Anonym bruker Skrevet 29. august 2021 #51 Skrevet 29. august 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du får lese resten av det jeg skrev og lese det i sammenheng med det lille du trakk ut. Anonymkode: 11aa6...181 Du, det har jeg gjort, og jeg reagerte likevel på utsnittet jeg kommenterte. Det skjer relativt ofte at folk tar tak i deler av en tekst og problematiserer den. Det betyr ikke at de ikke har forstått resten av teksten. Anonymkode: 380c1...96c
Anonym bruker Skrevet 29. august 2021 #52 Skrevet 29. august 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Du, det har jeg gjort, og jeg reagerte likevel på utsnittet jeg kommenterte. Det skjer relativt ofte at folk tar tak i deler av en tekst og problematiserer den. Det betyr ikke at de ikke har forstått resten av teksten. Anonymkode: 380c1...96c Resten av teksten sa bl.a. at de bør finne arbeidsfordelinger som fungerer for begge to, snakke sammen om hvilke prioriteringer han/de gjør m.m. Det lille du trakk ut beskrev bare et faktum, at hvis man velger å dele livet med en bonde, da må man forvente at livet kanskje blir litt annerledes hva arb.fordeling med hus/hjem angår. Det betyr på ingen måte at den ene kan melde seg ut av familien eller at de ikke må gjøre avtaler, eller at de skal slutte å kommunisere, slutte å fordele arbeid seg imellom. Anonymkode: 11aa6...181
Anonym bruker Skrevet 29. august 2021 #53 Skrevet 29. august 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Resten av teksten sa bl.a. at de bør finne arbeidsfordelinger som fungerer for begge to, snakke sammen om hvilke prioriteringer han/de gjør m.m. Det lille du trakk ut beskrev bare et faktum, at hvis man velger å dele livet med en bonde, da må man forvente at livet kanskje blir litt annerledes hva arb.fordeling med hus/hjem angår. Det betyr på ingen måte at den ene kan melde seg ut av familien eller at de ikke må gjøre avtaler, eller at de skal slutte å kommunisere, slutte å fordele arbeid seg imellom. Anonymkode: 11aa6...181 Og der er jeg altså uenig med deg. Hva man bør «forvente» avhenger av mange andre ting enn det faktum at man er blitt sammen med en deltidsbonde. Det kommer bl.a an på hva man er blitt forespeilet og fortalt, hva man har snakket om og blitt enige om og i hvilken grad en man blitt realitetsorientert. Anonymkode: 380c1...96c
Anonym bruker Skrevet 29. august 2021 #54 Skrevet 29. august 2021 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Og der er jeg altså uenig med deg. Hva man bør «forvente» avhenger av mange andre ting enn det faktum at man er blitt sammen med en deltidsbonde. Det kommer bl.a an på hva man er blitt forespeilet og fortalt, hva man har snakket om og blitt enige om og i hvilken grad en man blitt realitetsorientert. Anonymkode: 380c1...96c Du står selvfølgelig fritt å være uenig med meg. Blir man sammen med en som jobber på fiskebåt, da vet man at denne i perioder er borte. Velger man en regnskapsfører eller revisor så bør man også vite at det er perioder i året hvor denne trolig ikke vil jobbe normale arbeidsuker. Samme med en bonde, enten det er fulltidsbonde eller deltid, i perioder vil det være langt mer jobbing enn i andre perioder. Det er jo store forskjeller hvilken drift det er på gården også, om det er gård med dyr som trenger daglig stell eller om det er ren kornbonde. Så en del forutsetninger ligger fast, hvis man velger en partner med lignende yrker. Jeg forutsetter at voksne personer som velger å få barn sammen også har snakket sammen om slike ting. Men HI forteller oss ikke noe om det, ergo må vi bare svare ut fra det hun har valgt å dele. Forstår ikke hvorfor du ikke heller spør HI om hva hun og mannen diskuterte på forhånd? Forstår heller ikke hvorfor du angriper meg, som mener HI og mannen må kommunisere, at mannen ikke kan velge fb/internett fremfor familie, og som mener mannen ikke kan lage avtaler med andre uten å ta hensyn til partner og familie og de ansvarsområdene han bør ha i familien... Anonymkode: 11aa6...181
Anonym bruker Skrevet 29. august 2021 #55 Skrevet 29. august 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Ang dyra har jeg ikke blitt forespeilet noe særlig, men han har sagt at vi får se når den tid kommer. Trenger jo ikke ha så mye dyr seier han, kan ha drivhus med grønnsaker, frukt osv (logisk nok pga at han ikke kjører traktor). Men han har alltid hatt det med å skaffe seg ting først og spør etterpå, lettere å få tilgivelse enn tillatelse holdning. F eks fekk vi plutselig en hund, skal bare ha den litt og så kan vi levere den tilbake hvis du ikke liker den. Eg har aldri likt hunder og er skvetten og skeptisk når hundene våre går laust. Men veldig lett å si at hundene skal leveres tilbake når ungene har blitt glad i de. Har og plutselig fått flere kaniner, planlagte kaninunger, fugler, kalkuner, osv Anonymkode: 102f2...a94
Anonym bruker Skrevet 29. august 2021 #56 Skrevet 29. august 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du står selvfølgelig fritt å være uenig med meg. Blir man sammen med en som jobber på fiskebåt, da vet man at denne i perioder er borte. Velger man en regnskapsfører eller revisor så bør man også vite at det er perioder i året hvor denne trolig ikke vil jobbe normale arbeidsuker. Samme med en bonde, enten det er fulltidsbonde eller deltid, i perioder vil det være langt mer jobbing enn i andre perioder. Det er jo store forskjeller hvilken drift det er på gården også, om det er gård med dyr som trenger daglig stell eller om det er ren kornbonde. Så en del forutsetninger ligger fast, hvis man velger en partner med lignende yrker. Jeg forutsetter at voksne personer som velger å få barn sammen også har snakket sammen om slike ting. Men HI forteller oss ikke noe om det, ergo må vi bare svare ut fra det hun har valgt å dele. Forstår ikke hvorfor du ikke heller spør HI om hva hun og mannen diskuterte på forhånd? Forstår heller ikke hvorfor du angriper meg, som mener HI og mannen må kommunisere, at mannen ikke kan velge fb/internett fremfor familie, og som mener mannen ikke kan lage avtaler med andre uten å ta hensyn til partner og familie og de ansvarsområdene han bør ha i familien... Anonymkode: 11aa6...181 Jeg kommenterte på noe du skrev som ikke jeg var enig i. Nemlig at hi «burde vite». Og jeg mener altså at hva hi «burde vite» avhenger av veldig mye annet enn det faktum at mannen etterhvert skal ta over en gård. «Burde» hun for eksempel vite at hundeholdet skulle kreve så mye tid og innebære at mannen plutselig bare stakk av uten å gi beskjed? Men du, det er helt ufarlig å være uenig. Det er ikke noe å bli snurt for i hvert fall. Anonymkode: 380c1...96c
Anonym bruker Skrevet 29. august 2021 #57 Skrevet 29. august 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg kommenterte på noe du skrev som ikke jeg var enig i. Nemlig at hi «burde vite». Og jeg mener altså at hva hi «burde vite» avhenger av veldig mye annet enn det faktum at mannen etterhvert skal ta over en gård. «Burde» hun for eksempel vite at hundeholdet skulle kreve så mye tid og innebære at mannen plutselig bare stakk av uten å gi beskjed? Men du, det er helt ufarlig å være uenig. Det er ikke noe å bli snurt for i hvert fall. Anonymkode: 380c1...96c Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Ang dyra har jeg ikke blitt forespeilet noe særlig, men han har sagt at vi får se når den tid kommer. Trenger jo ikke ha så mye dyr seier han, kan ha drivhus med grønnsaker, frukt osv (logisk nok pga at han ikke kjører traktor). Men han har alltid hatt det med å skaffe seg ting først og spør etterpå, lettere å få tilgivelse enn tillatelse holdning. F eks fekk vi plutselig en hund, skal bare ha den litt og så kan vi levere den tilbake hvis du ikke liker den. Eg har aldri likt hunder og er skvetten og skeptisk når hundene våre går laust. Men veldig lett å si at hundene skal leveres tilbake når ungene har blitt glad i de. Har og plutselig fått flere kaniner, planlagte kaninunger, fugler, kalkuner, osv Anonymkode: 102f2...a94 HI Anonymkode: 102f2...a94
Anonym bruker Skrevet 29. august 2021 #58 Skrevet 29. august 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Jeg kommenterte på noe du skrev som ikke jeg var enig i. Nemlig at hi «burde vite». Og jeg mener altså at hva hi «burde vite» avhenger av veldig mye annet enn det faktum at mannen etterhvert skal ta over en gård. «Burde» hun for eksempel vite at hundeholdet skulle kreve så mye tid og innebære at mannen plutselig bare stakk av uten å gi beskjed? Men du, det er helt ufarlig å være uenig. Det er ikke noe å bli snurt for i hvert fall. Anonymkode: 380c1...96c Nå har vel HI akkurat skrevet at hundene kom til senere. Ang. det med gård så er det noe man bør avklare før man går inn i et fast forhold med en odelsgutt/-mann, og i hvert fall før man får barn sammen. Om hun er forespeilet noe helt annet enn hva det faktisk er, så er jo det et stort problem siden de tydeligvis ikke kan kommunisere ordentlig, og om mannen stadig tar seg tilrette så er det forferdelig respektløst. Igjen, hvis du hadde lest og forstått det jeg skrev i det svaret du opprinnelig siterte meg på, så hadde du der sett at jeg er tydelig på at det ikke er greit at han stikker av for å trene hundene uten å ta noen hensyn til familien. Og det gjelder uansett om han hadde drevet med hunder før han møtte HI, eller om de - som vi nå vet - kom til i ettertid. Siden de er kommet til i ettertid, så burde de ha kommunisert om hva det å skaffe hund ville innebære. Hvor mye arbeid det ville bli, hvem som skulle gjøre det arbeidet, hva da med alt annet arb. i hus og med barna, osv. osv. En fordel med å ha en godt trent gjeterhund er jo at man kan spare dager ved innhenting av sau fra sommerbeite. Men om det er verdt det mtp. at mannen prioriterer hund og internett foran familien, det er jo en helt annen sak. Virker som om han prioriterer hund og den alenemoren mer enn egen familie, og det er på ingen måte akseptabelt. Men når HI valgte å slenge skitt om mannen (om enn indirekte) på snap til flere, fremfor å kommunisere med ham, da bør hun faktisk be om unnskyldning for det, for det er også uakseptabelt. Hadde jeg vært HI hadde jeg vurdert om dette var et forhold jeg ønsket å være i, og så ville jeg nok uansett forsøkt parterapi mtp. at de har tre barn sammen. For går de fra hverandre så må de uansett være i stand til å kommunisere bedre med hverandre enn hva de greier nå. Anonymkode: 11aa6...181
