifte i trafikkklysmodellen ved høyt smittetrykk . De driter skikkelig på draget nå og smitten sprer seg fritt Anonymkode: 11089...4a6
Anonym bruker Skrevet 29. august 2021 #8 Skrevet 29. august 2021 Bare hold de hjemme. De vil snart skjønne de må gå til Rødt Anonymkode: 11089...4a6
Anonym bruker Skrevet 29. august 2021 #9 Skrevet 29. august 2021 Må ikke bli hysterisk. Er de friske, så tåler de det hvis de blir smittet Anonymkode: 6c089...e66
Anonym bruker Skrevet 29. august 2021 #10 Skrevet 29. august 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Må ikke bli hysterisk. Er de friske, så tåler de det hvis de blir smittet Anonymkode: 6c089...e66 Også mange ungdommer får long-covid, selv om de ikke blir særlig syke. Jeg er sjeleglad for at de har satt opp tempoet på vaksine her vi bor. Nå er 18-åringen akkurat fullvaksinert og 16-åringen fikk første dose i går. Jeg skulle bare ønske de yngste på 12 og 14 også kunne få vaksine. Anonymkode: 8b517...36b
Anonym bruker Skrevet 29. august 2021 #11 Skrevet 29. august 2021 Eg hadde nok holdt de heime. På vår ungdomsskole fjerner dei fravær fra vitnemål som har med sjukdom å gjere. Sei det er pga. covid. Lyg på dei ein forkjølelse om så må til. Anonymkode: 4d252...38f
Anonym bruker Skrevet 29. august 2021 #12 Skrevet 29. august 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): Jeg klarer bare ikke å forstå hvordan den tankegangen er til det beste for barna dine Noen dager uten skole (bare lekser) for å slippe faren for long-covid. Jeg regner med at situasjonen blir mye mer oversiktlig og kommer under kontroll i hvertfall i løpet av en uke. Hvis det fortsetter å eskalere på samme måte som den siste uka vill jo ellers minst halve skolene være smittet. Anonymkode: b20f3...241
Anonym bruker Skrevet 29. august 2021 #13 Skrevet 29. august 2021 Hva med de som jobber på skolen? Holde seg borte fra jobb de også? Anonymkode: 6c089...e66
Anonym bruker Skrevet 29. august 2021 #14 Skrevet 29. august 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Hva med de som jobber på skolen? Holde seg borte fra jobb de også? Anonymkode: 6c089...e66 De er har fått tilbud om vaksiner for lengesiden. Uansett er ikke det mitt ansvar. Anonymkode: b20f3...241
Anonym bruker Skrevet 30. august 2021 #15 Skrevet 30. august 2021 Det løste seg. Elevene ble sendt hjem midt på dagen på grunn av mye smitte (20 nye bare på hurtigtestene på skolen i dag). Nå skal det være hjemmeskole for alle i minst 14 dager. Anonymkode: b20f3...241
Anonym bruker Skrevet 30. august 2021 #16 Skrevet 30. august 2021 Anonym bruker skrev (21 timer siden): Eg hadde nok holdt de heime. På vår ungdomsskole fjerner dei fravær fra vitnemål som har med sjukdom å gjere. Sei det er pga. covid. Lyg på dei ein forkjølelse om så må til. Anonymkode: 4d252...38f Støtter denne! Anonymkode: 9f1d8...677
Anonym bruker Skrevet 30. august 2021 #17 Skrevet 30. august 2021 Anonym bruker skrev (21 timer siden): Hva med de som jobber på skolen? Holde seg borte fra jobb de også? Anonymkode: 6c089...e66 Vi er stort sett fullvaksinerte (de som ønsker det), og tåler sykdommen bedre hvis vi i det hele tatt blir smittet. Jeg jobber i en videregående skole i Bergen, hvor det er mye smitte, men føler meg likevel mye tryggere på jobb nå med mer smitte og grønt nivå enn før sommeren da jeg var ubeskyttet og gult nivå i praksis var ubrukelig. Anonymkode: 8b517...36b
Luksusdyret Skrevet 30. august 2021 #18 Skrevet 30. august 2021 Anonym bruker skrev (23 timer siden): Også mange ungdommer får long-covid, selv om de ikke blir særlig syke. Jeg er sjeleglad for at de har satt opp tempoet på vaksine her vi bor. Nå er 18-åringen akkurat fullvaksinert og 16-åringen fikk første dose i går. Jeg skulle bare ønske de yngste på 12 og 14 også kunne få vaksine. Anonymkode: 8b517...36b Kan du skaffe kilde på at det er MANGE ungdommer som får long covid?
Anonym bruker Skrevet 30. august 2021 #19 Skrevet 30. august 2021 Milfy Way skrev (19 minutter siden): Kan du skaffe kilde på at det er MANGE ungdommer som får long covid? 11 % sliter med hukommelsen, 20-30 % får long-covid (det synes jeg er mange). Toppforsker slår alarm om barn og «long covid»: – Burde ikke la barn utsettes for dette https://www.vg.no/i/oWk3Lm Anonymkode: 8b517...36b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå