Gå til innhold

Ble kalt fitte og vist fingeren.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av mannen min...er på veg til mi mor for ein pause. Hva gjør jeg?

Anonymkode: 102f2...a94

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Umulig å si uten å vite noe mer om dere og bakgrunnen for det som skjedde.

Men dere bør uansett lære dere å kommunisere bedre sammen.

Parterapi om dere skal fortsette sammen.

Anonymkode: 11aa6...181

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Umulig å si uten å vite noe mer om dere og bakgrunnen for det som skjedde.

Men dere bør uansett lære dere å kommunisere bedre sammen.

Parterapi om dere skal fortsette sammen.

Anonymkode: 11aa6...181

Jeg tok bare opp at han må gjøre mer i hjemmet. Kvar helg går det i hundetrening, sauer eller sitt i en stol og er på Facebook/messenger. Jeg ordner med hus, klesvask, vedlikehold av hus osv 

Skrevet

Han sa og at han ikkje forstod hvorfor jeg fremdeles er her, og jeg sa nei det forstår ikke jeg heller. Men vet det jo egentlig , det er fordi vi har tre barn sammen og skylder de å være en familie. HI

Skrevet

Bonde?? Dei pleier då ikkje ha slikt språk..

Anonymkode: 31056...02b

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Bonde?? Dei pleier då ikkje ha slikt språk..

Ja

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Av mannen min...er på veg til mi mor for ein pause. Hva gjør jeg?

Alt for lite informasjon å gå ut fra. Mer informasjon, så kan jeg gi deg et ordentlig svar. 

Anonymkode: 9a098...85e

Skrevet

Dette var som å lese om meg selv og min situasjon!

Anonymkode: ad090...3b1

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Alt for lite informasjon å gå ut fra. Mer informasjon, så kan jeg gi deg et ordentlig svar. 

Anonymkode: 9a098...85e

Hva slags informasjon vil du ha?

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Han sa og at han ikkje forstod hvorfor jeg fremdeles er her, og jeg sa nei det forstår ikke jeg heller. Men vet det jo egentlig , det er fordi vi har tre barn sammen og skylder de å være en familie. HI

Nei, det skjønner ikke jeg heller. Aldri opplevd noe slik fra mannen her, hvorfor skal man finne seg i det? Det har vel skjedd før også tipper jeg? At han viser så lite respekt? 

Det er mange lykkelige barn tross foreldrene er skilt. Å holde sammen er ikke eneste løsningen, heldigvis. 

Anonymkode: f351c...888

Skrevet

Har han vist slike tendenser før da? Eller er han inne i en eller annen krise?

Skrevet

Da ville jeg ha tenkt at det er bedre for barna å leve med skilte foreldre, enn å vokse opp og tro at det er slik et forhold skal være. For det de ser er det de lærer: Sønnene deres vil lære at de kan la være å gjøre noe i huset og vise fingeren og bruke skjellsord til kona. Døtrene vil lære at de skal finne seg i å gjøre alt husarbeidet og tåle å bli skjelt ut og vist fingeren til.

Skrevet

Nummer en- jeg forsvarer ikke det han sa.

Nummer to- hjelper du han med sauer og gården ellers? Å være bonde er beintøft og hardt arbeid, og det krever at dere samarbeider om det meste- både gårdsdrift og hus og hjem. Gårdsdrift er ikke 8-16 jobb. Hvor mange timer per dag jobber han på gården? Og hvor mange timer per dag jobber du?

Anonymkode: a324a...30c

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Nummer to- hjelper du han med sauer og gården ellers? Å være bonde er beintøft og hardt arbeid, og det krever at dere samarbeider om det meste- både gårdsdrift og hus og hjem. Gårdsdrift er ikke 8-16 jobb. Hvor mange timer per dag jobber han på gården? Og hvor mange timer per dag jobber du?

Han er fremdeles kun odelsgutt og driver i lag med sin far. Jeg gjør ingenting på gården, fordi det er ikke min intr. Det er gård på hobbybasis, ca. 60 sauer + lam og har jobb utenom.

Skrevet

Det er faktisk helt uinteressant hva som lå bak uttalelsen. Det er helt helt uakseptabelt å snakke til partneren sin på den måten. 
Er helt sikker på at du kan finne bedre mann❤️

Anonymkode: 6801a...653

Skrevet

Ja, samliv er vanskelig. Men spørsmålet er om han vanligvis behandler deg bra? Utenom at han ikke gjør husarbeid da. 

Skrevet

Jøss, er han 17 år eller?

Jeg hadde aldri blitt i et forhold med sånn kommunikasjon, da har barna det bedre som skilsmissebarn

Anonymkode: 27c86...43f

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, hvis hi i tillegg til husarbeid, vedlikehold av hus osv. hjelper mannen med gårdsarbeidet, så får jo mannen ENDA mer tid til å trene hunder og sitte i stolen og se på Facebook.

Anonymkode: 380c1...96c

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Ja, hvis hi i tillegg til husarbeid, vedlikehold av hus osv. hjelper mannen med gårdsarbeidet, så får jo mannen ENDA mer tid til å trene hunder og sitte i stolen og se på Facebook.

Hvis hun hjelper han og har full jobb ved siden av, så er det på sin plass at han bidrar. Hvis han har alt med gården og full jobb og hun er uten jobb, så blir det naturlig at hun får mest å gjøre i huset. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Han er fremdeles kun odelsgutt og driver i lag med sin far. Jeg gjør ingenting på gården, fordi det er ikke min intr. Det er gård på hobbybasis, ca. 60 sauer + lam og har jobb utenom.

Så han jobber i en 100% stilling og hjelper til på gården? Hva skjer når han tar over? Er du da fortsatt ikke interessert i å hjelpe til på gården? Jobber du?

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hvis hun hjelper han og har full jobb ved siden av, så er det på sin plass at han bidrar. Hvis han har alt med gården og full jobb og hun er uten jobb, så blir det naturlig at hun får mest å gjøre i huset. 

Vi vet ingenting om den totale arbeidsbelastningen til hi, mannen eller fordelingen dem i mellom. Uansett er det helt uakseptabelt å vise kona, eller noen som helst andre, fingeren og kalle henne for fitte.

Merkelig at i en tråd der en har oppført seg på denne måten så blir fokuser: Hi, hva gjør DU for å hjelpe mannen din egentlig?

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Så han jobber i en 100% stilling og hjelper til på gården? Hva skjer når han tar over? Er du da fortsatt ikke interessert i å hjelpe til på gården? Jobber du?

Ja, men egentlig lite gård nå fordi sauene er på heia. Har kun henta ned sauer 2-3 ganger de siste ukene. Og det er heilt gteit. Men trener en hund til å bli sauehund to-tre ganger i helgene og kvelder og ofte uten å informere meg om når. Det bare skjer (i lag med mora til ei i klassen til yngste sønnen). Spennende å se hva som skjer når han overtar, har ikke sertifikat og kjører ikke traktor. Jeg jobbet 75 % fast i tillegg til ein del ekstra i helsevesenet. Men er det relevant, det å bli kalt fitte og rekka fing til, det er vel ikke greit uansett?

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ja, men egentlig lite gård nå fordi sauene er på heia. Har kun henta ned sauer 2-3 ganger de siste ukene. Og det er heilt gteit. Men trener en hund til å bli sauehund to-tre ganger i helgene og kvelder og ofte uten å informere meg om når. Det bare skjer (i lag med mora til ei i klassen til yngste sønnen). Spennende å se hva som skjer når han overtar, har ikke sertifikat og kjører ikke traktor. Jeg jobbet 75 % fast i tillegg til ein del ekstra i helsevesenet. Men er det relevant, det å bli kalt fitte og rekka fing til, det er vel ikke greit uansett?

Det kommer jo mye an på forhistorien. Det er stor forskjell på at det skjer etter en lang krangel der du har kalt ham en lat drittsekk og knust platesamlingen hans og at det kommer fra intet.

Anonymkode: db4b0...334

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Det kommer jo mye an på forhistorien. Det er stor forskjell på at det skjer etter en lang krangel der du har kalt ham en lat drittsekk og knust platesamlingen hans og at det kommer fra intet.

Anonymkode: db4b0...334

Akkurat nå kom det fra intet. Eg sendte ein snap til eit par familiemedlemmer i tillegg til hun har var på hundetrening med om at eg var så lei av å drive vedlikehold og familien AS på egenhånd og snap av at eg kosta opp lauv i gårdsrommet.Og så smalt det. 

Skrevet

Sendte den bare for å få ut frustrasjon...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...