Anonym bruker Skrevet 29. august 2021 #59 Skrevet 29. august 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Nå har vel HI akkurat skrevet at hundene kom til senere. Ang. det med gård så er det noe man bør avklare før man går inn i et fast forhold med en odelsgutt/-mann, og i hvert fall før man får barn sammen. Om hun er forespeilet noe helt annet enn hva det faktisk er, så er jo det et stort problem siden de tydeligvis ikke kan kommunisere ordentlig, og om mannen stadig tar seg tilrette så er det forferdelig respektløst. Igjen, hvis du hadde lest og forstått det jeg skrev i det svaret du opprinnelig siterte meg på, så hadde du der sett at jeg er tydelig på at det ikke er greit at han stikker av for å trene hundene uten å ta noen hensyn til familien. Og det gjelder uansett om han hadde drevet med hunder før han møtte HI, eller om de - som vi nå vet - kom til i ettertid. Siden de er kommet til i ettertid, så burde de ha kommunisert om hva det å skaffe hund ville innebære. Hvor mye arbeid det ville bli, hvem som skulle gjøre det arbeidet, hva da med alt annet arb. i hus og med barna, osv. osv. En fordel med å ha en godt trent gjeterhund er jo at man kan spare dager ved innhenting av sau fra sommerbeite. Men om det er verdt det mtp. at mannen prioriterer hund og internett foran familien, det er jo en helt annen sak. Virker som om han prioriterer hund og den alenemoren mer enn egen familie, og det er på ingen måte akseptabelt. Men når HI valgte å slenge skitt om mannen (om enn indirekte) på snap til flere, fremfor å kommunisere med ham, da bør hun faktisk be om unnskyldning for det, for det er også uakseptabelt. Hadde jeg vært HI hadde jeg vurdert om dette var et forhold jeg ønsket å være i, og så ville jeg nok uansett forsøkt parterapi mtp. at de har tre barn sammen. For går de fra hverandre så må de uansett være i stand til å kommunisere bedre med hverandre enn hva de greier nå. Anonymkode: 11aa6...181 Ang dyra har jeg ikke blitt forespeilet noe særlig, men han har sagt at vi får se når den tid kommer. Trenger jo ikke ha så mye dyr seier han, kan ha drivhus med grønnsaker, frukt osv (logisk nok pga at han ikke kjører traktor). Men han har alltid hatt det med å skaffe seg ting først og spør etterpå, lettere å få tilgivelse enn tillatelse holdning. F eks fekk vi plutselig en hund, skal bare ha den litt og så kan vi levere den tilbake hvis du ikke liker den. Eg har aldri likt hunder og er skvetten og skeptisk når hundene våre går laust. Men veldig lett å si at hundene skal leveres tilbake når ungene har blitt glad i de. Har og plutselig fått flere kaniner, planlagte kaninunger, fugler, kalkuner, osv HI Anonymkode: 102f2...a94
Anonym bruker Skrevet 29. august 2021 #60 Skrevet 29. august 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ang dyra har jeg ikke blitt forespeilet noe særlig, men han har sagt at vi får se når den tid kommer. Trenger jo ikke ha så mye dyr seier han, kan ha drivhus med grønnsaker, frukt osv (logisk nok pga at han ikke kjører traktor). Men han har alltid hatt det med å skaffe seg ting først og spør etterpå, lettere å få tilgivelse enn tillatelse holdning. F eks fekk vi plutselig en hund, skal bare ha den litt og så kan vi levere den tilbake hvis du ikke liker den. Eg har aldri likt hunder og er skvetten og skeptisk når hundene våre går laust. Men veldig lett å si at hundene skal leveres tilbake når ungene har blitt glad i de. Har og plutselig fått flere kaniner, planlagte kaninunger, fugler, kalkuner, osv HI Anonymkode: 102f2...a94 Har to hunder, en som han reiser på utstilling med (den fekk vi plutselig og ufrivillig fra min side) og en sauehund. HI Anonymkode: 102f2...a94
