Gå til innhold

Hvor ofte treffer dere venner og familie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I følge mannen min treffer vi aldri noen. 

Det er selvfølgelig min feil. Det at han ser faren sin sjelden, moren sin sjelden - det er min feil. Jeg blir ordrett kalt en brems. Og jeg kjenner at jeg nesten skjelver av sinne.

Selvfølgelig kommer dette opp når jeg forsøker å gjøre noe for meg selv. Sitte litt ute og høre på lydbok. Gå en tur… 

Inviter da, for *****  og Ikke skyld på meg. Dra for å besøke faren din, inviter moren din på kaffe. 

Jeg er kanskje ikke den beste på å ta initiativ, men jeg sier aldri nei. Uansett hvor sliten jeg er. Og det er ALLTID jeg som blir stående med hele jobben av å ha 8 på middagsbesøk. DET er tydeligvis vanskelig å huske. 

Jeg jobber i en ganske krevende jobb, og er ikke alltid klar for å dra på besøk eller få besøk på ettermiddag og kveld. I helgene syns jeg det er deilig å slappe av, og er derfor ikke den som lager 10 siders plan for hva som skal skje. Det gjør jo ikke han heller - men det er da jeg som er problemet. Han er ufør, så jeg tror det bare er en elendig balanse i energinivået vårt. 

Men så lurer jeg da: Er dere sammen med folk hele tida? 

Anonymkode: ea26f...970

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg treffer vel venninner en til to ganger i uken. Enten for å gå en kveldstur, spise lunsj eller andre ting. I helgene er vi gjerne en gjeng som finner på ting med barna. Tur i skogen, svømmehall osv. Familien ser vi ikke så ofte, fordi de fleste bor i utlandet. 

Anonymkode: d1460...68d

Skrevet

Trener med venner flere ganger i uken. Litt avhengig av årstid og sånt, så har vi venner over eller er hos et vennepar på et glass minst en gang i måneden. I sommerukene gjerne flere ganger i uken. 

Treffer familien ukentlig. 

Anonymkode: c6222...85a

Skrevet

Her er mannen flink til å besøk sin mor og tante. Noen ganger er jeg med, noen ganger tar med barna og noen ganger drar han alene. Men han tar ansvar selv for å besøke de. 

Mine foreldre ser vi kanskje 1 gang i uka. Enten en helg på hytta  eller vi drar til de eller de til oss. Bor 5 min unna med bil.

M

Anonymkode: 09e3f...cb8

Skrevet

Jeg ser sjelden noen. Jeg rett og slett trives alene. Ser moren min en gang annenhver uke kanskje. Hun bor 5 min unna med bil. Søsteren min bor 10 min gange fra meg, og henne ser jeg enda sjeldnere. Jeg er ekstremt introvert, og etter jobb trenger jeg stillhet. Venner treffer jeg maks en gang annenhver måned. 
Nå har jeg ikke mann da, så trenger heldigvis ikke forholde meg til to familier. Når barna er hos far, så slapper jeg av med bok, går turer, tar et glass vin og er dønn alene hele helgen.

Anonymkode: 55804...99f

Skrevet

Ikke jeg, men mannen er.

Vi er ganske forskjellige der, han er rastløs og hypersosial, jeg er glad i egentid og å slappe av.

Så han møter folk nærmest daglig, i dag har han vært rundt lysløypa med en kompis, kom hjem her og holdt på å kjede seg ihjel fordi alle ungene var ute med venner så da dro han for å ta en kopp kaffe med en annen kamerat 😉

Vi trenger ikke gjøre alt isammen altså...

I sommer har vi hatt venner her kanskje tre ganger, og jeg har vært på en fest. Jeg har "klubb" med en venninnegjeng en gang i måneden og besøker mine foreldre kanskje annenhver-tredjehver uke. Hans foreldre er døde

Anonymkode: 89d5e...47f

Skrevet

Da ungene var små fikk jeg beskjed om at vi aldri besøkte hans slekt. Det gjorde vi ikke, det stemmer det. Nå har det seg slik at begge sin slekt bodde flere timer unna, og jeg kjente ikke slekta hans. Ville han besøke de, måtte han jo avtale det selv. Eller planlegge noe. Det er helt greit at man vil besøke og opprettholde kontakt med sine, det vil vel de fleste. Men det er ens eget ansvar å holde den kontakten. 

Anonymkode: a4c5a...4e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...