Gå til innhold

Hvor raskt tester dere barneskolebarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser jo mange barn som hoster, nyser, snufser og er tette nå, med foreldre som sier de er blitt forkjølet på grunn av værskiftet. Virker til at det skal mye til før barn testes for korona her vi bor. Hvordan er det med dere?

Anonymkode: 8cf93...81f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge retningslinjene til FHI kan barn i barnehage og barneskole gå på skolen og i bhg med rennende nese eller snørr, så da tester jeg ikke. Er det sår hals, hoste eller feber i tillegg så blir det test. 

Anonymkode: d86df...fb7

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Ser jo mange barn som hoster, nyser, snufser og er tette nå, med foreldre som sier de er blitt forkjølet på grunn av værskiftet. Virker til at det skal mye til før barn testes for korona her vi bor. Hvordan er det med dere?

Anonymkode: 8cf93...81f

Her får de ikke komme på skolen uten negativ test hvis de hoster og er tett. 

Anonymkode: 466bc...ce6

Skrevet

Sønnen min blir aldri bare litt forkjølet, han blir skikkelig dårlig i minst en uke. Så vi tester med en gang, er ingen grunn til å vente.

Men mener jeg leste at man kan se det an et par dager med barn under 10 år (eller var det 12?) og ikke trenger å teste ved rask bedring.

Anonymkode: 81629...bee

Skrevet

Tester ved atypiske symptomer. Jeg vet hvordan syk ungene blir, og forløpet i det. Avviker det så tester jeg. Han på 14 har testa to ganger og 8 åringen ingen 

Anonymkode: f043e...04b

Skrevet

Her tester ingen . Snørr og feber om hverandre . Alle tenker det ikke er korona. Så sprer seg nok rimelig fritt her tenker jeg 

Anonymkode: b23db...7d0

Skrevet

Førsteklassing her, hun testes ikke ved symptomer i det hele tatt. Skulle hun noen gang bli så syk at hun trenger helsehjelp vil hun testes for å kunne gi riktig hjelp - ellers ikke. Den lille kroppen hennes har vært igjennom mye på sykehus til nå og det sitter langt inne å utsette henne for flere undersøkelser om det ikke er helt nødvendig. 

Anonymkode: 5b306...9ca

Skrevet

Her testes alle symptomer. Ved nærkontakt på dag fem. Vi har hurtigtest så det er null stress. De nye testene går ikke så dypt i nesa heller så det fungerer veldig greit for ungene. 

Anonymkode: 3b57a...042

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Førsteklassing her, hun testes ikke ved symptomer i det hele tatt. Skulle hun noen gang bli så syk at hun trenger helsehjelp vil hun testes for å kunne gi riktig hjelp - ellers ikke. Den lille kroppen hennes har vært igjennom mye på sykehus til nå og det sitter langt inne å utsette henne for flere undersøkelser om det ikke er helt nødvendig. 

Anonymkode: 5b306...9ca

Samme med min. Sykehusbarn fra hun var født. Hatt store traumer og gått til samtale hos BUP. Men den nye hurtigtesten er super. Ikke ubehagelig. Hun gruet seg veldig med hadde en STOR premie i vente. Etter den var gjennomført er det null stress for henne. Gruer seg ikke og synes det er ok. Hun har også vokst veldig på å gjøre det og ikke være redd. Når jeg roser henne fordi hun er så tøff så sier hun nonchalant. -Mamma husk at jeg er seks år og ikke liten baby. 😂

Anonymkode: 3b57a...042

Skrevet

Sønnen ble sendt hjem fra Sfo på fredag med sår hals og feber. Testet i går. 

Anonymkode: 13e7c...b0d

Skrevet

3 åringen min ble testet i forrige uke. Han sov i vogna, fikk pinne såvidt innenfor neseboret,  og våkna ikke😊

Det er virkelig overhodet ikke vondt og vanskelig å teste nå.

Anonymkode: 96fd7...a1c

Skrevet

Min toåring er testet seks ganger. Null problem å teste med dagens tester. Han gruer seg ikke, gråter ikke, skravler i vei med den som tester og gleder seg til rosinene han får etterpå. Vi tester ved hver forkjølelse.

Anonymkode: 2bf06...3ce

Skrevet

Det kommer helt an på. Her ble jeg syk, tok flere tester fordi det varte så lenge. Alle negative. Så ble sønnen syk med samme symptomer, men ble frisk etter er døgn. Testet ikke. Datteren min ble syk i sommer, på dag 3 testet vi. Vi var uansett hjemme, så jeg så an det hele

Anonymkode: 06f66...a93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...