Anonym bruker Skrevet 29. august 2021 #61 Skrevet 29. august 2021 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Ang dyra har jeg ikke blitt forespeilet noe særlig, men han har sagt at vi får se når den tid kommer. Trenger jo ikke ha så mye dyr seier han, kan ha drivhus med grønnsaker, frukt osv (logisk nok pga at han ikke kjører traktor). Men han har alltid hatt det med å skaffe seg ting først og spør etterpå, lettere å få tilgivelse enn tillatelse holdning. F eks fekk vi plutselig en hund, skal bare ha den litt og så kan vi levere den tilbake hvis du ikke liker den. Eg har aldri likt hunder og er skvetten og skeptisk når hundene våre går laust. Men veldig lett å si at hundene skal leveres tilbake når ungene har blitt glad i de. Har og plutselig fått flere kaniner, planlagte kaninunger, fugler, kalkuner, osv HI Anonymkode: 102f2...a94 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Har to hunder, en som han reiser på utstilling med (den fekk vi plutselig og ufrivillig fra min side) og en sauehund. HI Anonymkode: 102f2...a94 Virker som om problemet er noe av det du skriver, at han skaffer seg ting (dyr) uten å spørre deg, og så tenker det er lettere å få tilgivelse etterpå. Når han tidligere i forholdet sa at "vi får se når den tid kommer", så ville jeg forventet at ev. dyr/ikke dyr, endre produksjon på gården osv. var noe som nettopp "vi" ville diskutere når det ev. ble aktuelt, altså diskutert det og blitt enige på forhånd. Det virker på meg som om du kanskje for mye har godtatt at han har kjørt gjennom sine ønsker uten å først bli enig med deg. Og slik fungerer ikke et forhold! I hvert fall ikke når det er ting som både medfører mye utgifter, mye arbeid og mye tidsbruk. Det virker også som om dere har kommet inn i et veldig uheldig mønster, hvor han gjør det han vil (egen jobb, gården, hundene og internett), og at han ser på alt annet arbeid som angår familien som ditt ansvar. Når han overlater alt til deg og selv setter seg ned for å surfe på nettet uten å selv gjøre noe arbeid med hus/barn, da er det både respektløst overfor deg, men også en distansering fra familien. Han synes å ta deg for gitt. Om det kan repareres, det vet bare du og han. Men skal dere reparere forholdet og bevare familien, da må dere lære dere å kommunisere ordentlig med hverandre, og begynne å dra i samme retning hva familien og forholdet angår. Da kan ikke han kjøre egoløp og bare gjøre det han selv liker best. Du kan ikke fortsette å godta det heller. Men du bidrar ikke til god kommunikasjon når du gjør slik at han mister ansikt overfor din familie og hun hundedama han møter så ofte - da skaper du trolig bare sinne hos ham, noe som ikke er i din interesse. Forstår frustrasjonen din, vil tro at den har bygget seg opp over år. Men du tråkket over en grense med den snappen som nok både sårer og provoserer ham, og da legger ikke det noe grunnlag for god kommunikasjon videre. Derfor jeg tidligere skrev at jeg synes du skal unnskylde akkurat det. Du kan likevel understreke for ham at det er like uakseptabelt at han ikke tar ansvar i hjemmet og med barna, og at han kaller deg f***e og viser deg fingeren, selv om det siste sikkert var gjort i affekt, så dere begge bør be om unnskyldning. Og så bør du ta opp at du har tenkt over det han har sagt, at han lurer på hvorfor du fremdeles er der. Jeg ville fortalt ham det du skrev aller først, at du ønsker å holde sammen og være en familie sammen. Men at hvis dere skal greie det, da må det skje endringer, for slik det er nå har i hvert fall ikke du det godt, og du tviler på at han har det heller, siden dere nå har kommet dit at dere ikke greier å kommunisere med hverandre uten å såre hverandre. Ville sagt at du ikke ønsker å ha det slik, og at du tror dere kan få det bra med hverandre om dere lærer dere å kommunisere bedre med hverandre og finne bedre måter å samarbeide om familien på, og at du derfor nå vil bestille time til parterapi på familievernkontoret, og at du håper han vil være med dit. Det virker som om du har funnet deg i for mye for lenge, og at dere kanskje aldri egentlig har hatt noen god kommunikasjon. Er begge villige til å jobbe med det kan dere få det godt sammen igjen, men hvis det bare er du som ønsker å jobbe for det, da tror jeg det vil være bedre for deg å gå. Man må være to for å fikse et forhold. Hva tror du selv? Anonymkode: 11aa6...181
Anonym bruker Skrevet 30. august 2021 #62 Skrevet 30. august 2021 Å drive gård uten å kjøre bil eller traktor er bare å glemme. Det går ikke. Anonymkode: db4b0...334
Anonym bruker Skrevet 30. august 2021 #63 Skrevet 30. august 2021 Hvorfor skriver du at han ikke kan kjøre traktor? Trenger ikke førerkort av noe skal for å kjøre det som voksen mann. Anonymkode: a324a...30c
Anonym bruker Skrevet 30. august 2021 #64 Skrevet 30. august 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Hvorfor skriver du at han ikke kan kjøre traktor? Trenger ikke førerkort av noe skal for å kjøre det som voksen mann. Anonymkode: a324a...30c Jo, det trenger man. Anonymkode: db4b0...334
Anonym bruker Skrevet 30. august 2021 #65 Skrevet 30. august 2021 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Jo, det trenger man. Anonymkode: db4b0...334 Fra man er 16 år kan man kjøre traktor på egen eiendom uten førerkort om man kan kjøre den. Trenger ikke førerkort om man ikke skal kjøre på veien Anonymkode: a324a...30c
Anonym bruker Skrevet 30. august 2021 #66 Skrevet 30. august 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Virker som om problemet er noe av det du skriver, at han skaffer seg ting (dyr) uten å spørre deg, og så tenker det er lettere å få tilgivelse etterpå. Når han tidligere i forholdet sa at "vi får se når den tid kommer", så ville jeg forventet at ev. dyr/ikke dyr, endre produksjon på gården osv. var noe som nettopp "vi" ville diskutere når det ev. ble aktuelt, altså diskutert det og blitt enige på forhånd. Det virker på meg som om du kanskje for mye har godtatt at han har kjørt gjennom sine ønsker uten å først bli enig med deg. Og slik fungerer ikke et forhold! I hvert fall ikke når det er ting som både medfører mye utgifter, mye arbeid og mye tidsbruk. Det virker også som om dere har kommet inn i et veldig uheldig mønster, hvor han gjør det han vil (egen jobb, gården, hundene og internett), og at han ser på alt annet arbeid som angår familien som ditt ansvar. Når han overlater alt til deg og selv setter seg ned for å surfe på nettet uten å selv gjøre noe arbeid med hus/barn, da er det både respektløst overfor deg, men også en distansering fra familien. Han synes å ta deg for gitt. Om det kan repareres, det vet bare du og han. Men skal dere reparere forholdet og bevare familien, da må dere lære dere å kommunisere ordentlig med hverandre, og begynne å dra i samme retning hva familien og forholdet angår. Da kan ikke han kjøre egoløp og bare gjøre det han selv liker best. Du kan ikke fortsette å godta det heller. Men du bidrar ikke til god kommunikasjon når du gjør slik at han mister ansikt overfor din familie og hun hundedama han møter så ofte - da skaper du trolig bare sinne hos ham, noe som ikke er i din interesse. Forstår frustrasjonen din, vil tro at den har bygget seg opp over år. Men du tråkket over en grense med den snappen som nok både sårer og provoserer ham, og da legger ikke det noe grunnlag for god kommunikasjon videre. Derfor jeg tidligere skrev at jeg synes du skal unnskylde akkurat det. Du kan likevel understreke for ham at det er like uakseptabelt at han ikke tar ansvar i hjemmet og med barna, og at han kaller deg f***e og viser deg fingeren, selv om det siste sikkert var gjort i affekt, så dere begge bør be om unnskyldning. Og så bør du ta opp at du har tenkt over det han har sagt, at han lurer på hvorfor du fremdeles er der. Jeg ville fortalt ham det du skrev aller først, at du ønsker å holde sammen og være en familie sammen. Men at hvis dere skal greie det, da må det skje endringer, for slik det er nå har i hvert fall ikke du det godt, og du tviler på at han har det heller, siden dere nå har kommet dit at dere ikke greier å kommunisere med hverandre uten å såre hverandre. Ville sagt at du ikke ønsker å ha det slik, og at du tror dere kan få det bra med hverandre om dere lærer dere å kommunisere bedre med hverandre og finne bedre måter å samarbeide om familien på, og at du derfor nå vil bestille time til parterapi på familievernkontoret, og at du håper han vil være med dit. Det virker som om du har funnet deg i for mye for lenge, og at dere kanskje aldri egentlig har hatt noen god kommunikasjon. Er begge villige til å jobbe med det kan dere få det godt sammen igjen, men hvis det bare er du som ønsker å jobbe for det, da tror jeg det vil være bedre for deg å gå. Man må være to for å fikse et forhold. Hva tror du selv? Anonymkode: 11aa6...181 Veit ikkje selv hva jeg vil 🤔 har gått til samtale en stund, fin sommer. Men vanskelig når hverdagen kom igjen pga mer oppfølging og aktiviteter ungene skal på. Akkurat nå er jeg hos mi mor 3 under. Sa jeg måtte ha pause lørdag og få forlangte han nøkkelen til huset. Brukte egenmeldingsdag i dag. Men kan jo ikke gjøre det i all evighet heller. Anonymkode: 102f2...a94
Anonym bruker Skrevet 30. august 2021 #67 Skrevet 30. august 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Fra man er 16 år kan man kjøre traktor på egen eiendom uten førerkort om man kan kjøre den. Trenger ikke førerkort om man ikke skal kjøre på veien Anonymkode: a324a...30c Han har aldri kjørt traktoren og tviler på at han gjør det. Lite plass på gården så ein del sauer går på heimabeite 5 min kjøring heimanfrå så må kjøre på veg skal me fortsette med sauer.. Anonymkode: 102f2...a94
Anonym bruker Skrevet 30. august 2021 #68 Skrevet 30. august 2021 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Veit ikkje selv hva jeg vil 🤔 har gått til samtale en stund, fin sommer. Men vanskelig når hverdagen kom igjen pga mer oppfølging og aktiviteter ungene skal på. Akkurat nå er jeg hos mi mor 3 under. Sa jeg måtte ha pause lørdag og få forlangte han nøkkelen til huset. Brukte egenmeldingsdag i dag. Men kan jo ikke gjøre det i all evighet heller. Anonymkode: 102f2...a94 Så han har per definisjon kastet deg og ungene på dør sist lørdag? Hadde funnet meg et sted for meg selv med barna når ting er blitt så ille. Og jeg er enig med andre her om at det er ugler i mosen, han vil ha ho venninna si med hunder. Anonymkode: 1806a...926
Anonym bruker Skrevet 30. august 2021 #69 Skrevet 30. august 2021 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Så han har per definisjon kastet deg og ungene på dør sist lørdag? Hadde funnet meg et sted for meg selv med barna når ting er blitt så ille. Og jeg er enig med andre her om at det er ugler i mosen, han vil ha ho venninna si med hunder. Anonymkode: 1806a...926 Ungene er heime. Altså for to dager siden. Ho har og mann og sønn som går i yngste sønnen min sin klasse. Anonymkode: 102f2...a94
Anonym bruker Skrevet 30. august 2021 #70 Skrevet 30. august 2021 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Ungene er heime. Altså for to dager siden. Ho har og mann og sønn som går i yngste sønnen min sin klasse. Anonymkode: 102f2...a94 Det at hun har mann og sønn er vel ingen stopper for at de kan kose seg litt på si? Anonymkode: 8d1e6...247
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå