Anonym bruker Skrevet 27. august 2021 #1 Skrevet 27. august 2021 Dere som har søsken med stor aldersforskjell, har de glede av hverandre? Dere som har søsken selv med stor aldersforskjell, har dere et godt forhold til de nå som voksen? Anonymkode: d2e84...e97
Anonym bruker Skrevet 27. august 2021 #2 Skrevet 27. august 2021 Vi er mange i søskenflokken. De jeg kommer best overens med, og har best kjemi med, er de som er 19 og 9 år yngre enn meg. Den jeg kommer minst overens med, er det som er ett år eldre enn meg. Anonymkode: 22216...6aa
Anonym bruker Skrevet 27. august 2021 #3 Skrevet 27. august 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Vi er mange i søskenflokken. De jeg kommer best overens med, og har best kjemi med, er de som er 19 og 9 år yngre enn meg. Den jeg kommer minst overens med, er det som er ett år eldre enn meg. Anonymkode: 22216...6aa Tusen takk for svar Lurer på om vi er litt sent ute med nummer 3, men da er det jo håp for en god relasjon Hadde dere glede av hverandre når du var yngre også? Eller er det først nå i senere år? Anonymkode: d2e84...e97
Anonym bruker Skrevet 27. august 2021 #4 Skrevet 27. august 2021 Er 7 år i mellom mine gutter. Har ikke bestandig hatt mye å gjøre med hverandre. Minst når eldste var ca 15 og lillebror var 8 år. Nå er de 20 og 13 år. Begge er interessert i fotball og musikk, så de snakker en del om det Anonymkode: 4b402...e50
Anonym bruker Skrevet 27. august 2021 #5 Skrevet 27. august 2021 Mannen (nå 48 år) har et veldig godt og nært forhold til sin 21 år yngre halvsøster Anonymkode: 9cb2f...557
Anonym bruker Skrevet 27. august 2021 #6 Skrevet 27. august 2021 Jeg har søsken som er 8, 9 og 18 år yngre enn meg. Jeg lekte jo ikke noe særlig med dem som barn, men jeg syntes det var veldig stas da de kom. Ble mer liv i huset liksom. De to som er tette i alder lekte ikke så mye sammen heller, de kranglet mest. 😛 Jeg var den kule storesøstra som de så opp til. Det var gøy innimellom og andre ganger litt plagsomt. Jeg vet at den yngste ofte har følt seg litt utenfor pga aldersforskjellen og at han ofte har vært for ung til å være med på ting de to i midten har gjort sammen. Men han har jo også fått veldig mye oppmerksomhet av oss alle og vært familiens midtpunkt. Så det hadde sine gode og dårlige sider for ham. Siden jeg er eldst har jo jeg kunnet være med på alt om jeg ville, men har ofte ikke vært interessert fordi jeg har vært på et annet stadie. Men det var stas for oss alle at de kunne komme på besøk til meg etter jeg flyttet hjemmefra, både alle på en gang og en og en. Jeg hadde nok tettest forhold til de i midten tidligere, mens jeg ble mer som en "tante" til den yngste. Da jeg fikk barn ble han verdens beste onkel. Nå som alle er voksne er vi veldig gode venner alle fire og har et nært forhold, og jeg kunne ikke tenke meg å være foruten noen av dem. ❤️ Anonymkode: 90792...816
Anonym bruker Skrevet 27. august 2021 #7 Skrevet 27. august 2021 Jeg er 12 år eldre enn ene søsteren min. Vi har ikke kontakt. Jeg aner ikke hvor hun bor eller hva hun driver med. Så henne sist i et bryllup til felles familie i 2015. Men her er det oppførselen hennes som er problemet da, ikke aldersforskjellen. Anonymkode: 4a4cd...846
Anonym bruker Skrevet 27. august 2021 #8 Skrevet 27. august 2021 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Tusen takk for svar Lurer på om vi er litt sent ute med nummer 3, men da er det jo håp for en god relasjon Hadde dere glede av hverandre når du var yngre også? Eller er det først nå i senere år? Anonymkode: d2e84...e97 Vi hadde kjempemye glede av hverandre siden dag én vi. 😊😊Nå er vi voksne, noen av dem ungdommer, men merker ikke stort til aldersforskjellen. Jeg kunne vært moren til to av dem. 😂Men vi er søstre, og kan finne på mye gøy sammen. 😊Jeg tenker at det har med kjemi å gjøre. De i flokken med minst aldersavstand, er de som er minst nære. Tror noen svarer begge deler.. Bra med gap, andre ikke. For meg har det bare vært fint. 😊 Anonymkode: 22216...6aa
Anonym bruker Skrevet 27. august 2021 #9 Skrevet 27. august 2021 Jeg er 15 år eldre enn yngste søsknet mitt, jeg flyttet jo hjemmefra mens han gikk i barnehagen... Men vi har alltid hatt et godt forhold Han kom på overnatting til meg, og da jeg fikk barn var han yndlingsonkel til dem, han var jo ung, kul og hadde tv-spill 😉 Nå er han 21 og jeg 36 og vi er gode venner vi altså. Anonymkode: 5bb93...f10
Anonym bruker Skrevet 28. august 2021 #10 Skrevet 28. august 2021 17 år mellom eldste og yngste. Eldste har flyttet ut men facetimer nærmest daglig, forguder minsten og har et godt forhold. Anonymkode: b7046...75d
Anonym bruker Skrevet 28. august 2021 #11 Skrevet 28. august 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg er 12 år eldre enn ene søsteren min. Vi har ikke kontakt. Jeg aner ikke hvor hun bor eller hva hun driver med. Så henne sist i et bryllup til felles familie i 2015. Men her er det oppførselen hennes som er problemet da, ikke aldersforskjellen. Anonymkode: 4a4cd...846 Og hun skjønner ennå ikke hva hun gjør galt? Har hun mange venner eller kontakt med andre i familien? Anonymkode: 6e4ff...add
Anonym bruker Skrevet 28. august 2021 #12 Skrevet 28. august 2021 Jeg har to søsken,en som er ett år yngre enn meg og en som er 7 år eldre enn meg. Når vi var små hadde jeg veldig god kontakt med lillesøsteren min vi kunne leke sammen i timevis! Storesøsteren hadde jeg lite forhold til. Nå er jeg 34 år å har best forhold storesøsteren min. Vi lager mat sammen å ser på fil. Sammen. Går nok best overens med henne pga begge to har barn. Mens lillesøsteren min ikke har noen barn. Anonymkode: b5856...d5f
Anonym bruker Skrevet 28. august 2021 #13 Skrevet 28. august 2021 Jeg får være litt motvekt jeg da. Mine søsken er henholdsvis 6, 14, 18 og 20 år yngre enn meg, tre av dem har jeg ikke en gang kontakt med, siste (18 år yngre) føles mest som en slags nevø, men han har et godt forhold til barna mine da, er bare tre år eldre enn min eldste. Av egne barn ser jeg foreløpig at de to eldste og de to yngste er de som er tettest, mens eldste og yngste (7 år mellom) mer sjeldent finner på noe sammen. De er 19, 17, 14 og 12 år. Anonymkode: 2153a...01e
Anonym bruker Skrevet 28. august 2021 #14 Skrevet 28. august 2021 Hva anser du som stor aldersforskjell? Det er 5 år mellom mine, jeg opplevde det som veldig behagelig at storebror alltid har vært med å passe på lillesøster. De krangler så og si aldri. Tvert i mot er storebror mer i opposisjon mot oss hvis han synes vi gjør noe feil i oppdragelsen 😅 Anonymkode: 46ef2...970
Anonym bruker Skrevet 28. august 2021 #15 Skrevet 28. august 2021 Min bror er 11 år eldre enn meg, og det er jo klart ar vi ikke hadde et tradisjonelt søskenforhold i oppveksten, han ble jo nesten som en ekstra omsorgsperson for meg. Vi har likevel alltid hatt et veldig godt forhold, han (og kompisene) godtok lillesøstra som stadig snoket i hva de holdt på med, og jeg har alltid sett opp til han. Var stas da han fikk lappen og tok meg med på div aktiviteter bl.a. Anonymkode: a365c...8bc
Anonym bruker Skrevet 28. august 2021 #16 Skrevet 28. august 2021 Min far er 17 år yngre enn sin eldste bror. De har likevell vært veldig nære bestandig. Anonymkode: 28462...48d
Anonym bruker Skrevet 28. august 2021 #17 Skrevet 28. august 2021 Jeg er 5 år yngre enn storesøsteren mi, vi har alltid hatt ett godt forhold , men ikke som venner, men hun lekte ofte med meg. Hun har alltid vært veldig voksen og ansvarlig og jeg litt barnslig, vimsete og fikk sydd puter under armene. Går veldig bra med meg nå altså 😉🤣. Anonymkode: ee329...163
Twintipp Skrevet 28. august 2021 #18 Skrevet 28. august 2021 Er 12 år mellom mine. Storebror er selve livets helt for minstemor. Trodde han skulle bli flau over ho når kompiser kom etc, men det ble stikk motsatt. Han viser veldig at han er stolt av ho, og klemmer og koser foran «gutta» og før/etter kamp for eksempel. Løper opp trappene når han kommer hjem, og ho står og roper. Ho har storebror rundt lillefingeren, uten tvil!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2021 #19 Skrevet 28. august 2021 5 år mellom mine. Det er hund og katt! Anonymkode: 9abe1...48f
Anonym bruker Skrevet 28. august 2021 #20 Skrevet 28. august 2021 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Og hun skjønner ennå ikke hva hun gjør galt? Har hun mange venner eller kontakt med andre i familien? Anonymkode: 6e4ff...add Hun har kontakt med faren vår og ene barnet mitt, men ellers ingen Anonymkode: 4a4cd...846
Anonym bruker Skrevet 28. august 2021 #21 Skrevet 28. august 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hun har kontakt med faren vår og ene barnet mitt, men ellers ingen Anonymkode: 4a4cd...846 Hun har kontakt med barnet ditt, men du vet ikke hvor hun bor? Spesielt. Anonymkode: ea202...d12
Anonym bruker Skrevet 29. august 2021 #22 Skrevet 29. august 2021 Det er 8 år mellom mine to. De har dessverre ikke spesielt nært forhold. Det ene barnet har alltid vært ekstra krevende så det bærer nok relasjonen preg av. Håper at det løser seg bedre når begge er blitt voksen da det er litt sårt at de vil ha så lite med hverandre å gjøre. Anonymkode: 93d6e...65c
Anonym bruker Skrevet 29. august 2021 #23 Skrevet 29. august 2021 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Hun har kontakt med barnet ditt, men du vet ikke hvor hun bor? Spesielt. Anonymkode: ea202...d12 Ikke veldig spesielt. Hun sender melding til barnet mitt på bursdagen. Samtalen da er ofte - gratulerer med dagen - takk. Går det bra med deg? - ja, med deg? - ja, det går bra med meg …….. Anonymkode: 4a4cd...846
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå