Anonym bruker Skrevet 27. august 2021 #1 Skrevet 27. august 2021 Nå er jo barnet mitt 3 år så hun har enda ikke noen nabo venner, gruer meg litt da. Men har dere nabounger som skal alltid spør om å få mat eller tigger når dere setter opp grillen? Eller at når barnet deres får is? Synes er slitsomt allerede med de naboungene jeg har.. de har fått nei flere ganger også nei med og leke i hagen.. trampolinen osv. De er uansett for store for og leke med barnet mitt de er 7-8 år alder. Og foreldrene kommer bare og dinger på døra når barna deres vil leke i vår hage.. uhøflige spør dere meg.. men de er ikke alle norske da. føler er så ubehagelig og sette opp grill og gi barnet mitt is ute i hagen uten at de står og glor vedsiden av gjerde og venter på å få noe.. hørt i flere tråder der folk kjøper billig first price is og deler til nabounger som ikke er på beøsk eller brød uten at de er på avtalt besøk. Er alenemor så gruer meg litt, hun jenta mi er litt populær i barnehagen. Anonymkode: c2d6e...df4
frk Nilsen Skrevet 27. august 2021 #2 Skrevet 27. august 2021 Si nei og minn de på at det er uhøflig å tigge.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2021 #3 Skrevet 27. august 2021 Hele tiden. Konstant. Naboungene kommer løpende hit rett etter skole eller bhg, ber om mat, kjeks, godteri, middag, saft, eller hva det måtte være. En million ganger har jeg sagt nei og bedt dem om å gå, men de hører ikke. De later som de ikke hører. Vi hadde pannekaker til kvelds her på tirsdag, og ungen på fem år bare satte seg og ba og spurte «hvor er min tallerken?» I og med at det ikke var til henne, tok hun nabotallerknen og forsynte seg på den. Jeg orket ikke kampen, etter full helvetesdag på jobb, tre egne unger som maste og mannen på jobb, så jeg bare gikk. Jeg ga opp hele måltidet. Foreldrene driter fullstendig i alt. De sender en sms på kvelden og ber oss sende dem hjem. Anonymkode: 8fc3e...b4e
Anonym bruker Skrevet 27. august 2021 #4 Skrevet 27. august 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hele tiden. Konstant. Naboungene kommer løpende hit rett etter skole eller bhg, ber om mat, kjeks, godteri, middag, saft, eller hva det måtte være. En million ganger har jeg sagt nei og bedt dem om å gå, men de hører ikke. De later som de ikke hører. Vi hadde pannekaker til kvelds her på tirsdag, og ungen på fem år bare satte seg og ba og spurte «hvor er min tallerken?» I og med at det ikke var til henne, tok hun nabotallerknen og forsynte seg på den. Jeg orket ikke kampen, etter full helvetesdag på jobb, tre egne unger som maste og mannen på jobb, så jeg bare gikk. Jeg ga opp hele måltidet. Foreldrene driter fullstendig i alt. De sender en sms på kvelden og ber oss sende dem hjem. Anonymkode: 8fc3e...b4e (Og nå kommer det sikkert en drøss med «det hadde jeg aldri tolerert.» «Du er en tafatt pyse.» «Gro deg noen baller.» osv osv. Vær så god - shoot.) Anonymkode: 8fc3e...b4e
Ariel83 Skrevet 27. august 2021 #5 Skrevet 27. august 2021 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Hele tiden. Konstant. Naboungene kommer løpende hit rett etter skole eller bhg, ber om mat, kjeks, godteri, middag, saft, eller hva det måtte være. En million ganger har jeg sagt nei og bedt dem om å gå, men de hører ikke. De later som de ikke hører. Vi hadde pannekaker til kvelds her på tirsdag, og ungen på fem år bare satte seg og ba og spurte «hvor er min tallerken?» I og med at det ikke var til henne, tok hun nabotallerknen og forsynte seg på den. Jeg orket ikke kampen, etter full helvetesdag på jobb, tre egne unger som maste og mannen på jobb, så jeg bare gikk. Jeg ga opp hele måltidet. Foreldrene driter fullstendig i alt. De sender en sms på kvelden og ber oss sende dem hjem. Anonymkode: 8fc3e...b4e Anonym bruker skrev (37 minutter siden): (Og nå kommer det sikkert en drøss med «det hadde jeg aldri tolerert.» «Du er en tafatt pyse.» «Gro deg noen baller.» osv osv. Vær så god - shoot.) Anonymkode: 8fc3e...b4e Men dette kan du virkelig ikke finne deg i. Hvordan orker du? Hvorfor sier du ikke for eks bare; «Beklager, men det passer ikke med besøk i dag. Du må gå hjem nå.» Evt. følg dem til døra. Skru av ringeklokka slik at du slipper kjøret hele tiden hvis det hjelper. Dette høres jo bare helt vilt ut, for noen frekke barn - og foreldre, som tydeligvis ikke følger opp, men bare lar dem henge hos deg og sender deg en SMS når de skal hjem?! Vi har mye mas på døra her også, men jeg sier relativt ofte nei til besøk som ikke er avtalt. Orker ikke nabolagets barn hengende her til stadighet når det ikke passer; for eks. midt i måltider eller når vi ønsker å slappe av og være alene. Og jeg er ganske konfliktsky faktisk, men akkurat på dette området må jeg bare dette grenser for og ikke bli gal.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2021 #6 Skrevet 27. august 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hele tiden. Konstant. Naboungene kommer løpende hit rett etter skole eller bhg, ber om mat, kjeks, godteri, middag, saft, eller hva det måtte være. En million ganger har jeg sagt nei og bedt dem om å gå, men de hører ikke. De later som de ikke hører. Vi hadde pannekaker til kvelds her på tirsdag, og ungen på fem år bare satte seg og ba og spurte «hvor er min tallerken?» I og med at det ikke var til henne, tok hun nabotallerknen og forsynte seg på den. Jeg orket ikke kampen, etter full helvetesdag på jobb, tre egne unger som maste og mannen på jobb, så jeg bare gikk. Jeg ga opp hele måltidet. Foreldrene driter fullstendig i alt. De sender en sms på kvelden og ber oss sende dem hjem. Anonymkode: 8fc3e...b4e Herremin😳 jeg trodde at nabo barna mine var uhøflige. Hadde det vert meg så hadde jeg ikke akseptert dette. Nja hadde ikke tatt sikkert den kampen selv men hadde sendt barnet hjem vær gang det var noe mat som skulle serveres og tatt en sikkelig prat med foreldrene at barnet mangler folkeskikk. Hadde nokk sagt «nå må du (lea) hjem siden vi skal spise og det er ikke nokk mat men du kan komme innom senere i dag» «Nå tror jeg foreldrene dine vil ha deg hjem til middag men du kan komme innom senre» elns Mest sansynligvis er dette foreldrenes feil for de ikke lærer barnet sitt. Hadde blitt flau vis mitt barn gikk til naboer og bare forsyner seg eller tigger fra andre. Så dette er jeg veldig på å lære henne at om hun er sulten så får hun komme hjem og spise og at det er ikke høflig spør/mase om mat utenom at vi foreldre snakker om det og er avtalt med dems foreldre og visa versa. Samme blir nokk med andre barn når den dagen kommer her. vil ikke ende med å brøfrø andres barn vis ikke avtalt Anonymkode: c2d6e...df4
Anonym bruker Skrevet 27. august 2021 #7 Skrevet 27. august 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Herremin😳 jeg trodde at nabo barna mine var uhøflige. Hadde det vert meg så hadde jeg ikke akseptert dette. Nja hadde ikke tatt sikkert den kampen selv men hadde sendt barnet hjem vær gang det var noe mat som skulle serveres og tatt en sikkelig prat med foreldrene at barnet mangler folkeskikk. Hadde nokk sagt «nå må du (lea) hjem siden vi skal spise og det er ikke nokk mat men du kan komme innom senere i dag» «Nå tror jeg foreldrene dine vil ha deg hjem til middag men du kan komme innom senre» elns Mest sansynligvis er dette foreldrenes feil for de ikke lærer barnet sitt. Hadde blitt flau vis mitt barn gikk til naboer og bare forsyner seg eller tigger fra andre. Så dette er jeg veldig på å lære henne at om hun er sulten så får hun komme hjem og spise og at det er ikke høflig spør/mase om mat utenom at vi foreldre snakker om det og er avtalt med dems foreldre og visa versa. Samme blir nokk med andre barn når den dagen kommer her. vil ikke ende med å brøfrø andres barn vis ikke avtalt Anonymkode: c2d6e...df4 HI. Anonymkode: c2d6e...df4
Anonym bruker Skrevet 27. august 2021 #8 Skrevet 27. august 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): (Og nå kommer det sikkert en drøss med «det hadde jeg aldri tolerert.» «Du er en tafatt pyse.» «Gro deg noen baller.» osv osv. Vær så god - shoot.) Anonymkode: 8fc3e...b4e Hvis det virkelig er SÅ vanskelig å si «ligg unna maten vår og gå hjem» til et lite barn, så er det vel korrekt nok? Anonymkode: 73660...e44
Anonym bruker Skrevet 27. august 2021 #9 Skrevet 27. august 2021 Jeg gjorde kort prosess da noen unger ikke hørte etter og var uhøflige. Jeg brølte at de fikk se til h******e å komme seg ut, og aldri komme hit igjen. Jeg skremte de så sinnsykt at de løp gråtende hjem 🤣🤣🤣 Anonymkode: 70a44...47e
Anonym bruker Skrevet 27. august 2021 #10 Skrevet 27. august 2021 Hørtes ikke ut som normalen. Her kryr det av unger, men aldri fått forespørsel om å få en is eller brødskive an noen enn de vennene barna mine har på besøk. Har 0 problem med å si nei når det ikke passer. Om det er middag, brødskive, is ect. Passer på å tilby litt og, men ingen interesse av å bli nabolagets kiosk/kro Anonymkode: a0224...c67
Anonym bruker Skrevet 27. august 2021 #11 Skrevet 27. august 2021 Her kan de godt spørre om å få is (de som leker sammen våre små barn) men jeg tror ikke at jeg på mine 20 år som mor har opplevd at barn har tigget, nei… Men vi har ganske ofte «billig» is, som mr.freeze eller rundpinne eller lignende, som vi gjerne deler. Jeg deler gjerne ut FØR de rekker å spørre. Så kan jeg si «idag er det så fint vær, og vi har is hvis dere vil ha. Dere kan få nå eller litt senere, det må dere bli enige om. Men det blir bare én gang i dag, så hvis dere vil ha nå så har vi ikke noe senere i dag.»Hvis de spør om å få spise middag her feks, så er det ok så lenge det passer og vi har mat nok, ellers så sier vi at det dessverre ikke passer i dag, eller at vi ikke har mat nok, men at de kan spise sammen oss en annen dag. Så kan jeg si « Nå må du gå hjem, Per, for vi skal spise middag nå. Takk for besøket, det var hyggelig at du ville være hos oss litt. Så sees vi i morgen eller en annen dag». Aldri vært sure miner pga det. Anonymkode: ea69e...3e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå