Anonym bruker Skrevet 28. august 2021 #1 Skrevet 28. august 2021 Barnet mitt har fått det nå, men vi har jo egentlig handlet det som trengs av skoleutstyr. Dette er litt luksusproblem, men det er ikke slik at vi foreldre trenger disse pengene for å ha råd. Det er jo ikke store summer dette, men handler litt om prinsippet om at de må lære at ting koster penger. Spørsmålet er om vi skal la de få beholde pengene eller overføre til oss. Hva gjør dere? Anonymkode: eac0d...ec3
Anonym bruker Skrevet 28. august 2021 #2 Skrevet 28. august 2021 Vi har latt dem beholde pengene. I år trengte ene en del utstyr. Stipendet dekket ikke alt, så da la vi ut resten. I fjor fikk han ganske mye, men trengte ikke noe, da fikk han beholde summen. Broren som går studiespesialiserende har fått beholde summen hvert år, det er jo "bare" en drøy tusenlapp. Anonymkode: 36485...367
Anonym bruker Skrevet 28. august 2021 #3 Skrevet 28. august 2021 Får de stipend uansett? Anonymkode: feaad...6d3
Anonym bruker Skrevet 28. august 2021 #4 Skrevet 28. august 2021 Datteren vår kjøper selv alt hun trenger til skolen utenom pc. Den betaler vi. Hun beholder stipendet. Anonymkode: 8ad26...50b
Anonym bruker Skrevet 28. august 2021 #5 Skrevet 28. august 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Får de stipend uansett? Anonymkode: feaad...6d3 Ja. Anonymkode: 36485...367
Anonym bruker Skrevet 28. august 2021 #6 Skrevet 28. august 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Får de stipend uansett? Anonymkode: feaad...6d3 De får utstyrsstipend som skal dekke det de må ha, det skal jo være gratis å gå på skolen. Men min sønn som går bygg må betale litt ekstra selv, den pakka med utstyr de får for stipendet er rimelig jalla, særlig vernesko og jakke bør ha litt bedre kvalitet. Anonymkode: a1aef...e40
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 28. august 2021 #7 Skrevet 28. august 2021 (endret) Hvis det ble presisert at dere bare lånte ungdommen penger frem til stipendet kom, mener jeg det er rimelig å kreve det. Hvis ikke det ble presisert synes jeg det er litt dårlig gjort, siden ungdommen sannsynligvis har ansett innkjøpene som gave. Jeg ville likevel ha gjort det klart at dette i første omgang skal gå til skoleutstyr, og at pengene derfor må settes av til nye penner, skrivebøker, markeringstusj osv. Det er jo faktisk ungdommen sitt stipend, og derfor ikke noe dere bare kan ta uten samtykke. Endret 28. august 2021 av Den perfekte mor, påan igjen
Anonym bruker Skrevet 29. august 2021 #8 Skrevet 29. august 2021 De trenger jo også utstyr til gym, noe å bære utstyr i ol. De pengene får raskt ben å gå på hvis ungdomen må betale slukt selv. Anonymkode: 8ad26...50b
Anonym bruker Skrevet 29. august 2021 #9 Skrevet 29. august 2021 De tar en shoppingdag og kjøper inn kalkulator, skrivebøker, blyant osv i førsteklasse. I andre klasse brukte han tusenlappen på nye AirPods, som og blir mye brukt i skoletimer. Så her får de pengene, men brukes på utstyr til skolen. (Studiespes) Anonymkode: ae75c...0f0
Anonym bruker Skrevet 29. august 2021 #10 Skrevet 29. august 2021 Det går til å dekke utstyr. Er det noe igjen kan de bruke det til annet de trenger, som gymsko. Akkurat det er utopisk her, utstyrsstipend er bare på ett par tusenlapper, leie av pc og verneutstyr koster mer. Anonymkode: a6984...d6a
Anonym bruker Skrevet 29. august 2021 #11 Skrevet 29. august 2021 Skolen tok alt her. De får Mac til eget bruk i 3 år, så stipendet skal dekke den. Anonymkode: cea03...ab4
Anonym bruker Skrevet 29. august 2021 #12 Skrevet 29. august 2021 Min betaler utstyret selv med stipendet. Dvs leieordning for PC, vernesko og arbeidsklær. Så legger heller vi i litt hvis stipendet ikke dekker det som trengs. Stipendet er til skoleutstyr. Det er ikke meningen at det skal gå til fjas og tull. Anonymkode: d1dc9...123
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå