Gå til innhold

Kan noen anbefale en god krem mot pigmentflekker? (som virker)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

.

Anonymkode: 5eb13...ce1

Fortsetter under...

Skrevet

Juice fra fersk ananas direkte på flekkene flere ganger i uken. Billigere og bedre enn det meste annet :)

Anonymkode: 78a33...4ec

Skrevet

Det har jeg aldri hørt om😊

Hvor lang tid tok det evt. før du opplevde endring?

Takk for tips👍

HI

Skrevet

Epiduo

Anonymkode: 5e313...2e8

Skrevet

Pigmanorm, er uregistrert, så ta en prat med lege! Superviktig med solkrem og

Anonymkode: 550bc...11a

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Juice fra fersk ananas direkte på flekkene flere ganger i uken. Billigere og bedre enn det meste annet :)

Virker det? Jeg har et mørkt område på overleppen, og det ser ut som at jeg har bart. Utrolig ubehagelig! 

Anonymkode: 9306f...de6

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det har jeg aldri hørt om😊

Hvor lang tid tok det evt. før du opplevde endring?

Takk for tips👍

HI

Du kan også sjekke med fastlegen din om de kan fryse de. Tips jeg fikk av sekretæren da jeg var innom sist, hun hadde gjort det med en større flekk selv. Jeg skal inn denne høsten når solen ikke er så sterk som vår/sommer. 

Anonymkode: 5e313...2e8

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Virker det? Jeg har et mørkt område på overleppen, og det ser ut som at jeg har bart. Utrolig ubehagelig! 

Anonymkode: 9306f...de6

Ja, det fungerer! :) Har brukt det selv flere ganger, og alle jeg har anbefalt det til har også fortalt at det har fungert.

Smører på bare akkurat på pigmentflekkene. Har du veldig sensibel hud, test deg litt frem hvor lenge du har den på. Min hud tåler en del, så jeg kan ta på og så gjøre husarbeid, se en film, lese en bok, og så vaske av etterpå før jeg legger meg. Jeg tar ikke lenger tiden. Bruker det også innimellom som peeling for hele ansiktet. Skal du ta pigmentflekkene, og bare dem, så kan du bruke det f.eks. daglig (så lenge du tåler pr. dag). Har skrevet om det før her inne. Ei som hadde forsøkt "alt" uten effekt var desperat før brullupet om nesten tre uker. Hun gjorde det hver dag, og bryllupsdagen var de ikke synlige. En venninne av meg brukte vanvittige summer i salong for å bli kvitt ganske stor flekk i pannen, jeg hadde samme, og brukte vel prisen av to ananser og ble helt kvitt den svære flekken. Den har heller aldri kommet tilbake. Skjærer bare en liten bit av ananasen, og smører på selve flekken. Oppbevarer ananasen i kjøleskapet, så holder den ganske lenge, setter den opp-ned i en liten skål.

Ikke lurt å gjøre det når det er mye sol ute, og som andre sier, viktig med solkrem, da det er enzymer i fersk ananas som virker som en peeling.

Skrevet

Jeg bruker the ordinary, alpha arbutin 2% + HA serum, sammen med annen hudpleie fra the ordinary. 
Er kvitt pigmentflekker rundt munnen og i panna, etter å ha hatt dem i ca ti år, tilbakevendende hver sommer. 

Anonymkode: 0e88b...05d

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Jeg bruker the ordinary, alpha arbutin 2% + HA serum, sammen med annen hudpleie fra the ordinary. 
Er kvitt pigmentflekker rundt munnen og i panna, etter å ha hatt dem i ca ti år, tilbakevendende hver sommer. 

Hvor ofte bruker du det, og hvor lang tid tok det? Jeg har nemlig brukt samme i snart 2 måneder uten at jeg ser noe forskjell.. 

Anonymkode: 435b3...c6f

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvor ofte bruker du det, og hvor lang tid tok det? Jeg har nemlig brukt samme i snart 2 måneder uten at jeg ser noe forskjell.. 

Anonymkode: 435b3...c6f

Jeg bruker hver kveld. Usikker på hvor lang tid det tok. Begynte å bruke i vår (mars/april). Da vår og sommer kom så fikk jeg antydning til pigmentflekker, og så gikk de gradvis bort igjen i løpet av sommeren. Har selvfølgelig også brukt spf.

Alle andre år siden graviditetene mine, har  flekkene kommet når jeg har fått farge i ansiktet, og blitt mørkere og mer skjemmende i løpet av sommeren. Og så har jeg brukt concealer på dem hele høsten, nesten frem til jul før de har bleknet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...