Anonym bruker Skrevet 26. august 2021 #1 Skrevet 26. august 2021 Min jente på 12 år har Asberger, litt angst og depresjon. Hun har en trygg bestevenninne på skolen, som også har angst. Denne venninnen har relativt ny angst, og foreldrene hennes mener at min datter påvirker henne negativt, altså at min datter gir sin venninne angst. I morgen skal denne jenten være hjemme fra skolen, fordi hun har angst og trenger noen dager fri. Min datter har da spurt om hun kan være hjemme. De har også lyst å overnatte med hverandre i morgen. Mine spørsmål er da som følger; - Er det innafor å si at min jente kan være hjemme, når bestevenninnen skal være hjemme? - Er det innafor med overnatting når de er hjemme fra skolen? Når jeg voks opp, så var det slik at om vi var hjemme fra skolen, så var det heller ingen gøye aktiviteter denne dagen. Men da var vi jo som regel syke.. dette er jo psykisk helse det er snakk om, og overnatting kunne jo vært positivt.. Hva tenker dere? Anonymkode: ce45d...0b8
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 26. august 2021 #2 Skrevet 26. august 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Min jente på 12 år har Asberger, litt angst og depresjon. Hun har en trygg bestevenninne på skolen, som også har angst. Denne venninnen har relativt ny angst, og foreldrene hennes mener at min datter påvirker henne negativt, altså at min datter gir sin venninne angst. I morgen skal denne jenten være hjemme fra skolen, fordi hun har angst og trenger noen dager fri. Min datter har da spurt om hun kan være hjemme. De har også lyst å overnatte med hverandre i morgen. Mine spørsmål er da som følger; - Er det innafor å si at min jente kan være hjemme, når bestevenninnen skal være hjemme? - Er det innafor med overnatting når de er hjemme fra skolen? Når jeg voks opp, så var det slik at om vi var hjemme fra skolen, så var det heller ingen gøye aktiviteter denne dagen. Men da var vi jo som regel syke.. dette er jo psykisk helse det er snakk om, og overnatting kunne jo vært positivt.. Hva tenker dere? Anonymkode: ce45d...0b8 Mener du at din datter skal få være hjemme fra skolen fordi venninnen har angst?? I så fall ; selvsagt ikke!!!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2021 #3 Skrevet 26. august 2021 Nei! Hverken å la din datter være hjemme eller å la dem overnatte virker særlig smart. Hold dem heller unna hverandre. De bygger hverandre ikke opp. Det virker som de heller forsterker hverandres problemer. Anonymkode: a48a0...fb6
Anonym bruker Skrevet 26. august 2021 #4 Skrevet 26. august 2021 Jeg tenker at din datter har litt angst, og venninnen mye. Da ville jeg har tenkt av din datter kanskje kunne ha godt av å lære å være på skolen uten venninnen og bli litt mindre avhengig av henne. Når det gjelder denne overnattingen, ser ikke hvorfor de ikke kan ha den Anonymkode: ff6de...9dc
Anonym bruker Skrevet 26. august 2021 #5 Skrevet 26. august 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Nei! Hverken å la din datter være hjemme eller å la dem overnatte virker særlig smart. Hold dem heller unna hverandre. De bygger hverandre ikke opp. Det virker som de heller forsterker hverandres problemer. Anonymkode: a48a0...fb6 Hold dem unna hverandre? Dette er to 12åringer i samme situasjon, og de har hverandre. Og er for øyeblikket ukomfortable med å snakke med noen andre. Skal jeg virkelig nekte min datter å ha kontakt med bestevenninnen, hun som gir henne glede iløpet av dagen? Anonymkode: ce45d...0b8
Anonym bruker Skrevet 26. august 2021 #6 Skrevet 26. august 2021 Hjemme fra skolen - absolutt ikke. Overnatting - ja, om dere tror at det er bra for dem å være sammen. Anonymkode: 33c78...d05
Anonym bruker Skrevet 26. august 2021 #7 Skrevet 26. august 2021 Jeg hadde ikke latt henne være hjemme nei, men overnattingen hadde jeg latt de ha. Så synes jeg du og venninnens foreldre begge må være klar over at jenter i den alderen påvirkes veldig av venner og helt klart vil forsterke hverandres angst om de ikke får god hjelp med det motsatte. Anonymkode: de9b7...b43
Mostly Harmless Skrevet 26. august 2021 #8 Skrevet 26. august 2021 Jeg ville nok hatt fokuset på regler for mitt barn. Dvs mitt barn blir ikke hjemme fra skolen bare fordi et annet barn er hjemme. Mitt barn kan ha besøk når hun har vært på skolen, men er hun hjemme, utgår slikt. I alle fall om du tenker ditt barn er i stand til å gå på skolen, og at hun ikke har skolevegring i en slik grad at ettermiddagsbesøk ikke er eneste mulighet for sosial omgang. Så jeg kunne sagt ja til overnatting i morgen, forutsatt at mitt barn også gikk på skolen i morgen. SÅ fikk venninnens foreldre bestemme hva deres barn fikk lov til.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2021 #9 Skrevet 26. august 2021 Angstfjas. Hva er det med sånne foreldre som dere? Anonymkode: 80b8a...4aa
Anonym bruker Skrevet 27. august 2021 #10 Skrevet 27. august 2021 Virker som om dere alle dyrker og sprer angsten. Man er ikke «hjemme i morgen» pga angst! Man går hjem hvis man plutselig blir grepet av angst. Det er da ikke noe man kan planlegge 😑 Anonymkode: 6312c...506
Anonym bruker Skrevet 27. august 2021 #11 Skrevet 27. august 2021 Øh nei. Selvsagt ikke🤯 Anonymkode: 82ec3...75f
Anonym bruker Skrevet 27. august 2021 #12 Skrevet 27. august 2021 Nei det er ikke ok at hun er hjemme fra skolen fordi venninne er det. Og nei, jeg hadde ikke sagt ja til overnatting. Den andre jentas foreldre ønsker avstand. Anonymkode: f056a...dc0
Anonym bruker Skrevet 27. august 2021 #13 Skrevet 27. august 2021 Har de begge fått diagnosen angst av fagfolk? Eller er det dere foreldre som mener de har angst? Selvsagt kan datteren din ikke være hjemme fra skolen uten grunn. Det vil vel forsterke angsten å få slippe å forholde seg til resten av verden når man vil? Skole må man på, ettermiddagene kan man være hjemme. Dersom venninna kastet opp eller hadde feber og måtte være hjemme, skulle jenta di og blitt hjemme? Anonymkode: 20879...438
Anonym bruker Skrevet 27. august 2021 #14 Skrevet 27. august 2021 Jeg skjønner hvorfor du spør, men jeg hadde latt henne gå på skolen. Overnatting kan være positivt for det sosiale, så det er nok godt for dem begge. Jeg tenker du kan risikere å dyrke angsten litt, ved å la henne være hjemme. Jeg mener det på den måten at din datter ikke har angst i samme grad som venninnen. Å bekrefte at hun kan ha fri fordi hun vil være på samme plattform som venninnen, kan ha negativ effekt. Anonymkode: 7fe29...172
Anonym bruker Skrevet 27. august 2021 #15 Skrevet 27. august 2021 Å holde dem unna hverandre er ikke løsningen, men å la en være hjemme fra skolen fordi den andre er hjemme er galskap. Jeg mener ikke at angst er noe å tulle med, selvfølgelig er det vanskelig, men din datter kan ikke basere sitt liv på om venninnen er der eller ikke. Overnatting er selvfølgelig helt uaktuelt når de ikke er "i form" til å dra på skolen. Håper angsten jobbes med og at de begge går til gode psykologer? Det er mye som kan bedre seg om de får hjelp. Anonymkode: 7aa08...fbe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå